Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2012 22:31 #918012 door V300 register
Ik denk dat het voor onze Volvo's wel eens heel goed uit kan pakken. Scheelt enorm in gewicht met de grote broeders, dus wie weet dat ze ineens heel populair gaan worden. Een 340 op lpg kostte mij zo rond de 800 euro per jaar. En met een 5 bak liep die met gemak 1 op 10.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2012 11:48 #918034 door V300 register
Die eerste auto hebben heeft voor diegene die misbruik willen maken van de regeling amper effecten. Het zorg er alleen voor dat er een hoop versleten scarlettjes en andere wagens die niets wegen de vogelaarwijken bevoorraden naast de dikke mercedessen.

Onzin dus! Volgens de Fehac zijn het de benzen. Nu, makkelijk aan te pakken hoor. Volle wegenbelasting voor diesels boven de 1050 kilo. Probleem opgelost, daaronder de dieseltoeslag. Gas toeslag er bij (dat is nog 2/3 wegenbelasting) Probleem opgelost.

Ik zou het wel weten. Alle regels die jullie verzinnen zijn er veel te veel, en moeilijk controleerbaar. En dan moet je ook nog denken aan de volgende situaties:

Eerste auto overlijd, moet diegene dan een andere kopen? Waarom? Hoe snel moet diegene dan een andere kopen? En als die man al amper in zijn oltimer rijd? Nee dat schiet echt niet op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2012 12:14 #918035 door V300 register
Ik vind dat er totaal geen sprake is van misbruik als het gemiddeld aantal kilometers dat het actieve deel van de oldtimers per jaar aflegt: 2100 is. Waar hebben we het eigenlijk over?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2012 12:17 #918036 door V300 register
Over symboolpolitiek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2012 12:41 #918037 door V300 register
Precies, maar daarom wilde ik 'misbruik' even nuanceren, over het milieu-argument waren we het al eens geloof ik. Waarom verzinnen we met z'n allen water-bij-de-wijn-idee?n voor plannen waar helemaal geen aanleiding voor is? Hoe noemen ze dat ook alweer in de sociologie/psychologie? Schets een extreem scenario en je krijgt er uiteindelijk meer voor terug dan waar je in de achterkamertjes op durfde te hopen (al is het maar begrip). Daar lijkt het een beetje op. Dus zullen we gewoon het hele idee bestrijden? :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2012 12:42 #918038 door V300 register

Lucluc;208152 schreef : Over symboolpolitiek.


Ja, schaf dan meteen de hele politiek af. Alle ambtenaren zonder oprotpremie
en zonder wachtgeld naar huis. E?n jaar WW en daarna in de bijstand.
Eens kijken hoe snel we dan die 16 miljard bij elkaar hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2012 13:12 #918039 door V300 register
Eigenlijk is de regel precies goed zoals die is, na 30 jaar belastingvrij + eventuele brandstoftoeslag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2012 13:20 #918040 door V300 register
Ik blijf voorstander van kilometerheffing. Betalen naar gebruik is de eerlijkste manier! Geen gedoe met aanvragen van 30-dagenkaarten en controles daarop, geen gedoe met misbruik van oude diesels want die betalen een hoog tarief per kilometer en geen gedoe met Europa.

Zo simpel kan het zijn. Als we voor invoering van dat systeem 100 euro per persoon betalen, is het volgend jaar geregeld. Ik ben voor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2012 13:29 #918041 door V300 register

Fran?ois;208154 schreef : Ja, schaf dan meteen de hele politiek af. Alle ambtenaren zonder oprotpremie
en zonder wachtgeld naar huis. E?n jaar WW en daarna in de bijstand.
Eens kijken hoe snel we dan die 16 miljard bij elkaar hebben.


Gelukkig staan ambtenaren en politiek los van elkaar. Ik ben het met je eens dat we met een zakenkabinet veel meer kunnen bereiken dat met dat schaamteloze gekonkel van nu. Met dat amateuristische gehuil van de VVD recent als toppunt. Ik schaam me dood voor dit soort volgevreten vleeseters.

@ Steven: nog maar eens een bekend citaat: it's the economy, stupid! Het is een bekend gegeven dat in tijden van crisis zich men heel druk om allerlei randzaken gaat maken, terwijl men zich op verbetering van de economie zou moeten richten. Denk aan wietpas, boerkaverbod, en MRB hoort hier ook bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2012 13:39 #918042 door V300 register

volvofiel 2;208156 schreef : Zo simpel kan het zijn. Als we voor invoering van dat systeem 100 euro per persoon betalen, is het volgend jaar geregeld. Ik ben voor!


als je de kosten niet over alle Nederlanders gaat uitsmeren, maar alleen over de autobezitters.. wordt het al een aanzienlijk hoger bedrag.. Vorige keer is het plan uiteindelijk ook gesneuveld omdat het per saldo t?ch een stuk duurder zou worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets