turbo op een B18
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Nee joh geen wifi extender, ik kan het beste gewoon een android telefoon kopen en dan met een usb kabel of met bluetooth
werken, dan heb ik ook meteen een telefoon waar genoeg apps voor zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Charles Kerstens (GAST)
- Verbannen
Ik heb zojuist deze draad met veel plezier gelezen.
Geen update's meer?
Groet Charles
Volvo 245 GLT 1984, Volvo V70R AWD 1999, Porsche 964 cabrio 1991
motor stuk gelopen
Maar de auto loopt inmiddels weer met een ander blok doordat Joost gewoon doorgaat! Heerlijk om te lezen al dat enthousiasme!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Verbannen
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Charles Kerstens" schreef:
Had nog geen relatie gezien tussen deze twee draadjes Dank voor reactie!
Tja inderdaad ik had misschien wel hier verder moeten gaan met het verhaal, stom!
Maar het stuklopen van de motor heeft niets te maken met de turbo, al zijn de meningen hier over verdeeld.
Ik moet wel zeggen dat de turbo zelf wel veel heeft geleden van het rijden zonder oliedruk
motor stuk gelopen
Er zit nu best wel wat speling op het lagerwerk en ik merk dat de "nieuwe" motor meer rookt en olie verstookt.
Dit kan komen doordat de turbo nu olie lekt in de uitlaat of natuurlijk dat er iets mis is met de motor.
Vooral als ik hem warm uitzet en een paar minuten later weer start dan word het lekker blauw!
(waarschijnlijk ben ik in Utrecht niet meer welkom )
Op de cilinderkop heb ik om de klepstelen wel nieuwe olieseals gezet maar aan de kop verder niets gedaan, het is gewoon een oude kop.
- 05703-dummy
- Platinum lid
"Joost Buiting" schreef:
Tja inderdaad ik had misschien wel hier verder moeten gaan met het verhaal, stom!
Moet je alleen wel ff de naam van dit draadje veranderen naar turbo op een B20
Ik blijf wel genieten van je verhalen, hoor. Ook nu weer heb ik me verbaasd hoe makkelijk je even een ander blok klaarmaakt en met welk gemak je dit even wisselt! Hopelijk is je olieverbruik het gevolg van "normale" slijtage en is er niks ernstigs aan de hand! Voorlopig maar weer lekker karren :mrgreen:
Groet, Hans
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Hans Latenstein" schreef:
"Joost Buiting" schreef:
Moet je alleen wel ff de naam van dit draadje veranderen naar turbo op een B20
Ik blijf wel genieten van je verhalen, hoor. Ook nu weer heb ik me verbaasd hoe makkelijk je even een ander blok klaarmaakt en met welk gemak je dit even wisselt! Hopelijk is je olieverbruik het gevolg van "normale" slijtage en is er niks ernstigs aan de hand! Voorlopig maar weer lekker karren :mrgreen:
Tja na dit voorvalletje heb ik er weer echt zin in gekregen om het èèn en ander te verbeteren (de smaak weer te pakken gekregen)
Vandaag heb ik de gasklep bediening wat veranderd ook dit was een puntje van ergernis.
Ik heb het toentertijd wat moeten veranderen ivm de injectie, ik heb hiervoor een draaischijf gemaakt.
Helaas heb ik geen foto bij de hand.
Maar als ik het gaspedaal een heel klein stukje indrukte ging de gasklep redelijk ver open.
Het resultaat is dan dat je altijd schokkend rijd en niet vloeiend, wegrijden gaat niet lekker en altijd na het schakelen een schokje.
Vandaag een kleine modificatie gedaan en nu gaat de gasklep maar een heel klein beetje open als je bijv. wegrijd.
Klein karweitje en een groot plezier.
- Verbannen
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Charles Kerstens" schreef:
Knap in 17 minuten
Die kan ik FF niet plaatsen??????????
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
"Joost Buiting" schreef:
Vandaag heb ik de gasklep bediening wat veranderd ook dit was een puntje van ergernis.
.
en je bericht was om 00:17
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl