show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-04-2018 19:10 #974690 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dat is wel grappig, ik zat vandaag voor mijzelf een werkinstructie te maken als straks de werkzaamheden plaats gaan hebben bij Gerard.

Dus, WPH, Olving en Haynes erbij als gids en referentie.
Zie ik ineens voorbij komen dat centreren met een tooltje niet nodig is daar de drukplaat van de drukgroep de koppeling niet tegen het vliegwiel drukt, dusssss.

Lekker slim Woutje, tsjonge jonge, dat had je toch zelf ook wel kunnen bedenken...

Nou ja, mochten Gerard Mulder en de zijnen niet meelezen hier sla ik in ieder geval geen modderfiguur in Lienden :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2018 19:49 #974694 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hangt er vanaf Wouter, als het lange tijd droog is geweest sla je geen modderfiguur, hooguit een zandsculptuur.
Ik vind het mooi om te zien hoe gedetailleerd je alles hier vastlegt en hoe je het aanpakt!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-04-2018 21:02 #974696 door Wouter Borsje
Een zandsculptuur :D
Dat klinkt een stuk aantrekkelijker letterlijk en figuurlijk. :yesyes:

Dank voor jouw compliment Joost, zo gedetailleerd te werk gaan en vastleggen vergt veel tijd en energie (nog even zwijgend over de kosten..)

Toch vind ik het dat allemaal absoluut waard, het geeft enorm veel voldoening en als andere V300 adepten ook wat hebben aan de informatie en foto's is daarmee mijn doel op dat vlak bereikt, een goed gevoel!

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2018 22:04 #974698 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik vind een hele hoop dingen interesant, ook met welke spullen je wat en hoe doet, probleem is echter dat ik bij bepaalde dingen vaak heb; dat wil ik ook nog eens doen.

Maar als het moment daar is, hoe ga ik dat terug zoeken in je topic. Je hebt immers nu al zoveel pagina's :D
Bijvoobeeld hoe je je brandstof tank hebt behandeld. Dat wil ik voor m'n eigen 340 ook nog eens doen.
Of je CVT volledig uit elkaar halen, vond dat ook erg mooi om te zien.

Heel inspirerend, en met erg mooie foto's.
Keep up the good work :y:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-04-2018 23:02 #974704 door Wouter Borsje
Dank je Steven!
Zolang het mij gegeven is zal ik dit zeker blijven doen.

Zonder nu arrogant over te willen komen verdwaal ik ook nog wel eens in mijn eigen topic, af en toe lees ik zomaar eens een paar pagina's door en denk dan ook regelmatig; ah ja daar ben ik ook nog mee bezig geweest.

De brandstoftank heb ik in winter/lente 2016 gedaan, tezamen met hulpveren en nieuwe schokbrekers achter, hopelijk ben je daar voor nu even mee op weg geholpen.
Kort door de bocht gezegd: schuren, Hg roestoplosser, owatrol, loodmenie, hammerite.
Ow ja, en wat overschilderbare kit langs de ontluchtingspijp.

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2018 22:11 #974741 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Je kunt inmiddels wel een boek gaan schrijven over die auto van je.
Met een instructie of how-to erbij.
Verkoopt als een tit! ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2018 22:32 #974745 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Alexdepalex;249531 schreef : Je kunt inmiddels wel een boek gaan schrijven over die auto van je.
Met een instructie of how-to erbij.
Verkoopt als een tit! ;)

Sterker nog, ik heb het boek uitgebreid doorgenomen op de afgelopen VKB. Adembenemend mooi!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-04-2018 13:43 #974758 door Wouter Borsje
Dat is inderdaad wel toevallig Alex, zoals Bart al aanhaalt heb ik een fotoboek gemaakt voor de VKB met daarin zoveel mogelijk dingen die de afgelopen 10 jaar voorbij zijn gekomen, van poetsen tot het reviseren van de carburateur en vele andere dingen.

Erover schrijven zou wel een hele uitdaging gaan vormen denk ik, vooral de drempel om daaraan te beginnen, in het fotoboek heb ik ter begeleiding hier en daar wat tekst erbij geschreven.

