Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2012 19:26 #918101 door Erick Janssen (GAST)

setsunakaede;208213 schreef : Naar mijn mening zijn de accijnzen nog altijd de simpelste en eerlijkste manier van rekeningrijden:
-Vervuilers betalen meer
-Veelgebruikers betalen meer

Ideaal....

powerflux;208217 schreef : behalve alle grensbewoners..


Niet alleen de benzine rijders maar ook de LPG rijders als de accijnzen 7 cent per liter LPG omhoog gaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2012 20:36 #918111 door 16673-dummy
heren... vergeten we niet dat hier op zaterdag file aan de pomp is, het barst dan van de dieselrijdende oosterburen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2012 08:16 #918128 door V300 register
Hier in Belgi? sta ik bijna iedere tankbeurt, doordeweeks of weekend, in een rij van 10 Nederlanders te wachten.

Accijnzen op brandstof ipv wegenbelasting is echt een krom idee omdat je een groot deel van de bevolking ermee niet hebt en diegenen die helaas in Den Helder wonen moeten alles dan maar ophoesten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2012 11:42 #918141 door V300 register

Jos360;208246 schreef : Hier in Belgi? sta ik bijna iedere tankbeurt, doordeweeks of weekend, in een rij van 10 Nederlanders te wachten.

Accijnzen op brandstof ipv wegenbelasting is echt een krom idee omdat je een groot deel van de bevolking ermee niet hebt en diegenen die helaas in Den Helder wonen moeten alles dan maar ophoesten...


Een groot deel is overdreven; voor het overgrote deel van de nederlanders is de grens te ver weg om lonend te laten zijn. Overdrijven is een hele kunst, die je beter aan de politiek over kan laten (die schijnen daar h???l goed in te zijn!)
Het is alleen heel zielig voor de pomphouders langs de grens, die gaan inderdaad geen cent meer verdienen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2012 11:50 #918143 door V300 register

setsunakaede;208260 schreef : Een groot deel is overdreven; voor het overgrote deel van de nederlanders is de grens te ver weg om lonend te laten zijn. Overdrijven is een hele kunst, die je beter aan de politiek over kan laten (die schijnen daar h???l goed in te zijn!)
Het is alleen heel zielig voor de pomphouders langs de grens, die gaan inderdaad geen cent meer verdienen.


Als de hele wegenbelasting in brandstofaccijns verdwijnt wordt het grensgebied ineens veel groter.

De MRB wetgeving is nu al niet eerlijk omdat alleen de Nederlanders betalen en niet alle gebruikers. Als je dan een nieuw systeem gaat zoeken moet je het niet n?g oneerlijker maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2012 13:33 #918149 door V300 register
Met accijnzen betalen opeens de buitenlanders die hier tanken, ??k mee. Een stuk eerlijker (en nog makkelijker en goedkoper ook!) dan dat rekeningrijden met dat kastje en portalen idee.
En dat grensgebied wordt opeens groter, ja... IPV 10 km wordt het nu opeens 30km. Poehpoeh. Voor mensen zoals ik is het nog steeds niet lonend, en ik woon toch echt niet in den helder.

Maar het zou inderdaad n?g eerlijker zijn als de buurlanden ook zoiets dergelijks in zouden voeren (of de accijnzen op nederlandse nummerplaten ook in het buitenland door zouden rekenen - maar dat is weer een administratieve rompslomp waar je niet aan moet willen beginnen)

Bottom line van deze hele discussie is in mijn ogen: Er bestaat g??n eerlijk systeem, er zullen altijd een paar mensen tussen wal en het schip vallen en daar groot voor- of nadeel van hebben. Suck it.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2012 15:02 #918159 door V300 register

Jos360;208262 schreef : Als de hele wegenbelasting in brandstofaccijns verdwijnt wordt het grensgebied ineens veel groter.

De MRB wetgeving is nu al niet eerlijk omdat alleen de Nederlanders betalen en niet alle gebruikers. Als je dan een nieuw systeem gaat zoeken moet je het niet n?g oneerlijker maken.


Valt toch wel mee? De Duitsers betalen ook wegenbelasting en die mogen gratis in Nederland rijden en wij mogen weer gratis bij hun over de vloer.
Zelfde geldt voor Belgi?, Luxemburg en de rest van Europa (op de tolwegen na), dan zou je in Nederland van de snelwegen tolwegen moeten maken.
Daar sta ik nou ook niet echt bij te juichen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-11-2012 08:35 #918191 door Mark Smeets

Jos360;208262 schreef : Als de hele wegenbelasting in brandstofaccijns verdwijnt wordt het grensgebied ineens veel groter.

De MRB wetgeving is nu al niet eerlijk omdat alleen de Nederlanders betalen en niet alle gebruikers. Als je dan een nieuw systeem gaat zoeken moet je het niet n?g oneerlijker maken.


In mijn omgeving zijn wij de enige die extra in Belgi? gaan tanken. Het valt me op dat veel mensen 'te lui' zijn om even naar Belgi? te rijden terwijl het echt veel scheelt.. Maar het klopt wel dat je in Maasmechelen en bij jou in Maaseik meestal alleen Nederlanders aan de pomp ziet :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2012 13:56 #918203 door V300 register

v0lv0freak;208314 schreef : In mijn omgeving zijn wij de enige die extra in Belgi? gaan tanken. Het valt me op dat veel mensen 'te lui' zijn om even naar Belgi? te rijden terwijl het echt veel scheelt.. Maar het klopt wel dat je in Maasmechelen en bij jou in Maaseik meestal alleen Nederlanders aan de pomp ziet :)


Die luiheid herken ik wel. Wij wonen op 12km van de Belgische grens, iets verder tot het eerste tankstation. Als je via de snelweg gaat is het enkel een afslag verder.
Mijn ouders gaan ?ltijd in Belgi? tanken, en dat scheelt veel. Ik heb dat ook gedaan met de 340, maar gezien ik daar slechts 100km per maand mee rijd en de tank daarom slechts halfvol doe, tank ik tegenwoordig gewoon weer 98 bij de BP hier in het dorp. Ik heb gewoon echt geen zin om een stuk om te rijden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2012 15:12 #918210 door V300 register
Precies, dat dus. Plus dat je ook nog moet rekenen wat je kwijt bent aan benzine voor dat ritje, ?n als je het echt eerlijk doet moet je ook je uurloon nog doorberekenen. En dan is het al heel gauw niet meer lonend...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD