Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-07-2011 14:27 #878503 door V300 register
Linkje naar video PVV'er Van Vliet (spreker no. 4). @29:43-31:00 reactie regering (Weekers).

Ok?, dus geen stemming, maar wel hoopvol. Grappig, dat had ik niet verwacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-07-2011 16:17 #878506 door V300 register
Mwahhh, denk niet dat de rekenkamer er op zit te wachten dat deze regeling weer wordt terug gedraaid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-07-2011 17:20 #878513 door V300 register
Om hem te voorzien van een installatie die het co% met een hele grote factor terug dringt...

Kijk die Luc, heeft ook voor het milieu! Wellicht ga ik dat ook ooit eens krijgen....

Lucluc;179557 schreef : Eigenlijk is het natuurlijk heel slecht! Maar stiekem hoop ik dat het er door komt. Dan gaat de witte 360 linea recta naar Van Orsouw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-07-2011 17:23 #878514 door V300 register
IK denk wel dat er iets komt hoor, de vraag is wat. Halftarief, kwarttarief? OP km standen zou het beste zijn, maar dat is niet te controleren. Terugdraaien enzo. Op kwart en halftarief zou je hem ook aan kunnen slaan op lpg.

Eerst had je een strippenkaart achtig iets meende ik, lang geleden... Als we maar niet krijgen zoals in belgie. Kijk, zoveel km van huis maximaal is leuk, maar niet alleen toertochten....

Eerst dacht ik er komt niets, de pvv zal wel tegen zijn, maar nu weet ik het nog net zo niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-07-2011 18:03 #878515 door V300 register
Ik hoop alleen dat als er kilometerheffing komt, dat je alleen in Nederland betaald. In andere landen als Frankrijk heb je namelijk tolwegen, waarbij je dubbel zou betalen.
Bijkomend voordeel zou zijn dat ik belastingvrij kan gaan rijdenyeehaa!Auto net over de grens zetten, en met de fiets naar de grens rijden :+

Ik ben trouwens wel fel tegen apparatuur die in de auto ingebouwd moet worden. Ze kunnen je overal volgen, en het zit er niet standaard in (ik wil mijn auto graag zo standaard mogelijk). Ik vraag me af of je geen bezwaar aan kunt tekenen i.v.m. de typegoedkeuring van de auto o.i.d. Als je een of andere registratie op papier zou moeten bijhouden, zou ik daar g??n problemen mee hebben (al is dat waarschijnlijk te fraudegevoelig) als de gewone belasting weg valt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-07-2011 11:02 #878542 door V300 register
Overigens ook interessant, een van de kamerleden van de oppositie (die met zn duimen naar beneden zat te doen bij de motie van v Vliet) had eerder een motie ingediend om de hele vrijstelling voor historische motorvoertuigen maar helemaal af te schaffen.

de redenering was zeer speciaal, het 'mjeu argument' werd er namelijk weer eens bij gehaald. Hij presenteerde hier een stelling bij alsof het een vaststaand feit was, namelijk dat "oude auto's 500 keer zoveel schadelijke stoffen uitstoten als nieuwe auto's"
Gezien het streven naar verlaging van luchtvervuiling en CO2 uitstoot is het dus in de redenering van die mensen een maatschappelijke plicht om alle gebruik van oldtimers de nek om te draaien....

Gelukkig is deze stelling inhoudelijk aantoonbaar onjuist, ook als je de individuele gevallen erbij bekijkt. En als je even kijkt naar 'the bigger picture' vertegenwoordigt het rijden met 25+ auto's zo'n 0,1% op het totaal van alle vervuiling waar de politiek theoretisch enige invloed op zou kunnen hebben. (industrie, vervoer, huishoudens). M.A.W. het is een non-discussie zolang het betrekking heeft op milieu.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-07-2011 11:36 #878543 door V300 register
Elke drie jaar een nieuwe auto kopen lijkt me veel blastender voor het milieu dan 40 jaar met dezelfde Volvo rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-07-2011 11:42 #878544 door V300 register
Ze moeten bij de 2e kamer eens invoeren dat men een wetenschappelijke studie er bij noemt, bij zo,n feit als 500 keer meer schadelijke is, dat zegt die zelfs....

Dat is gewoon lulkoek! Ik kan zo ook in de kamer van alles roepen. Zonder wetenschappelijke onderbouwing. 500 keer, dat kan nooit! Dat zou inhouden dat men 25 jaar geleden echt een heel groot milieuprobleem gehad moet hebben, wat 100 maal groter zou zijn dan nu...


JA DAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGggg


Want er waren dan wel ongeveer 40% minder auto,s maar als die 500 keer schadelijker zijn, dan is dat een makkelijke rekensom... Nu zijn auto,s niet de enige vervuiling, maar bij 500 keer....

Overigens die vriend van Halsema reed ook een oltimer. Op gas, was beter voor het milieu....

Maar ja wat bedoeld hij met schoon? Een auto op watergas? Waar alleen water uit de uitlaat komt? Dat is toch niet ree?l....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-07-2011 11:51 #878545 door V300 register

Markvictor;179575 schreef : IK denk wel dat er iets komt hoor, de vraag is wat. Halftarief, kwarttarief? OP km standen zou het beste zijn, maar dat is niet te controleren. Terugdraaien enzo. Op kwart en halftarief zou je hem ook aan kunnen slaan op lpg.

Eerst had je een strippenkaart achtig iets meende ik, lang geleden... Als we maar niet krijgen zoals in belgie. Kijk, zoveel km van huis maximaal is leuk, maar niet alleen toertochten....


Voor motoren en kampeerauto's bestaan al zulk soort constructies omdat die logischerwijs voor het grootste gedeelte alleen in de mooiweerperiode (zeg april-oktober) worden gebruikt. Iedereen die ook 's winters op de motor rijdt of in februari uit kamperen gaat heeft dan 'voordeel', maar zoveel zijn dat er niet. Idem voor veelrijders in oude auto's.

Het gezanik over de vrijstelling is mijns inziens begonnen toen er ook werd besloten om auto's met lage CO2-emissies van MRB vrij te stellen. Daardoor is de rare situatie ontstaan dat je die MRB kon ontlopen door ofwel een Prius et al te rijden (onder het mom van milieu) of een ouwe Mercedes op te rijden (onder het mom van instandhouding erfgoed). Het eindresultaat ('gratis' rijden) is echter hetzelfde.

Wat mij overigens een veel groter gevaar lijkt dan de bevriezing of afschaffing van de vrijstelling is dat het doorslaat naar de andere kant: op basis van milieuargumenten opgelegde heffingen of rijverboden voor oudere auto's. Want de treurnis van dat soort maatregelen is: de goedkeuring van de autobranche hebben ze helaas al...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-07-2011 11:56 #878546 door V300 register
Ik heb een keer iemand een manager gesproken van volvo. Die overigens niet wist dat ik zo,n oude bak had. Die zei dat hij niet namens volvo sprak, maar dat hij wel liever al die oude volvo,s weg had willen zien gaan. Puur om het feit, dat ze volvo een verkeerd imago geven. Van sufheid en degelijkheid. Want ja, die oude volvo,s van 25 a 30 jaar terug geven het huidige volvo ook een imago. Ik zou zeggen een goed imago, maar dat kun je dus anders zien...

Dan komt ook het feit dan men meer nieuwe wagens wil verkopen, het liefst willen ze bij wijze van dat we elk jaar een nieuwe nemen. Dus dat de autobranche zo denkt, is erg logisch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets