Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

Lees meer
15-04-2010 15:47 #826998 door 16673-dummy
Dat met dat Nederlandse kentekenbewijs vind ik regelrechte onzin, tot discriminatie aan toe.

Ik snap dat voor mijn auto geen belasting in NL is gemaakt, maar ik kan het niet verkroppen dat eenzelfde, Nederlandse auto GEEN maar ik WEL belasting zou moeten betalen.

Bovendien.... in mijn geval heeft m'n 345 wel gezorgd voor werkgelegenheid in Nederland... :halo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2010 16:36 #827003 door V300 register
Gewoon de motorrijtuigenbelasting in zijn geheel afschaffen, dan heb je ook dat gezeur niet over veelrijders en miljeu en is iedereen blij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2010 16:48 #827092 door V300 register
Discriminatie is natuurlijk onzin, want als je het zo bekijkt zit heel dat belastingstelstel vol discriminiatie. Waarom moet iemand die meer verdiend veel meer belasting betalen. Dat is dan ook discriminatie. En zo kan ik wel doorgaan....

De regeling was mede voor het behoud van het historisch wagenpark. Maar welk wagenpark van Nederland of van buiten Nederland.

Kan me wel voorstellen dat invoeren van wagens die in Nederland gebouwd zijn dan wel belastingrvrij zijn. En naar het buitenland zijn uitgevoerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-09-2010 16:35 #849480 door V300 register
Nu we hebben gehoord dat er geen kilometerheffing komt. Ben benieuwd wat er gebeurd nu. Gaan ze gewoon vol heffen vanaf 87 of verdwijnt het of komt er een kortingstarief ik ben benieuwd...

Ben ook benieuwd of de bpm omlaag blijft gaan. Zo ja betaald iedereen dadelijk echt een mega wegenbelasting... Dan moet je niet raar opkijken dat je voor een volvo 340 tegen de 500 euro kwijt bent!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2010 09:28 #849522 door V300 register
Nee, het MinFin houdt voorlopig op met het verhogen van de MRB om de lagere BPM te kunnen bekostigen. Motorrijders komen de eerstvolgende twee jaar wel flink aan de beurt :no_comment:

Volgens het Financieele Dagblad bepleiten Rutte & Co een hogere brandstofaccijns als alternatief voor de km-heffing, met lagere vaste belastingen als uitruil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2010 09:34 #849524 door V300 register
Op zich vind ik die optie ook re?ler, vervuil je, dan betaal je. De troep die uit 1 liter brandstof komt bij verbranding is toch redelijk gelijk, het enige dat dit echt be?nvloed is het verbruik van de wagen en het onderhoud.

Ik blijf tegen 'wegenbelastingvrij' voor nieuwe wagens. Als je het ding hebt wil je 'm ook gebruiken, dus zal een initiele investering voor de wegen nodig zijn. Na x jaar een voordeel geven om het rollend erfgoed op de weg te houden vind ik wel redelijk. Wil je dan toch veel rijden dan betaal je via de accijns. Dit geeft de autofabrikanten ook eindelijk eens een impuls om die krengen nou eindelijk eens echt zuiniger te maken dan 1:10-1:15.

Helaas is het einde van de km vergoeding en de hypotheekrenteaftrek het enige dat ik weet te verzinnen als klein voordeel, voor de rest houd ik m'n hart vast voor het land met deze constructie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2010 09:34 #849525 door V300 register
Tsjah. Eigenlijk is dat hetgene wat ik al jaren brul. Een stuk eleganter dan de km-heffing-drama-zooi.

Niet dat ik er blij mee ben, met het huidige verbruik van mijn broemmetje... maar dat is een ander verhaal.

En Jan: Er is nog een voordeel: Verhoging van de max. snelheid naar 130! (behalve in de randstad natuurlijk, met die achterlijke 80-zones midden op de snelweg..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2010 11:44 #849538 door V300 register
Och die 130... vind het nu al leuk hoe daarop gereageerd wordt door de gebruikelijke instanties. Als ik die moet geloven vallen er straks HONDERDEN DODEN en gaan ALLE PLANTJES KAPOT en STIJGT DE ZEESPIEGEL MET VIER METER als we van 120 naar 130 gaan :)

Niet dat het veel uitmaakt want in de Randstad blijft alles toch 100 en is het al zo druk dat je vaak al niet eens de 120 haalt, en daarbuiten (A6, A7, A28, A32, A37) rijdt iedereen toch al 140, limiet of niet ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2010 12:00 #849539 door Chris Kobes
Ach ook al verhogen ze de gemiddelde snelheid, minder files zullen er niet komen. Dat heeft alleen te maken met menselijke fouten (CRASH) of er kan gewoon simpel weg niet meer verkeer langs. Als iedereen gewoon lekker 120 achter elkaar aan kachelt heb je toch nooit problemen? Wees maar is blij dat ze ondertussen nog geen USA systeem hebben gehanteerd :p
Dat die snelheid omhoog gaat is echt weer zo'n halve maatregelen zoals er velen instaan, maar de extra investering van 500 miljoen in mijn werksector zie ik wel zitten :D

We moeten eerst nog maar is kijken of de CDA wel instemt met het akkoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2010 13:28 #849546 door V300 register
punt is dat de 'gelijke snelheid voor iedereen' automatisch uitkomt op de allerlaagste gemiddelde snelheid die gereden wordt, rond de 80 dus.

probleem wat je dan krijgt is dat mensen dan de auto op cruisecontrol zetten, en het allemaal zooooooo traag gaat dat men zich op de langere stukken gaat zitten scheren, de krant lezen, email checken en weet ik wat nog meer. Als er dan iets mis gaat heb je gelijk een 'wreed accident'

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets