Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-07-2011 13:13 #878552 door V300 register
De Volvo-man in Beesd met wie ik contact heb gehad over chassisnummer en belastingvrijstelling is eigenlijk alleen maar positief en ge?nteresseerd in (o.a.) onze Volvo's & club. Er zijn dus ook andere ervaringen. Ik denk dat er veel werknemers zijn bij Volvo die zelf ook zo'n oude vierkante wagen in de stalling hebben staan. Ik kan me enigszins voorstellen de wat jongere verkoper/manager bij Volvo misschien wat minder enthousiast is over het oude imago. Mijn vermoeden/gevoel is echter dat Volvo in het algemeen wel de waarde van zijn 'heritage' inziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-07-2011 13:55 #878557 door V300 register
De bevolkingsgroep "verkoop en marketing" bestaat bij de gratie van het feit dat de mensheid af en toe iets nieuws wil hebben.

Aangezien het toevoegen van nieuwe auto's in onze markt bijna niet meer gaat (voor bijna elke nieuwe verkoop gaat er een oude naar de sloop of export) is het dus logisch dat in de mindset van een verkoper het van de weg halen van oude auto's gelijk staat aan het vergroten van zijn omzet.

En ook als de mensen het uit zichzelf niet eens zo graag zouden willen, proberen ze vanzelfsprekend hun eigen bevolkingsgroep in stand te houden en te laten groeien door de natuurlijke vernieuwingsdrang te stimuleren, of als het even kan verplicht op te leggen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-07-2011 09:34 #881554 door V300 register
Is inderdaad logisch, liever een belegde boterham dan het oude spul op de weg.

Ik hoop dat de regeling weer wordt geactiveerd, dan wordt het helemaal de moeite waard om de dagelijkse bak op de weg te houden. (wat ik overigens toch al van plan was ;) ) Dat maakt de marktwaarde van alles < 1-1-1987 weer normaal. (net als van alles vanaf die datum)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-11-2011 22:38 #891444 door V300 register
Op het journaal was dat de vrijstelling voor oldtimers blijft, maar dat de grens op termijn wordt opgerekt naar 30 jaar. Weet iemand wat dat betekent voor mijn 360 uit 1987? 5 jaar laten staan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2011 22:40 #891445 door 16673-dummy
Ja dat was sowieso al verstandig, omdat er binnen 5 jaar weer verkiezingen zijn en alles dus weer omgedraaid kan worden.

Daarom is het ook zo stom dat zovelen hun schitterende '87-ers of '88-ers hebben gesloopt :zzz:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2011 22:49 #891446 door Mark Smeets
Ik heb nog een 87'er in de garage, al 3 jaar geschorsd :w00t:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-11-2011 22:54 #891447 door V300 register

...zo meldt PVV-Kamerlid Roland de Vries tegen de NOS. Wel komt de grens op termijn op 30 jaar en ouder te liggen. Nu is die grens 25 jaar. Hoe de overliggende periode zou moeten worden overbrugd, is ons nog niet duidelijk. Men zou heel grof in 2017 weer kunnen beginnen met het 'toelaten' van nieuwe oldtimers, of het jaarlijks steeds een beetje kunnen vertragen om de regeling steeds een jaartje op te rekken tot deze op 30 jaar staat. Zodra er meer van het voorstel (waarover dus ook donderdag gestemd wordt) inhoudelijk bekend wordt, melden we dat.


Te gek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2011 22:57 #891448 door Mark Smeets
Als ik nu een loods had, dan zetten ik die vol met 87'ers ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-11-2011 23:24 #891449 door V300 register

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2011 08:01 #891458 door Kevin Kloosterman
Oh geweldig! Draai dan ook nog even de regeling omtrent museale collecties AUB terug! Zodat wij gewoon met onze prachtige CSA2, MB200, N4016, van '87 en later kunnen rijden zonder onze jaarinkomsten aan MRB te verbrassen. Maar ook in de toekomst als we een B93 of B96 krijgen, wil je daar toch af en toe een rondritje mee kunnen doen? :cry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets