- Berichten: 111
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Wat laagjes en wapperen met de föhn later:
Ook heb ik ter lering ende vermaeck even het druklager gereinigd:
De volgorde voor het inpersen van het nieuwe staartstuklager zoals geopperd in het WPH beviel me niet helemaal en om dit klusje zonder de genoemde special tools en zoals Frank S ooit zo prachtig vertolkte in een lied; "my way" te doen heb ik een tweetal RVS 316 buisjes met een doorsnede van 50 mm aan laten rukken.
Zo is het mogelijk om met de al eerder getoonde lagerpersset te gaan werken, alleen nog wat carrosserieringen erbij halen en dan zou het mijns inziens moeten gaan werken
(en anders maak ik het alsnog werkend...)
Het materiaal met het oude lager erbij als referentie en om de bedoeling ervan te verduidelijken:
Alleen nog even de binnenkant aan de randen met een schuurpapiertje glad maken.
Morgen het koppelinghuis omdraaien zodat ik de delen die ik nu niet heb kunnen bereiken ook van een laagje verf voorzien kunnen worden.
Ook het aanlegvlak van het vliegwiel kaalschuren en van wat WD40 ter roestpreventie voorzien.
Dan dinsdag de spuitbus met zwarte verf in staat van paraatheid brengen voor de vacuümbalg, zijn steun (en toeverlaat) en de ontkoppelhefboom.
Ondertussen meen ik ook een adresje gevonden te hebben voor de juiste maten borgringen, daarover later meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Tip 2 is dat je de maten van de boring/as moet aanhouden voor de benaming van borgringen. Dus een borgring die in een groefje van 2 mm breedte in een as van 50mm dik komt te zitten heeft als benaming borgring buiten 50x2
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ondertussen heb ik een adresje gevonden voor wat ik vermoed dat de juiste maten borgringen zijn, misschien bestel ik die om sowieso te vergelijken en eventueel op het koppelinghuis te gebruiken welke nu onder de 340 hangt.
De getande ring is bij het eraf halen wat vervormd, een nieuwe daarvoor aanschaffen lijkt me in ieder geval wel handig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Wouter76;249083 schreef : Alleen nog even de binnenkant aan de randen met een schuurpapiertje glad maken.
Morgen het koppelinghuis omdraaien zodat ik de delen die ik nu niet heb kunnen bereiken ook van een laagje verf voorzien kunnen worden.
Ook het aanlegvlak van het vliegwiel kaalschuren en van wat WD40 ter roestpreventie voorzien.
Dan dinsdag de spuitbus met zwarte verf in staat van paraatheid brengen voor de vacuümbalg, zijn steun (en toeverlaat) en de ontkoppelhefboom.
- Check.
- Check.
- Check.
- Check, het koppelinghuis heb ik na de laatste beetjes gespoten te hebben even opzij gezet alsmede het staartstuk en het was vandaag ook aanmerkelijk warmer dan gisteren dus meteen even de zwart te spuiten delen erbij gepakt en in de 'spuitcabine' ...ahem.... gezet.
Buisjes binnerand opschuren; geen beelden, niet interessant genoeg vond ik, jullie vast ook, misschien vinden jullie niets interessant van wat ik schrijf en kom je hier alleen maar omdat je je zo verveelt dat je anders illegale activiteiten zou gaan ondernemen of je directe omgeving zodanig lastig vallen met jouw vervelen(de) gedrag dat er onplezierige situaties door ontstaan.
Aanlegvlak vliegwiel opschuren, ook behoorlijk saai, toch een plaatje!
Misschien nog even het schuine randje opschuren zodat het net echt lijkt.
Het koppelinghuis dus even omgedraait zodat de 'oortjes' van het koppelinghuis (motorsteunbevestigingspunten) ook van een likje verf kon voorzien:
En dan dus meteen doorgegaan met het zwartmaken van de ontkoppelinrichtingdelendingetjes.
Ook zo'n hekel aan die eeuweige vóór en ná foto's?
Ik niet:
Nog even terugkomende op het verhaal van het plastieke afdekkapje van de ontkoppelheboom, ik heb een potje zwembadreinigingskorrels (a.k.a. chloor) gekocht en in een zekere mate van overdosering het stuk plastic erin gelegd voor een paar uur, het resultaat is niet geheel bevredigend maar het heeft naar mijn idee wel ietsiepietsie geholpen:
Oké........oké, je hebt me door...zo jammer dit...
Zo zag het er in het eggie uit:
Nou...en...dussss, nu moet er eerst een nieuw to-do lijstje komen want de huidige is afgewerkt.
Komende dinsdag nog even in de weer met de spuitbus op de andere kant van ontkoppelhefboom en vacuümbalg, dan ben ik zo'n beetje op het punt van her-assmeblage aangekomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Verder weer petje af voor het afwerkingsniveau!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Je had waarschijnlijk wel begrepen dat het eerste plaatje een bewerkte foto is, het spul heeft wel iets geholpen maar niet echt heel zichtbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ondertussen meen ik een webwinkel gevonden te hebben waar ik de borgringen (inclusief de gekartelde ring) zou kunnen bestellen.
Ik zet de linkjes hieronder neer zodat de insiders op gebied van techniek (o.a. Wouter N) kunnen zien of het de juiste exemplaren betreffen, en zo ja bezoekers van mijn topic ook wat kunnen hebben aan deze informatie.
Komen ze:
Starlock_borgring_25mm
As_borgring_DIN471
Boring_borgring_DIN472
Komende dinsdag eerst het nieuwe lager in het vliegwiel persen.
Het persen van het lager op de 'prise-as' doe ik weer op het werk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.