- Berichten: 880
turbo op een B18
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Afgelopen zondag heb ik mij af moeten laten slepen door een maat van mij.
Een paar weken geleden start ik de amazon en hij loopt heel slecht, eigenlijk niet.
De dag erna laptop eraan en wat blijkt alles komt gewoon binnen en hij loopt als een zonnetje (rara kananariepiet)
2 weken lekker mee gereden en zondag strand ik ermee langs de kant van de weg.
Thuis weer de laptop eraan en wat blijkt het signaal van de MAP-sensor is van slag dit is de sensor die de druk in het spruitstuk meet en daarmee uitrekend hoeveel lucht er aanwezig is.
Na onderzoek blijken er een paar soldeer verbindingen los gekomen te zijn van de printplaat,het geheel staat wat onder spanning door het slangetje wat aan de sensor zit het is een beetje een fragiele constructie, na het gerepareerd te hebben loopt hij weer als een zonnetje!
Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Probeer het slangetje op één of andere manier star te verbinden met de print om herhaling te voorkomen; waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan...
Of wellicht dat het een oplossing is om het laatste deel van het slangetje te vervangen door een heel soepel soort zodat er geen mechanische krachten meer op de druksensor komen ?!?
Jou kennende zal het weer best gekomen!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
De MAP-slang zit aan de buitenzijde van de computer gemonteerd, en is dus een starre verbinding. Dus volgens mij helpt dat niet.
Balen Joost. Mijn tableswitch werkt niet goed. Hij schakelt de kenvelden niet (meer) om. Volgens mij deed hij dat wel keurig. Even wachten tot Jeroen terug is van vakantie.
Zojuist besloten dat ik eens ga uitzoeken wat voor een noodregelingen er op zitten. Wat als:
- Lambda er mee stopt
- TPS er mee stopt
- CLT er mee stopt
- Stappenmotor er mee stopt
- Bobine en triggerwheel zijn sowieso cruciaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
- Platinum lid
- Berichten: 1354
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Hans Wassink" schreef:
Boele, toch zou ik een stukje flexibel rubber slang (ruitensproeier??) ertussen zetten. ook al gaat dit slangetje naar buiten,en zit hij vast in de behuizing, de trilling zal hij wel doorgeven, en die wordt opgevangen door de soldeerverbindingen denk ik?
"Kevin de Leuw" schreef:
Je moet niet een te flexibele slang gebruiken want bij een vacuum(oke die van joost is een turbo) zuig je hem dicht daarom zijn vaccum slangen altijd dikker.
BS autotune levert speciale siliconen slang die niet zo snel dichtzuigt en toch flexibel is. Die hebben Joost en ik gebruikt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Senior lid
- Berichten: 78
zijn star genoeg om vacum te kunnen 'transporten'
en buiten dat heeft deze nog een kicke kleurtje ook
ps ook goed te gebruiken als vervangende ruitensproeierslang
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Weet je zeker dat die siliconen slang wel dicht is?"Boele Braaksma" schreef:
BS autotune levert speciale siliconen slang die niet zo snel dichtzuigt en toch flexibel is. Die hebben Joost en ik gebruikt.
Veel siliconen slangen zijn niet echt dicht namelijk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Arjan Vrielink" schreef:
Weet je zeker dat die siliconen slang wel dicht is?"Boele Braaksma" schreef:
BS autotune levert speciale siliconen slang die niet zo snel dichtzuigt en toch flexibel is. Die hebben Joost en ik gebruikt.
Veel siliconen slangen zijn niet echt dicht namelijk!
Deze slangen die wij gebruiken zijn 100% dicht.
Toch zal ik iets moeten gaan veranderen want ik heb het idee dat er nog steeds wat spanning op staat.
De MAP-sensor is na de VR-sensor (krukas sensor) de belangrijkste sensor van het systeem.
Ik denk dat de motor wel blijft lopen als er één van de andere sensors uitvalt, maar als de VR of de MAP uitvalt dan sta je stil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.