Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
punkazz;208092 schreef : Waarom eigenlijk niet? Ik snap je punt wel, en ik bedoel ook eigenlijk niet dagelijks, maar je moet die mogelijkheid wel hebben vind ik. Als ik dagelijks 3 km naar de supermarkt wil rijden, dan wil ik dagelijks naar de supermarkt kunnen rijden met m'n klassieker.
Dat kun je willen, maar daar is de MRB vrijstelling niet voor. Opzich kom je dan weer bij het rekeningrijden uit, maar als je geen administratieve lasten wilt hebben moet je daar helemaal niet aan beginnen. Het is geen perfecte oplossing maar in mijn ogen wel een mooi compromis.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Een compromis is het wel, omdat diegene met meerdere schuurauto's gespaard worden. Prima, als er toch iets moet komen, dan zoiets. Maar als je het aan mij vraagt blijft het liever zoals het nu is. Er is namelijk eigenlijk geen probleem, het gaat puur om het geld. En ik betwijfel ten zeerste of dat gerealiseerd gaat worden op deze manier.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Offline
- Moderator
-
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
punkazz;208096 schreef : Hoe zit het eigenlijk, mag je auto dan ook niet meer op de openbare weg staan?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Als ze wel op straat mogen staan komt er gezellig een andere klassieker bij staan waardoor er opeens een half jaar gereden mag worden, de verzekering wordt toch aanzienlijk goedkoper omdat die dan maar voor 60 dagen geldt.
Welk probleem wordt er dan opgelost? :crazy1: De dieselende Mercedii zullen dit systeem ook zo toe kunnen passen. En een parkeerprobleem is er in alle grote steden al dus worden de klassiekerrijders in de stede gepakt omdat je daar nauwelijks meer aan een garage kan komen voor een normale prijs.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Of denken ze dat ik met mijn automaatje waarmee ik 1 op 10 net haal, dagelijks ga rijden? Terwijl een moderne auto vele male zuiniger is?
En veel minder kosten heeft mbt tot onderhoud?
60 dagen kaart kan, is alleen wel erg duur idd om door te voeren, aangezien je dit moet controleren. Diesel en gas toeslag, die er al is na 86 ook invoeren voor 86 en dan ben je eigenlijk ook klaar. Toch ook een erg goed idee, hoor 60 dagen. Alleen hoe duur is het, het is niet voor niets dat het ooit eens is afgeschaft.
Mensen die weinig rijden op gas, kunnen immers nog altijd de tank eruit doen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
een Amerikaan van 2 ton ben je blij met je gastank, zelfs als je er maar
een paar duizend kilometer per jaar mee rijdt.
Verder gaat het rucksichtslos belasten van oldtimers met een zelfontbrander
voorbij aan de technologische ontwikkeling die de Dieselmotor gemaakt heeft.
Net alsof een klassieker per definitie een benzine-variant van een bepaald
model moet zijn. Ook een W123 MB 240D documenteert een episode uit
het rijdend erfgoed. Of een vroege Fiat Croma met direct ingespoten Dieselmotor.
En waarom een Golf I 1.6D minder klassiek zou zijn dan een Golf I 1.1
benzine, zou ik niet weten.
Misschien dan toch een apart kenteken voor een klassieker en daar strenge
voorwaarden aan verbinden. Het zou kunnen beginnen, net zoals in Duitsland,
met een uitgebreide keuring, die niet alleen let op de minimale APK eisen,
maar tevens kijkt naar de algehele optische toestand en originaliteit.
Een beperkt aantal kilometers en het bezitten van een auto voor dagelijks
gebruik en lidmaatschap van een voor de betreffende klassieker in het leven
geroepen oldtimerclub zijn sowieso geldende voorwaarden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
maar goed dat we de staatssecretaris nog hebben.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Offline
- Nieuw lid
-
Daar bovenop zou je ansich inderdaad nog de gas/diesel toelage kunnen opleggen. (dit is allemaal nog simpel en vrij goedkoop te regelen)
Daarna zou je nog eens kunnen gaan denken aan zo'n 60 dagen ofzo.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Ben erg benieuwd wat dat plan nou oplevert, dat is toch wel het schappelijkst van allemaal, desnoods de toeslag ook voor alles ouder dan 30, met de relatief lichte oude auto's valt dat allemaal wel mee, tenzij je een Amerikaan rijdt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.