- Berichten: 111
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
- Premium lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als ik wist hoe je met de iPad een foto kunt maken van deze ring en hier kunt plaatsen zou ik dan doen, dus tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ja, en ik heb nu het vermoeden dat jij de keerring achter het vliegwiel bedoelde :crazy1:Wouter76;249737 schreef : Ik heb het vermoeden dat jij de keerring aan distributiezijde bedoeld?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Geeft niks meneer Hengel, wie weet komt de keerring aan de distributiekant er straks ook nog aan met incontinentieverschijnselen, in Rotterrrrdam zouden ze zeggent; "tje weet 't maar nooit"....of zoeits.
Ik heb om het voor de gein even uit te proberen de original aufname nog een keer om de prise as gepleurd en daarna de spliksplinternieuwe aftermarket ring eromheen gestouwd, van beide een retekort filmpie;
Originele borgring:
[youtube]6f2q-KnYC00[/youtube]
Aftermarket borgring:
[youtube]S4G9S7vr-aI[/youtube]
Aangezien de binnenste ring van het lager met de as meedraait lijkt me de aftermarket borgring eigenlijk geen enkel probleem opleveren, hij past prima in 'the groove'
(je weet wel, als get in the....ooit door Madonna gezongen)
Overigens past de bij Conrad gekochte borgring voor in de boring van het staartstuk ook prima, de vorm is een ietsiepietsie anders maar dat mag de pret niet drukken.
Morgen naar het werk voor wat voorbereidingswerkzaamheden (WD40 rondspuiten, maten van bouten en moeren noteren en her en der wat foto's nemen ter bestudering en inzicht)
Dan meteen het nieuwe prise as lager eromheen persen en in het staartstuk, kan ik eindelijk weer verder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Vanochtend in de werkplaats de 340 op de brug gehesen en eens even bekeken hoe het ook al weer allemaal zit rondom die koppeling.
Vooral de manier van bevestiging van de achterste motorsteunen wierp wat vragen op bij mij, en die zijn per heden beantwoord.
Meteen even de gelegenheid ter baat genomen om flink wat WD40 over diverse bouten en moeren te spuiten en te kijken welke maten deze hadden, hiervan notities gemaakt voor het werkvoorbereidingsdocument zodat het werken straks hopelijk wat vlotter gaat, en als begeleiding voor een eventuele how-to met natuurlijk een oceaan aan foto's erbij ter verduidelijking, want in de praktijk blijkt steeds maar weer dat de leer en begrijp volgorde is; lezen, zien, zelf doen.
In mijn hoofd wordt de klus al steeds wat kleiner, en eenmaal gedaan durf ik wel te beweren dat het misschien best wat tijd kostte maar het uiteindelijk allemaal een stuk minder spannend was dan het leek.
Een paar van die foto's deel ik hier ter lering ende vermaak alvast;
Bovenste bevestigingspunten van de motorsteunrubbers:
Het plaatje rechts van de moer dient ter bescherming tegen de hitte van de uitlaat:
De bevestiging van de motorsteunrubber 'bracket' aan het subframe met inbus 6 boutjes:
Bevestigingspunten van de BDP sensor, het valt me op dat geen enkele werkinstructie daar rekening mee houdt...:
En daarna was het tijd om het nieuwe lager om de prise as en in de boring van het staartstuk te persen, dit was met de aangeschafte stukjes buis zo gepiept, ook hier werkte mijns inziens het principe; een goede voorbereiding is het halve werk.
Foto's van het geassembleerde geheel volgen nog als ik verder ga met het assembleren van het koppelinghuis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Daarna het blik lagervet opgengetrokken en beide zijden voorzien van een ruime hoeveelheid vet, onder het motto; 'baat het niet....'
Wellicht dat het vet aan de buitenzijde redelijk snel wat vuil wordt, het stoot tegelijkertijd ook vocht af en zorgt ervoor dat de boel ter plekke niet snel gaan roesten.
Nog even wat plaatjes van het geheel natuurlijk:
Morgen denk ik verder met het her-assembleren van het koppelinghuis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
EDIT: terug naar de demontage foto's bladerend heb ik het vermoeden dat dit dient als een soort ontluchting of zich ophopend vocht af te voeren....Jip, dat zal het zijn, dat moet haast wel....toch?....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.