kantelbeugels en amazon combi project
- Gert Vegter
- Platinum lid
Dan zullen we voor soortgelijke updates wellicht moeten uitwijken naar het Ford Fiesta forum... :mrgreen:"Rob Baeten" schreef:
....wat gaan wij nu doen als deze updates waar we zo naar uit kijken op een dag ophouden omdat Jan helemaal happy in zijn wagen door Nederland rijdt :lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Ja, daar vraag je me wat, wat als de combi af is??
Ik denk dat de combi niet snel af is; ik heb nog wel een aardig lijstje hoor, af is de combi denk ik nooit :lol:
Standkachel, alarm met GPS, cruisecontrol, diverse sensoren om de boel te loggen etc. etc.
En dan zo gemaakt dat het geen afbreuk doet aan de originaliteitsbeleving in het interieur.
Vandaag niet heel veel gedaan, maar wat er is gedaan zit naar m'n zin zullen we maar zeggen
De dynamo moet nog een bovenste steunpunt krijgen t.b.v. de spanner.
Spanner had ik nog van de 240diesel waar ook deze dynamo af kwam, zo'n handige die je kan spannen met apart boutje;
Als je die spanner er zo voor houdt kom je bijna in de verleiding het boutje van de waterpomp te (mis)gebruiken.
Ik heb het toch maar niet gedaan, als de bout het begeeft / los loopt is er ook risico dat de pomp gaat lekken of de retourpijp er uit schiet.
Dus dan maar een steunpunt verzinnen op basis van wat minder kwetsbare bouten. Kartonnetje, knippen etc. etc.
Met een erg ingewikkeld uitziende steun maar wel sterk volgens mij.
En gemonteerd ziet het er dan zo uit;
Wie nog naar de beurs gaat; prettige beurs. (er is zat te zien dus daar ligt het niet aan )
prettig weekend, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat moet een interessant kartonnen malletje zijn geweest . Mooi stukje 3D laswerk weer.
Waar dient het bovenste oog precies voor?
Ik weet dat ik het eerder gezegd heb, maar je verslag is een plezier om te lezen. Altijd denkend in oplossingen in plaats van problemen. Heerlijk. Die verslagen (ook van andere restaurateurs of ontwerpers) geven mij heel veel inspiratie en ideeën over wat ook kan en als mogelijke oplossing mee overwogen moet worden.
Ga vooral zo door.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Op mijn beurt haal ik ook weer heel veel inspiratie van dit forum en natuurlijk van het hele internet.
Als ik alle gave ideeën nog uit mag voeren die ik heb gezien mag ik wel 200 jaar oud worden :lol:
Het extra oog is om de motor te kunnen hijsen, hij zit er hopelijk voor niets aan. (net als paraplu; als je die niet bij je hebt gaat het regenen, heb je hem wél bij je dan blijft het droog) :roll:
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Ben dus zelf ook heel benieuwd :lol:
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Nee niet van gevechten maar van het voorste gedeelte van de combi. Het front is namelijk gespoten in kleur 80 ; grijs.
Samen met achterkleppen en nog een los deel voor de radiateur.
Werkelijk overal ligt spul dat gespoten is of nog gespoten moet worden. Gelukkig zijn er nog hoeken en gaten op de zaak waar e.e.a. kan liggen/ staan.
Aan het werk, hier wil ik een expansietankje;
Dus een stuk karton en vouwen maar;
Gaat dat wel met de motorkap?
Ja ik heb nog ruimte genoeg;
Thuis zal ik eerst eens een fatsoenlijke uitslag tekenen en knippen van papier zodat ik die kan overtrekken op een stuk staalplaat.
De bobinesteun kan ook gemonteerd worden, nog even een plaatje getapt met 2x M6 om voorschakelweerstand vast te zetten aan steun.
Blik in de cilinderkop;
Thermostaat werkt nog prima, gaat er dus gewoon weer in, 82 graden.
Wat een pitten zeg, gelukkig nog niet door-en-door.
Een alu radiateur heeft nóg dunnere lamellen zullen we maar zeggen ter geruststelling
Radiateur voorzien van nieuwe ophangrubbers, met een beetje vaseline krijg je ze er vrij makkelijk in;
En ja hoor, de radiateursteun heb ik op een of andere manier op de verkeerde positie gelast..........
De steun las ik er wel weer aan in de juiste positie, de slang wordt gekker........
Die komt veel te hoog uit, nog maar even op studeren vanavond.
De oude slang paste beter, alleen de diameter aan radiateurzijde is dan weer te groot.
Ik heb een radiateur met onder en boven 26mm aansluiting, slang is 31mm aan radiateurzijde.........
Maar ja, je moet wat te prakkizeren hebben zullen we maar zeggen
EDIT: er loopt al een topic over; Thermostaathuis B18 vs B20
Onderaan heb ik trouwens ook 2 maal een 26mm aansluiting, de slang die ik er voor besteld had meet 31mm......
Het onderdelenboek nog maar even naslaan op een onderste slang van een open systeem denk ik.
prettig weekend, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Bedankt voor je reactie, slang andersom heb ik ook geprobeerd, het wijde deel van de slang (32mm) is dan te ruim voor de radiateuraansluiting van 26mm.
En het dunne stuk van de slang (26mm) past dan weer niet op het thermostaathuis van 32mm.
Maar intussen ben ik er ook wel uit denk ik;
Thermostaathuis vervangen voor eentje van 26mm aansluiting.
Twee nieuwe slangen bestellen, (ze zijn onder en boven hetzelfde) nr. 273189
Dan zou alles moeten passen
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Weer een probleem(pje) opgelost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.