turbo op een B18

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-06-2013 23:01 #128433 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic turbo op een B18
Ik zou zelf voor de 240 as gaan, het word toch geen volbloed racer?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-06-2013 20:54 #129051 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Ik rijd nu 31 jaar auto en ben altijd nog zelfstandig naar huis kunnen komen, zelfs een keer met een kever waarbij een klep afgebroken was, door de zuiger geslagen en bij het carter er weer uit gekomen was.
Afgelopen zondag heb ik mij af moeten laten slepen door een maat van mij.

Een paar weken geleden start ik de amazon en hij loopt heel slecht, eigenlijk niet.
De dag erna laptop eraan en wat blijkt alles komt gewoon binnen en hij loopt als een zonnetje (rara kananariepiet)
2 weken lekker mee gereden en zondag strand ik ermee langs de kant van de weg.
Thuis weer de laptop eraan en wat blijkt het signaal van de MAP-sensor is van slag dit is de sensor die de druk in het spruitstuk meet en daarmee uitrekend hoeveel lucht er aanwezig is.
Na onderzoek blijken er een paar soldeer verbindingen los gekomen te zijn van de printplaat,het geheel staat wat onder spanning door het slangetje wat aan de sensor zit het is een beetje een fragiele constructie, na het gerepareerd te hebben loopt hij weer als een zonnetje!

[img


Uploaded with ImageShack.us

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-06-2013 21:20 #129054 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic turbo op een B18
Da's balen, maar gelukkig heb je het euvel snel gevonden en kunnen verhelpen.
Probeer het slangetje op één of andere manier star te verbinden met de print om herhaling te voorkomen; waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan... :?
Of wellicht dat het een oplossing is om het laatste deel van het slangetje te vervangen door een heel soepel soort zodat er geen mechanische krachten meer op de druksensor komen ?!?
Jou kennende zal het weer best gekomen!

Groet, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2013 07:46 #129059 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic turbo op een B18
Hoi Hans,

De MAP-slang zit aan de buitenzijde van de computer gemonteerd, en is dus een starre verbinding. Dus volgens mij helpt dat niet.

Balen Joost. Mijn tableswitch werkt niet goed. Hij schakelt de kenvelden niet (meer) om. Volgens mij deed hij dat wel keurig. Even wachten tot Jeroen terug is van vakantie.

Zojuist besloten dat ik eens ga uitzoeken wat voor een noodregelingen er op zitten. Wat als:
- Lambda er mee stopt
- TPS er mee stopt
- CLT er mee stopt
- Stappenmotor er mee stopt
- Bobine en triggerwheel zijn sowieso cruciaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2013 09:28 #129063 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic turbo op een B18
Boele, toch zou ik een stukje flexibel rubber slang (ruitensproeier??) ertussen zetten. ook al gaat dit slangetje naar buiten,en zit hij vast in de behuizing, de trilling zal hij wel doorgeven, en die wordt opgevangen door de soldeerverbindingen denk ik?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2013 09:31 #129064 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic turbo op een B18
Je moet niet een te flexibele slang gebruiken want bij een vacuum(oke die van joost is een turbo) zuig je hem dicht daarom zijn vaccum slangen altijd dikker.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2013 09:33 #129065 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic turbo op een B18

"Hans Wassink" schreef:
Boele, toch zou ik een stukje flexibel rubber slang (ruitensproeier??) ertussen zetten. ook al gaat dit slangetje naar buiten,en zit hij vast in de behuizing, de trilling zal hij wel doorgeven, en die wordt opgevangen door de soldeerverbindingen denk ik?

"Kevin de Leuw" schreef:
Je moet niet een te flexibele slang gebruiken want bij een vacuum(oke die van joost is een turbo) zuig je hem dicht daarom zijn vaccum slangen altijd dikker.


BS autotune levert speciale siliconen slang die niet zo snel dichtzuigt en toch flexibel is. Die hebben Joost en ik gebruikt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Zondag
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-06-2013 12:05 #129069 door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic turbo op een B18
en wat dacht je anders van zn blauwe festo slang ?
zijn star genoeg om vacum te kunnen 'transporten'
en buiten dat heeft deze nog een kicke kleurtje ook :D

ps ook goed te gebruiken als vervangende ruitensproeierslang :D

first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2013 15:53 #129083 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic turbo op een B18

"Boele Braaksma" schreef:
BS autotune levert speciale siliconen slang die niet zo snel dichtzuigt en toch flexibel is. Die hebben Joost en ik gebruikt.

Weet je zeker dat die siliconen slang wel dicht is?
Veel siliconen slangen zijn niet echt dicht namelijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2013 19:05 #129090 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18

"Arjan Vrielink" schreef:

"Boele Braaksma" schreef:
BS autotune levert speciale siliconen slang die niet zo snel dichtzuigt en toch flexibel is. Die hebben Joost en ik gebruikt.

Weet je zeker dat die siliconen slang wel dicht is?
Veel siliconen slangen zijn niet echt dicht namelijk!


Deze slangen die wij gebruiken zijn 100% dicht.
Toch zal ik iets moeten gaan veranderen want ik heb het idee dat er nog steeds wat spanning op staat.
De MAP-sensor is na de VR-sensor (krukas sensor) de belangrijkste sensor van het systeem.
Ik denk dat de motor wel blijft lopen als er één van de andere sensors uitvalt, maar als de VR of de MAP uitvalt dan sta je stil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD