Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Mocht men toch op de wegenbelastingvrijstelling terug willen komen, dan vind ik per auto een vast bedrag meer dan redelijk. Je hebt een wagen voor de deur, dus je wil wegen. Rij je meer dan verbruik je meer en vervuil je meer, dus gooi die 'verbruik/vervuilingstoeslag maar in de accijns. Nu wordt 3% van de wegenbelasting voor de wegen gebruikt. Van mij mag dat wel wat meer, of veel minder wegenbelasting. (dan neem ik die gaten die we nu overal in de wegen hebben wel voor lief)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Ik heb niets tegen het idee van betalen per kilometer, maar wel de manier waarop het schijnbaar moet gebeuren. Buiten de complete infrastructuur die je ervoor moet optuigen, behaagt het the powers that be dat de bedragen op honderdduizend manieren gedifferentieerd gaan worden, iets met maakbare samenleving enzo. Stel dat iedereen nu drie cent per kilometer betaalt, punt, dan is het tot daar aan toe. Maar nee, het moet weer moeilijk dus is er een opslag voor de spits, een opslag als je een diesel rijdt, als je een zware auto rijdt, een oude auto rijdt, een rode auto rijdt, god weet wat. Als je door de straat van de wethouder rijdt krijg je waarschijnlijk ook nog een kwartje erop want die heeft liever geen sluipverkeer voor de deur. Alle registratiemiddelen en administratieve monsters gaan miljarden kosten, eerst om de handel op te starten en daarna om het in gang te houden. En dan is er nog geen cent aan daadwerkelijke heffing binnen.
Natuurlijk is de autohandel voor omdat hen de kluif wordt voorgehouden dat het straks goedkoper wordt om een nieuwe auto aan te schaffen. Dream on.
Natuurlijk zijn de verladers voor omdat hen de kluif wordt voorgehouden dat het verkeer straks beter doorrijdt. Dream on.
Natuurlijk zijn de weinigrijders voor omdat hen de kluif wordt voorgehouden dat zij straks minder betalen. Dream on.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Lucluc;177772 schreef : Mooi om te lezen dat iedereen eigenlijk v??r rekeningrijden is. Het is mij dan ook een raadsel dat het nog steeds niet ingevoerd wordt. Angst en andere sentimenten voeren de boventoon. Als de benzine duurder wordt (meer accijns, dus gebruiker betaalt meer), dan ga ik weer in Duitsland tanken. En heel oost-Nederland ook.
Hey, hey, ik ben helemaal niet voor rekeningrijden, zeker niet zoals men dat bedacht heeft. We hebben al rekeningrijden, met de belachelijke accijns die we hebben. Waar ik overigens ook tegen ben is dat men 'schone' wagens geen wegenbelasting wil laten betalen. Je hebt een auto, dus wil je dat er een weg ligt. Niet zeuren, daar betaal je voor. Gebruik je 'm, dan heb je accijns op de brandstof om het gebruik (en de vervuiling) mee af te tikken. Ga anders gewoon simpel aan de tol, heb je het gezeur ook niet. Zodra er in de wagen geschroefd moet worden ben ik tegen. (helemaal als er dan zo'n prutser die de oude wagens niet kent aan de elektronica zit)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Offline
- Moderator
-
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Als er voor het in ere herstellen van de oude regeling met betrekking
tot belastingvrijstelling van oldtimers een meerderheid in het Limburgse
parlement gevormd kan worden, bepleit ik een ??nzijdige wetswijziging,
die alleen in Limburg geldig is, zodat ONZE Volvo's 300, 400, S/V40 straks
gewoon weer de klassiekerstatus kunnen genieten.:y:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Linkje naar livestream 2e kamer
22.45 uur
VAO Autobrief / Fiscale agenda (AO d.d. 30/6)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.