Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
en ik mag het zeggen, onze andere auto is een V40, op gas, m?t trekhaak!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ze zijn tegen alle aanpassingen denk ik, dus ook tegen voorstellen die versoepelen, maar nog steeds te ver gaan. Maarja, ze schieten er niets mee op, dus ik snap het ook niet.powerflux;208464 schreef : verder maf dat de PVV nu tegen is, terwijl ze een paar maanden terug er voor verantwoordelijk waren dat er nog w?l MRB-vrijstelling was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ook vraag ik mij af (heb daar nog niets over gelezen) waar je de auto's de andere 305 dagen van het jaar moet laten, mogen ze nog op de straat blijven staan of moeten ze gestald worden? Dan liever wegenbelasting betalen (kost hetzelfde als stalling) en de auto dagelijks mogen gebruiken.
Het plan van zo'n beperkt aantal dagen heeft wat mij betreft dus zeker een paar grote haken en ogen waardoor ik er niet echt voorstander van ben, liever gewoon die heffing op diesel en LPG want daarmee wordt het een stuk onaantrekkelijker gemaakt en al helemaal voor diesels omdat het prijsverschil met benzine kleiner is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maurits Cassee;208494 schreef : Ik ben het er mee eens dat zo'n 60-dagenkaart het misbruik tegengaat. Toch is het dan een voor de hand liggende optie dat iemand er een andere auto bij neemt omdat hij daarmee dan ook 60 dagen mag rijden, daarmee wordt het probleem niet opgelost, alleen maar verspreid over meerdere kentekens.
Ook vraag ik mij af (heb daar nog niets over gelezen) waar je de auto's de andere 305 dagen van het jaar moet laten, mogen ze nog op de straat blijven staan of moeten ze gestald worden? Dan liever wegenbelasting betalen (kost hetzelfde als stalling) en de auto dagelijks mogen gebruiken.
Het plan van zo'n beperkt aantal dagen heeft wat mij betreft dus zeker een paar grote haken en ogen waardoor ik er niet echt voorstander van ben, liever gewoon die heffing op diesel en LPG want daarmee wordt het een stuk onaantrekkelijker gemaakt en al helemaal voor diesels omdat het prijsverschil met benzine kleiner is.
Als de eigenaar er voor kiest om gewoon wegenbelasting te betalen omdat hij dan de vrijheid heeft en de kosten gelijk zijn is het ook prima toch? Een echte oldtimer die voor een paar ritjes per jaar aangeschaft is staat toch wel binnen, wegenbelasting of niet.
En meerdere kentekens spreekt het tweede verhaal tegen. Dan heb je immers met elke auto dat stallingsprobleem en laten we eerlijk zijn: Onderhoud en dagelijkse kosten aan 2 auto's is vaak net zo veel als de wegenbelasting van 1.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
So what dat ik door een maas in hun opgestelde wet glip, ik zou graag een nieuwere auto willen rijden maar ik zit met het probleem dat wij zover van alles wonen dat wij twee auto's nodig hebben en om twee auto's te kunnen rijden moet ik het onderhoud zelf doen en rij ik met een houderschapsbelasting vrij auto met een LPG installatie [op de auto van de vrouw wordt wel houderschapsbelasting betaald] om de kosten zo laag mogelijk te houden.
Ik wil best houderschapsbelasting betalen op voorwaarde dat de accijnzen op de "schone" brandstoffen [LPG] zodanig verlaagd worden ik ik op de zelfde manier [lees kosten] kan rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Fran?ois;208796 schreef : Waardeloze enquete!
Inderdaad heb 'm ook niet ingevuld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dat zou je kunnen doen vanaf 2014 idd, en dan zonder overgangsregeling.
Toch wel raar omdat ik zelf dan ook ineens weer wegenbelasting moet gaan betalen, maar goed.
Het blijft een beter systeem dan zo,n 60 dagen kaart, al kan het wel hoor.
Ik zou diesels en lpg zelfs op termijn naar 40 jaar schuiven, maar benzine wel op 30 laten staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.