- Berichten: 746
turbo op een B18
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Arno Pfennings" schreef:
Thermostaat eens vervangen?
Thermostaat komt uit de oude motor en heeft altijd goed gewerkt, als hij nu 1 keer open is geweest blijft hij ook goed werken.
maar dit blijft natuurlijk wel een hele goede optie.
"Laurens Zondag" schreef:
ook de kachel al vol open gehad? kan zijn dat stiekem lucht in is geblazen.
De kachel werkt en heeft al een paar uur open en aangestaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Tom Steverink" schreef:
Moet toch lucht zijn, goed ontluchten met het tankje boven het hoogste punt houden. Anders een klein gaatje in de thermostaat boren?
Een expansie tankje heb ik niet ik heb alleen de radiator en deze is tot bovenaan vol.
Trouwens een bijkomend verschijsel is dat als de thermostaat plotseling open schiet de druk even hoog word in de radiateur en de koelvloeistof door de dop naar buiten spuit, tenminste dit vermoeden heb ik want ik vind her en der wat koelvloeistof op mijn binnenscherm en op mijn stuurhuis. (dit kan je proeven)
Ik zal eerdaags de thermostaat even demonteren, iets moet het zijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Er zijn in de handel tuimelassen te koop die een grotere kleplift geven (roller rockers)
Maar wat ik niet snap waarom deze constructie nu een grotere kleplift geeft ergens zal toch een maatafwijking moeten zijn.
Zoals ik het nu zie komt de rol op het hart van de klep uit en als ik het goed zie dan zal de klepstoter ook op het stelboutje
uit moeten komen.
Waarom geeft deze constructie meer lift?????????
Even een plaatje geleend van Tinustuning.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Normale verhouding is ongeveer 1,4-1,5 en je kan die andere krijgen in 1,6-1,8 ofzo.
Zijn verschillende ervaringen mee qua duurzaamheid ivm geringe smering rolletje. van een of andere amerikaan zouden ze ook pas te maken zin.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Platinum lid
- Berichten: 930
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Toch heb ik nog niet voor ogen waar nou de andere verhouding in zit.
Van het hart van de as naar de klep is een vaste maat die hetzelfde blijft (neem ik aan)
Aan de kant van de stoterstang zou je iets kunnen veranderen.
Breng je deze dichter naar het hart van de as dan zou de lift (slag) groter worden breng je deze verder naar buiten word de slag kleiner.
De slag van de stoterstang blijft natuurlijk gelijk.
Of is het zo dat de hoogte van de tuimelaar invloed heeft op de slag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
dat is hem en dat bedoelde ik.Breng je deze dichter naar het hart van de as dan zou de lift (slag) groter worden breng je deze verder naar buiten word de slag kleiner.
Spelingsloos afstellen lijkt me een beetje vreemd je wilt niet dat je klep iets open blijft staan na opwarming v/d motor.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.