Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2012 22:56 #918666 door Erick Janssen (GAST)

Markvictor;208800 schreef : Ik zou diesels en lpg zelfs op termijn naar 40 jaar schuiven, maar benzine wel op 30 laten staan.


Diesels wel maar LPG? :wtf2: LPG is qua verbranding schoner dan benzine, er zou zelfs een verplichting moeten komen om de oude benzine motoren op LPG te laten lopen. :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 07:56 #918672 door E. van Oostveen
Volgende pakket maatregelen zou prettig zijn:
- bij invoer van een auto moet hij aan bepaalde uitstoot en emmissie-eisen voldoen. Uitzondering daarop zijn auto's van 50 jaar en ouder.
- auto's in gebruik zijnde als oltimer/klassieker en ouder dan 30 jaar mogen maximaal 4000 per jaar rijden. Er is dan ook maar een verzekering mogelijk tot 4000 km per jaar. Gezien het niet melden van veranderingen van kmstanden nu strafbaar is, lijkt me dit haalbaar.
- Auto's die 30 jaar en ouder zijn dienen niet voor sport, werk of racedoeleinden gebruikt te worden, maar puur voor recreatie en als museaal bezit. Een vakantie naar Spanje is ook recreatie.
- Er komt een nationaal oltimer register met foto's, waarde etc. (zoals ook kunstcollecties etc. geregistreerd staan)
- Naast de molens, klompen, tulpen, waterbeheer en poldermodellen, gaat Nederland zich promoten als land met het mooiste rijdend historisch autobezit (join the club)
- De overheid faciliteerd en versterkt initiatieven uit de markt om museale activiteiten voor oltimers op te zetten en om reparatie en restauratie mogelijker te maken (bijv. laag btwtarief voor lassen en spuiten oltimer)
- In het pekelseizoen mag niet met de auto ouder dan 30 jaar gereden worden (Bijv. vanaf 15 november t/m 15 maart).

Dit lijkt me een redelijk en haalbaar voorstel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 07:57 #918673 door E. van Oostveen
Ik ben nu warme witte bonen in tomatensaus aan het eten, en dat bevalt me goed op de zondagochtend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 09:07 #918675 door Floris Schropp

Erik;208814 schreef : Ik ben nu warme witte bonen in tomatensaus aan het eten, en dat bevalt me goed op de zondagochtend.


Spek, tomaat & champignons en toast erbij bakken, scrambled eggs ernaast. Heerlijk ontbijt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 10:54 #918676 door alex kokkeler (GAST)
Ontbijtkoek...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 13:32 #918683 door V300 register

Erik;208813 schreef : Volgende pakket maatregelen zou prettig zijn:
- bij invoer van een auto moet hij aan bepaalde uitstoot en emmissie-eisen voldoen. Uitzondering daarop zijn auto's van 50 jaar en ouder.
- auto's in gebruik zijnde als oltimer/klassieker en ouder dan 30 jaar mogen maximaal 4000 per jaar rijden. Er is dan ook maar een verzekering mogelijk tot 4000 km per jaar. Gezien het niet melden van veranderingen van kmstanden nu strafbaar is, lijkt me dit haalbaar.
- Auto's die 30 jaar en ouder zijn dienen niet voor sport, werk of racedoeleinden gebruikt te worden, maar puur voor recreatie en als museaal bezit. Een vakantie naar Spanje is ook recreatie.
- Er komt een nationaal oltimer register met foto's, waarde etc. (zoals ook kunstcollecties etc. geregistreerd staan)
- Naast de molens, klompen, tulpen, waterbeheer en poldermodellen, gaat Nederland zich promoten als land met het mooiste rijdend historisch autobezit (join the club)
- De overheid faciliteerd en versterkt initiatieven uit de markt om museale activiteiten voor oltimers op te zetten en om reparatie en restauratie mogelijker te maken (bijv. laag btwtarief voor lassen en spuiten oltimer)
- In het pekelseizoen mag niet met de auto ouder dan 30 jaar gereden worden (Bijv. vanaf 15 november t/m 15 maart).

Dit lijkt me een redelijk en haalbaar voorstel.


Lijkt me niet haalbaar,

bij auto's van 40 jaar oud werd er ook niet op emissie gelet, dan zou je dus je mooie originele klassieker moeten verbouwen om aan die eisen te voldoen..

Als je met je 35 jaar oude klassieker een aantal mooie rally's rijdt zit je zo boven de 4000 kilometer.. het niet melden van de kilometerstand, de verzekeraar vraagt er nooit om.. mochten ze het wel gaan doen, dan is het niet lastig een teller van een oude auto terug te draaien!

Festivals als Goodwood bestaan uit klassiekers die bijna allemaal 30 jaar of ouder zijn, prachtig als mensen die auto's tegenwoordig nog gebruiken waarvoor ze 30/40/50 jaar geleden voor zijn gebouwd..

Oldtimer register lijkt me prima, promoten van het rijdend erfgoed is ook prima

Wintertrails, zijn in de winter.. wil je met je mooie klassieker daar aan mee doen moet je toch echt door de sneeuw en pekel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 18:19 #918691 door V300 register
Liever een verbod op zout strooien, door het strooien is de volgende ochtend niet meer te zien of het nou ijs is of niet.
Over alleen sneeuw rijden gaat perfect en desnoods verplicht je spijkerbanden.
Strooizout vreet meer op dan je lief is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 20:11 #918698 door Erick Janssen (GAST)

Maurits Cassee;208833 schreef : Liever een verbod op zout strooien, door het strooien is de volgende ochtend niet meer te zien of het nou ijs is of niet.
Over alleen sneeuw rijden gaat perfect en desnoods verplicht je spijkerbanden.
Strooizout vreet meer op dan je lief is.


gewoon wat zand strooien, of iets dat afbreekbaar is [grof] gemalen schalen van noten of pitten van perzik en abrikoos?
Wat doen ze in Scandinavi??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 20:14 #918699 door V300 register
Ja precies! Hoe gaat het in de arctische gebieden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 20:23 #918701 door V300 register

Maurits Cassee;208841 schreef : Ja precies! Hoe gaat het in de arctische gebieden?


Niks, daar leren de mensen gewoon rijden met sneeuw. Waarom denk je dat de beste rally rijders allemaal uit lapland komen :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD