Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-06-2011 11:18 #876279 door V300 register
oeps, Ewoud was me voor. pagina gemist :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2011 08:04 #876723 door V300 register
Uitgebreide discussie. Tja, hoe moet je dat eerlijk aanpakken. Ik denk dat uphogen naar 30 geen slecht idee is, die grens wordt om ons heen ook al gebruikt. Daarnaast kan je ook iets doen door vanuit de wegenbelasting een grens op de kilometers te zetten. Als de wagen op een klassiekerverzekering kan met max 5000 km, dan ook wegenbelasting vrij. EN dan ook voor alle wagens, dus ook diesels. (ik heb er 2, waarvan 1 uiterst zeldzame 780, dus erfgoed genoeg)

Mocht men toch op de wegenbelastingvrijstelling terug willen komen, dan vind ik per auto een vast bedrag meer dan redelijk. Je hebt een wagen voor de deur, dus je wil wegen. Rij je meer dan verbruik je meer en vervuil je meer, dus gooi die 'verbruik/vervuilingstoeslag maar in de accijns. Nu wordt 3% van de wegenbelasting voor de wegen gebruikt. Van mij mag dat wel wat meer, of veel minder wegenbelasting. (dan neem ik die gaten die we nu overal in de wegen hebben wel voor lief)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2011 12:10 #876737 door V300 register
Daarom ook die variabele wegenbelasting - als je de wegen meer belast, meer belasting betalen. Heb je een zuinige auto dan betaal ej ook nog is minder aan brandstof - maar het is natuurlijk van de zotte om gelijk MPV's van formaat 7 persoons zwaar te gaan belasten met BPM omdat ze 50 gram meer uitstoten dan een Volvo C30 - want sommige mensen, echt waar, hebben 3 kinderen maar verdienen met z'n 2'tjes niet 100.000,- per jaar...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2011 14:14 #876746 door V300 register
Mooi om te lezen dat iedereen eigenlijk v??r rekeningrijden is. Het is mij dan ook een raadsel dat het nog steeds niet ingevoerd wordt. Angst en andere sentimenten voeren de boventoon. Als de benzine duurder wordt (meer accijns, dus gebruiker betaalt meer), dan ga ik weer in Duitsland tanken. En heel oost-Nederland ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2011 15:59 #876749 door V300 register
En dat is heel mooi, want daardoor kan de staat de accijns niet oneindig blijven verhogen. Andersom is hier de diesel weer relatief goedkoop, dus tanktoerisme gaat ook de andere kant op.

Ik heb niets tegen het idee van betalen per kilometer, maar wel de manier waarop het schijnbaar moet gebeuren. Buiten de complete infrastructuur die je ervoor moet optuigen, behaagt het the powers that be dat de bedragen op honderdduizend manieren gedifferentieerd gaan worden, iets met maakbare samenleving enzo. Stel dat iedereen nu drie cent per kilometer betaalt, punt, dan is het tot daar aan toe. Maar nee, het moet weer moeilijk dus is er een opslag voor de spits, een opslag als je een diesel rijdt, als je een zware auto rijdt, een oude auto rijdt, een rode auto rijdt, god weet wat. Als je door de straat van de wethouder rijdt krijg je waarschijnlijk ook nog een kwartje erop want die heeft liever geen sluipverkeer voor de deur. Alle registratiemiddelen en administratieve monsters gaan miljarden kosten, eerst om de handel op te starten en daarna om het in gang te houden. En dan is er nog geen cent aan daadwerkelijke heffing binnen.

Natuurlijk is de autohandel voor omdat hen de kluif wordt voorgehouden dat het straks goedkoper wordt om een nieuwe auto aan te schaffen. Dream on.

Natuurlijk zijn de verladers voor omdat hen de kluif wordt voorgehouden dat het verkeer straks beter doorrijdt. Dream on.

Natuurlijk zijn de weinigrijders voor omdat hen de kluif wordt voorgehouden dat zij straks minder betalen. Dream on.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2011 18:12 #876753 door V300 register

Lucluc;177772 schreef : Mooi om te lezen dat iedereen eigenlijk v??r rekeningrijden is. Het is mij dan ook een raadsel dat het nog steeds niet ingevoerd wordt. Angst en andere sentimenten voeren de boventoon. Als de benzine duurder wordt (meer accijns, dus gebruiker betaalt meer), dan ga ik weer in Duitsland tanken. En heel oost-Nederland ook.


Hey, hey, ik ben helemaal niet voor rekeningrijden, zeker niet zoals men dat bedacht heeft. We hebben al rekeningrijden, met de belachelijke accijns die we hebben. Waar ik overigens ook tegen ben is dat men 'schone' wagens geen wegenbelasting wil laten betalen. Je hebt een auto, dus wil je dat er een weg ligt. Niet zeuren, daar betaal je voor. Gebruik je 'm, dan heb je accijns op de brandstof om het gebruik (en de vervuiling) mee af te tikken. Ga anders gewoon simpel aan de tol, heb je het gezeur ook niet. Zodra er in de wagen geschroefd moet worden ben ik tegen. (helemaal als er dan zo'n prutser die de oude wagens niet kent aan de elektronica zit)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-06-2011 18:43 #878455 door V300 register
Alleen in Limburg zit de PVV in de coalitie van de Provinciale Staten.
Als er voor het in ere herstellen van de oude regeling met betrekking
tot belastingvrijstelling van oldtimers een meerderheid in het Limburgse
parlement gevormd kan worden, bepleit ik een ??nzijdige wetswijziging,
die alleen in Limburg geldig is, zodat ONZE Volvo's 300, 400, S/V40 straks
gewoon weer de klassiekerstatus kunnen genieten.:y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-06-2011 19:33 #878459 door V300 register
Het voorstel van de PVV (om de vrijstelling voor 25-plus te rehabiliteren) is opgenomen tijdens de commissievergadering van vorige week. Vanavond laat wordt er gestemd over de 'Autobrief' van de staatssecretaris plus de op- en aanmerkingen van de commissieleden uit de Tweede Kamer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-06-2011 20:02 #878460 door V300 register
Zou wat zijn als we de Volvoice last minute nog moeten aanpassen! ;)

Linkje naar livestream 2e kamer
22.45 uur
VAO Autobrief / Fiscale agenda (AO d.d. 30/6)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets