Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-10-2010 16:32 #849611 door V300 register
zeg als het kabinet de kilometerheffing niet invoert. dan kan die regeling van de oldtimers ook wel op de helling. kwestie van lobby denk ik?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-10-2010 12:46 #849659 door V300 register
Ik denk dat de VVD daar op zich wel oren naar heeft, maar het levert wel een,zij het kleine, financi?le tegenvaller op dan. Ik weet niet hoe re?el het is te verwachten dat men dit terugdraait. (al heeft de aankondiging al een flinke slachting in het wagenpark van na 19986 opgeleverd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-10-2010 00:32 #849741 door V300 register
klopt maar, van de andere kant.
de autoherstel bedrijven varen er ook goed bij als er olditimers, en de aftersale, de garagebedrijven ivm onderhoud etc.

ik denk dat het financieel gezien nog weleens aantrekkelijker kan zijn om een oldtimer regeling in stand te houden.
het geeft veel werkgelegenheid en past goed in het idee de ondernemers te stimuleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-10-2010 00:39 #849742 door V300 register
Ze praten nu toch weer van normale tolwegen, zoals het systeem eigenlijk bedoeld is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-10-2010 09:36 #849752 door V300 register
Wellicht doen ze het zo als in belgie. Oldtimer 50 a 100 euro belasting. Ja vooral bij de 340,ers van voor 87. En er waren toen echt mooie 87,ers te koop voor bijna niks.

Mocht je zoiets gekocht hebben en die regeling wordt teruggedraaid is dat een leuke investering geweest....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-10-2010 10:14 #849754 door V300 register

Markvictor;157263 schreef : Wellicht doen ze het zo als in belgie. Oldtimer 50 a 100 euro belasting.


'oldtimer' dat is in belgie ook een statuut van niks. Enkel rijden overdag (voor zonsondergang) of van en naar een meeting, testrit... Max afstand van huis 30 ofzo km...

Daar kan je dus werkelijk helemaal niets mee. Mijne komen stuk voor stuk in aanmerking voor oldtimer inschrijving, maar met deze regels betaal ik liever 260 euro belasting om te kunnen rijden in alle vrijheid!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2010 11:34 #849760 door E. van Oostveen
Ik zie een gelijkschakeling met Europa:
- meer wegenkosten omslaan in brandstofprijs,
- 130 km wegen,
- oltimerregeling?? (een slimme regering ziet dat dit op termijn uniek en waardevol bezit is, welke alleen door een subsidie op de wegenbelasting (vrijstelling) betaald hoeft te worden. En verdere zorgen al die clubs, al dat onderhoud aan de auto etc, ook voor een prima binnenlandse besteding)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2010 11:36 #849761 door E. van Oostveen
Ik hoop dat Nederland het enige land ter wereld is die bezitters van oude auto's de hand reikt en daarmee hebben we een mooi toeristisch product voor nu en in de toekomst in handen, naast de molens natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-10-2010 12:40 #849779 door V300 register

Erik;157272 schreef : Ik hoop dat Nederland het enige land ter wereld is die bezitters van oude auto's de hand reikt en daarmee hebben we een mooi toeristisch product voor nu en in de toekomst in handen, naast de molens natuurlijk.


Dat vind ik in nederland nu echt eens prachtig geregeld... daar kunnen ze in Belgie nog wel iets van leren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2010 19:10 #852970 door V300 register
Goede hoop voor 87er bezitters onder ons, wanneer je aan kan tonen dat de productiedatum in 1986 ligt, is er toch vrijstelling van de MRB per 1-1-2012 mogelijk. Een aantal mensen op het saabforum is dit gelukt aan de hand van hun chassisnummer. Zie ook het topic op saabforum: www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=85245

yeehaa!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets