Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

Lees meer
11-11-2011 10:59 #891464 door 16673-dummy
Stuur een mail aan de PVV, goed onderbouwd en vooral duidelijk aangeven wat het belang voor de samenleving is als die bussen blijven rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-11-2011 11:12 #891468 door V300 register
Ben ik straks verplicht om op hun te stemmen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2011 11:31 #891470 door Kevin Kloosterman
Haha de PVV krijgt mijn stem nooit niet. Maar hoeveel museale collecties zijn er in NL? En over hoeveel voertuigen hebben we het? Dus hoeveel geld strijken ze er mee op? Dat staat totaal niet in verhouding met de enorme kosten waar je deze collecties mee opscheept. Want je hebt het over ongeveer 2000 euro per voertuig per jaar. En als je dat dan zet tegen over het feit dat we in een top jaar maximaal 5000 km met het hele wagenpark rijden. Dan kan je beter alles binnen zetten achter glas :(

Zou het ook logischer vinden als men juist die museale collecties vrij stelt, en niet de mensen die hun "oldtimer" dagelijks rijden op gas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-11-2011 11:47 #891471 door V300 register
Ik heb dit in een zelfde topic op het Autoweek forum gepost

Een maximaal aantal kilometers vind ik geen goed ding. Er zijn namelijk genoeg halve wrakken die 1 keer in de maand worden gebruikt, en ook genoeg zeer goede auto's die gewoon 15000km/jaar rijden. Ze zouden dan beter wat speciale voorwaarden aan de apk maken o.i.d. zodat een oude auto pas een oldtimer (en dus belastingvrij) is als deze perfect onderhoud krijgt. Misschien een regel dat ook de adviespunten in orde gemaakt moeten worden om een belastingvrijstelling te krijgen of 2 keer per jaar apk o.i.d. Dan houd je de belastingontduikers wel weg

Wat mij zou iets in die trant een goede oplossing zijn om de liefhebbers van de goedkooprijders te scheiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2011 12:25 #891472 door Chris Kobes
Waarom kan een goedkooprijder geen liefhebber zijn?
Laat mensen toch zelf weten hoeveel ze met die auto's rijden, als je met een oude auto denkt 25.000km in het jaar te kunnen maken en geen onderhoud uit te voeren dan houdt het plezier vanzelf op als je stil komt te staan. ANWB is ook niet echt te spreken als je met een oud wrak stil komt te staan, dan denken ze ook van zoek het maar zelf uit.

Is die nieuwe regeling nou aangenomen/zit het in de pipeline of is het nog maar een idee met een specula(as)tie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-11-2011 12:37 #891473 door V300 register
Op Nu.nl staat dat de stemming vandaag is.

Ik rij al jaren zeer veel kilometers met belastingvrije 300's op lpg. Ik ben dus iemand die in feite misbruik maakt van de regeling. Ik denk dat mijn auto's niet zo heel slecht onderhouden zijn, want ik maak die kilometers vrijwel probleemloos. En mijn GLS heb ik als beloning voor een aantal jaren trouwe dienst beloond met een total make-over. Ook niet bepaald gratis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2011 12:44 #891474 door Kevin Kloosterman
Nee, dit is overigens niet persoonlijk naar jou JL. Bedoel ik rijd zelf toch ook zeker 1 of 2 keer in de week met de 360. Maar waarom zouden we nou niet zeggen vanaf 25 jaar gaan we gewoon jaarlijks een x-percentage van de MRB afschrijven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-11-2011 12:48 #891476 door V300 register

Lucluc;188045 schreef : Ik denk dat mijn auto's niet zo heel slecht onderhouden zijn, want ik maak die kilometers vrijwel probleemloos.


Dit zegt wat mij betreft veel, als je er zo over denkt ben je toch liefhebber? En als autoliefhebber is het normaal dat je graag met je auto rijd, want daar is een auto voor bedoeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2011 14:08 #891481 door Mark Smeets

Kevin;188042 schreef : Haha de PVV krijgt mijn stem nooit niet.


Nooit niet = altijd :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2011 18:13 #891500 door 16673-dummy
Ik zeg ook helemaal niet dat je op de PVV moet stemmen :)

Zodra er tekenen uit de samenleving komen dat "het volk" graag dit of dat wil, gaat de PVV er over nadenken. En zeg nou zelf, in elke minder bedeelde wijk (om het even heel zwart-wit te stellen) zijn genoeg oude wagens te vinden die belastingvrij zijn of dit bijna worden. En laat die eigenaren nu typisch potentieel PVV-stemmers zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets