- Berichten: 4
Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
-
Ik snap dat voor mijn auto geen belasting in NL is gemaakt, maar ik kan het niet verkroppen dat eenzelfde, Nederlandse auto GEEN maar ik WEL belasting zou moeten betalen.
Bovendien.... in mijn geval heeft m'n 345 wel gezorgd voor werkgelegenheid in Nederland... :halo:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
De regeling was mede voor het behoud van het historisch wagenpark. Maar welk wagenpark van Nederland of van buiten Nederland.
Kan me wel voorstellen dat invoeren van wagens die in Nederland gebouwd zijn dan wel belastingrvrij zijn. En naar het buitenland zijn uitgevoerd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Ben ook benieuwd of de bpm omlaag blijft gaan. Zo ja betaald iedereen dadelijk echt een mega wegenbelasting... Dan moet je niet raar opkijken dat je voor een volvo 340 tegen de 500 euro kwijt bent!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Volgens het Financieele Dagblad bepleiten Rutte & Co een hogere brandstofaccijns als alternatief voor de km-heffing, met lagere vaste belastingen als uitruil.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Ik blijf tegen 'wegenbelastingvrij' voor nieuwe wagens. Als je het ding hebt wil je 'm ook gebruiken, dus zal een initiele investering voor de wegen nodig zijn. Na x jaar een voordeel geven om het rollend erfgoed op de weg te houden vind ik wel redelijk. Wil je dan toch veel rijden dan betaal je via de accijns. Dit geeft de autofabrikanten ook eindelijk eens een impuls om die krengen nou eindelijk eens echt zuiniger te maken dan 1:10-1:15.
Helaas is het einde van de km vergoeding en de hypotheekrenteaftrek het enige dat ik weet te verzinnen als klein voordeel, voor de rest houd ik m'n hart vast voor het land met deze constructie.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Niet dat ik er blij mee ben, met het huidige verbruik van mijn broemmetje... maar dat is een ander verhaal.
En Jan: Er is nog een voordeel: Verhoging van de max. snelheid naar 130! (behalve in de randstad natuurlijk, met die achterlijke 80-zones midden op de snelweg..)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Niet dat het veel uitmaakt want in de Randstad blijft alles toch 100 en is het al zo druk dat je vaak al niet eens de 120 haalt, en daarbuiten (A6, A7, A28, A32, A37) rijdt iedereen toch al 140, limiet of niet
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Offline
- Nieuw lid
-
Dat die snelheid omhoog gaat is echt weer zo'n halve maatregelen zoals er velen instaan, maar de extra investering van 500 miljoen in mijn werksector zie ik wel zitten
![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
We moeten eerst nog maar is kijken of de CDA wel instemt met het akkoord.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
probleem wat je dan krijgt is dat mensen dan de auto op cruisecontrol zetten, en het allemaal zooooooo traag gaat dat men zich op de langere stukken gaat zitten scheren, de krant lezen, email checken en weet ik wat nog meer. Als er dan iets mis gaat heb je gelijk een 'wreed accident'
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.