Toch lijkt me dat best wel eens mooi om te doen, ik bewaar sowieso alle topic pagina's in Word formaat, als een soort van back-up maar ook om eventueel te gebruiken mocht ik er echt zin in krijgen om mijn tijd met de 340 te beschrijven.

Ow en natuurlijk bedankt voor jouw compliment Bart, mocht ik besluiten naar de V3C BBQ te komen kan ik hem ook wel meenemen bedenk ik me net.

Schrijven gecombineerd met veel foto's, ik ga maar eens de raderen laten draaien op een mooie titel....:cool:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-04-2018 14:14 #974759 door Wouter Borsje
Dan nog even dit;

Het project staat heel even op een laag pitje te sudderen omdat ik in afwachting ben van de juiste maat stalen buis om het lager weer om de prise as te persen, de buis om het lager met prise-as in het staartstuk te persen heb ik al.

Er zullen vast vele andere methoden hiervoor werken hoor, maar de meeste vaste lezers hier kennen me wel aardig op dit vlak, ik ben een Wouter precies en bedenk vaak mijn eigen manieren (hoezo eigenwijs..) om zaken aan te pakken.

Als dat onderdeel binnen is ga ik op mijn werk het lager eromheen persen, op de boring van het staartstuk wordt overigens wat Molykote gepromoot in het WPH, dat zal ik dus ook maar braaf doen.

Verder zat ik op Joeptjoep wat filmpjes te kijken van mensen die een nieuwe 'rear main seal' erin lopen danwel zitten te tikken, dat lijkt echt negen uit de tien keer helemaal nergens op in mijn niet altijd even bescheiden optiek.
Gepruts met stukken hout, rondom raggen met een (dat dan nog wel) nylon hamer, en nog meer van dat soort.

In één filmpje zag ik iemand gebruik maken van een 'special-tool' om over het uiteinde van de krukas vast te maken met drie van de vliegwielbouten, een soort stempel waarmee de keerring erin ging tot op de juiste diepte als ware het een......in een.....eh nou ja, dat dus.

Ikke dus prakkepiekeren hoe deze jongen dat zo netjes mogelijk kan aanpakken, oude keerring gebruiken om de nieuwe mee aan te drukken; kan...
Beetje olie op de nieuwe keering smeren zodat het lekkerder glijdt en beter afdicht; top idee.
Om een lang verhaal ietsje in te korten, ik kwam uit op een oliefilterdop, ja precies, zo'n ding waarmee je het oliefilter van een motorblok af kan schroeven zonder je handen te beschadigen of je biceps te overflexen.

Zoektocht naar de juiste maat dus...jip, gevonden!
En je kunt op het gedeelte waar de 1/2" ratel normaal in verdwijnt natuurlijk lekker een beetje tikken met een nylon hamertje zoals hierboven al even genoemd.

Dan hoef je alleen nog maar in de gaten te houden hoe ver je gaat (wat overigens volgens een band uit Zeeland niets met afstand te maken heeft, maar dat terzijde)

Wat denk jij, goed plan, of goed plan?

Wat plaatjes ter bekrachtiging van het getypte woord:

De rand van de dop valt bijna gelijk met de rand van de keerring (keerring is ietsje groter), beetje voorzichtig erop kloppen zou denk ik moeten werken.

Dit idee ontstond toen ik al paffend en koffie wegnippende op het werk onze olieopvangbak stond aan te staren, daar liggen een paar van die doppen op (weliswaar in andere maten)

Andere informatie dan nog, mocht je zelf een keer op het punt staan deze klus uit te gaan voeren (het is immers toch een slijtage deel), heb ik hierbij nog even een foto met het onderdeel nummer.
Dit exemplaar heb ik al een heeeeele tijd geleden bij Dafhobby gekocht, maar Robbert Jan heeft ze vast ook wel. [houd ik zo de Reclame Code Commissie van mijn rug?]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2018 22:23 #974767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;249549 schreef : ik kwam uit op een oliefilterdop, ja precies, zo'n ding waarmee je het oliefilter van een motorblok af kan schroeven zonder je handen te beschadigen of je biceps te overflexen

Ook heel handig als je een BMW motorrijwiel hebt... met het oliefilter in het carter.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC