- Berichten: 2
Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Aangezien die in grote mate gebruikt worden voor de wegenbelasting te omzeilen... Ja, oke fan van Benzen mag wel, maar ik als liefhebber zou nooit een diesel uitvoering gekocht hebben. En dat heeft niets met het milieu te maken, maar met de "rijbeleving" (echt VVD woord denk ik)
99% van de Benzen diesels wordt gebruikt om de wegenbelasting te omzeilen. Echter, gaat men hier beperkingen opleggen, dan gaat men over op gas Benzen. En ik vrees dus, dat de liefhebber altijd het haasje is, omdat je ook LPG moet gaan belasten met een toeslag. Hoewel LPG beter voor het milieu is, zul je hier ook beperkingen tegen op moeten leggen, omdat je anders een verschuiving krijgt. Iedereen die na kan denken weet dat.
Verschuiving naar benzine heeft geen zin, immers dat is bij veel rijden veel te duur. Daar omzeil je geen MRB mee, omdat je dan een veelfout aan benzineacczijnzen afdraagt. Ik zie dat dan ook niet gebeuren.
En de liefhebber die 2000 km rijd, of dat nu op gas of benzine is, zoveel scheelt dat niet pj. Iets van 170 euro ofzo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik zie nogmaals geen probleem als het actieve deel 2100 km p/j rijdt en alles bij elkaar gemiddeld iets van 1500 km ofzo? (correct me if I'm wrong) Stel het scheelt gemiddeld 1000 km/j tussen 'opknappers' en 'rijders'...als we die km's elkaar al niet meer gunnen (gratis dus)...
Ik geef liever het onduidelijke beleid van de afgelopen jaren de schuld. Als die dreiging van die bevriezingsdatum nooit ter sprake was gekomen, en meteen die leeftijd zoals nu van 25 naar 30 jaar was gegaan (Duits voorbeeld) was er weinig aan de hand geweest en was het milieu-argument wellicht niet zo snel in de strijd gegooid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter;208158 schreef : als je de kosten niet over alle Nederlanders gaat uitsmeren, maar alleen over de autobezitters.. wordt het al een aanzienlijk hoger bedrag.. Vorige keer is het plan uiteindelijk ook gesneuveld omdat het per saldo t?ch een stuk duurder zou worden.
Ik zie het punt nog niet helemaal. Wat is er nou eerlijker dan betalen naar gebruik? Zo werkt het ook met gas, water, elektriciteit etc.
Als je een nieuw huis laat bouwen, moet daar ook een meterkast in, dat kost ook geld. Maar volgende gebruikers hoeven daar niet nog een keer voor te betalen, de meterkast zit er immers al. Volgens mij kan dat bij auto's op dezelfde manier.
Ik ben wel met je eens dat invoering niet te duur moet zijn, maar met de huidige snelheid van ontwikkelen moet er toch binnen onafzienbare tijd een 'goedkoop' systeem te bouwen zijn? Elke iPhone houdt/hield ook al precies bij waar je bent geweest... :wtf2:
Kevin;208160 schreef : Ja en uiteindelijk zou de benzine dan duurder worden en mensen die dan in de buurt van de grens wonen zouden dan in het buitenland tanken (nog meer dan nu) waardoor de benzine nog duurder zou moeten worden om genoeg geld op te leveren... en dan is het eind zoek.
Ach, de overheid gooit nu ook 4 cent bovenop de dieselprijs en 7 cent bovenop de prijs van LPG, dus wat dat betreft verhogen ze de accijnzen sowieso als ze geld nodig hebben. Ik ben er niet van overtuigd dat het scenario dat jij beschrijft werkelijkheid gaat worden; de kilometerprijs kun je koppelen aan het kastje in de auto en hoeft niet via de accijns op brandstof verrekend te worden.
Maar volgens mij kan het nog lang duren voor zo'n plan erdoor komt. Tot die tijd toch maar de MRB-vrijstelling in combinatie met een 60 dagen kaart voor klassiekers invoeren, dat lost ook veel op. Wil je meer dan 60 dagen met je klassieker rijden? Dan betaal je MRB.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Kunnen wij ook invoeren voor buitenlanders. En weet je wat dan het voordeel is, kun je gelijk die klassiekers een chip onder de auto geven. Je zet controle punten neer, die niemand weet te staan (die ook de motorrijtuigen belasting voor buitenlanders contoleren) en die registeerd enkel op welke dag, jij er hebt gereden.
Dan kun je het zo doen, je laat het systeem de dagen tellen, ben je er overheen hele dikke boete. Je kunt ook nog, achteraf iedereen zijn strippenkaart inlaten leveren, en die controleerd men dan aan de hand van de datums die in het register staan van de paaltjes, die de chip hebben bekeken. De chip werkt samen met kentekencontrolle, zodat ze niet onderling tussen auto,s uitwisbaar zijn.
Twee vliegen in 1 klap, je laat alle buitenlanders betalen die hier de weg op willen, en je kunt het gebruiken voor de klassiekers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En no way dat ik in Belgi? ga betalen, je rijdt je auto zowat total loss als je door Vlaanderen moet, mogen ze daar eerst wat aan doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maurits Cassee;208181 schreef : ... ook het bijbehorende ICT-systeem zal een duur geintje worden, zijn altijd en succes en al helemaal bij de overheid?
Dat ligt aan de mensen die het invoeren. Ik weet uit ervaring dat het ook goed kan gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter;208158 schreef : als je de kosten niet over alle Nederlanders gaat uitsmeren, maar alleen over de autobezitters.. wordt het al een aanzienlijk hoger bedrag.. Vorige keer is het plan uiteindelijk ook gesneuveld omdat het per saldo t?ch een stuk duurder zou worden.
Dat was ook logisch omdat met rekeningrijden
- alle autogerelateerde belastingen in de kilometerprijs zouden worden opgenomen, inclusief de BPM die door veel autobezitters allang betaald was c.q. afgeschreven;
- vrolijk gestapeld kon worden met spitsheffingen en heffingen op trajecten met wegwerkzaamheden om deze te "financieren" (de versnellingsheffing);
- voor de auto's waarvoor geen CO2-uitstoot bekend was een bouwjaarfactor vanaf 1987 zou worden berekend; drie keer raden wat dat voor een 340 of 360 had betekend;
- de staat er vrolijk vanuit ging dat de gemiddelde Nederlander jaarlijks toch wel 1.500 kilometer in het buitenland reed waarover dan geen km-heffing zou worden betaald, om zo de totaalplaatjes iets gunstiger te kleuren (alsof je in het buitenland nooit betaalt voor het gebruik van de weg);
- de complete infrastructuur voor de km-heffing (de kastjes, de poortjes, het controleapparaat) ad meerdere miljarden allemaal uit diezelfde heffing betaald had moeten worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-Vervuilers betalen meer
-Veelgebruikers betalen meer
Ideaal....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.