- Berichten: 1259
kantelbeugels en amazon combi project
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
29-08-2015 16:25 #153737
door Jan van Bochove
Steeds even meten, ja het werkt!
Niet te veel ineens willen, dan gaat het goed.......
En ja hoor, het RVS laat zich keurig rond plooien, echt boven verwachting!
Nu nog maar eens naar de combi en weer passen, daar waar de klep eerder "vast liep" bij het streepje loopt alles mooi vrij na omzetten van de rand.
En zo ziet het er dan uit als alles gelast en aan de combi geschroefd is;
En zo zonder klep;
Deze deur wordt nog strak gemaakt;
En deze zijn het al;
Nu nog als een haas m'n dashboard dichtlassen en kofferbak-luik opknappen.
Dash is een gat in gebeund voor radio, luik is vernaggeld door LPG-boer.
Beide delen wil ik ook graag mee gespoten hebben dus nog even aan het werk.
Iedereen weer een goed weekend gewenst, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Steeds even meten, ja het werkt!
Niet te veel ineens willen, dan gaat het goed.......
En ja hoor, het RVS laat zich keurig rond plooien, echt boven verwachting!
Nu nog maar eens naar de combi en weer passen, daar waar de klep eerder "vast liep" bij het streepje loopt alles mooi vrij na omzetten van de rand.
En zo ziet het er dan uit als alles gelast en aan de combi geschroefd is;
En zo zonder klep;
Deze deur wordt nog strak gemaakt;
En deze zijn het al;
Nu nog als een haas m'n dashboard dichtlassen en kofferbak-luik opknappen.
Dash is een gat in gebeund voor radio, luik is vernaggeld door LPG-boer.
Beide delen wil ik ook graag mee gespoten hebben dus nog even aan het werk.
Iedereen weer een goed weekend gewenst, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29-08-2015 16:47 #153744
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic kantelbeugels en amazon combi project
Geweldig, wat een vindingrijkheid én mooi resultaat.
Ik weet niet of je de hele combi een andere kleur gaat geven?
Al demonterend heb ik een lijstje gemaakt van alle losse delen in carrosseriekleur die ik tegenkwam:
Scharnieren motorkap
Reflectorhuisjes
Nummerplaathouder
Rand onder achterklep
Deurpanelen bovenkant (4x)
Dashboard
Afdekplaatje bevestiging achtergordels
Afdekstrips wielranden achter
Motorkapsupport
Asbak
Deurvang veren
Deurscharnieren achter
Achterklep vangers
Afdekplaatjes scharnieren achter (4x)
Stripjes montage dashboard
Wellicht heb je er wat aan.
Ik weet niet of je de hele combi een andere kleur gaat geven?
Al demonterend heb ik een lijstje gemaakt van alle losse delen in carrosseriekleur die ik tegenkwam:
Scharnieren motorkap
Reflectorhuisjes
Nummerplaathouder
Rand onder achterklep
Deurpanelen bovenkant (4x)
Dashboard
Afdekplaatje bevestiging achtergordels
Afdekstrips wielranden achter
Motorkapsupport
Asbak
Deurvang veren
Deurscharnieren achter
Achterklep vangers
Afdekplaatjes scharnieren achter (4x)
Stripjes montage dashboard
Wellicht heb je er wat aan.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
29-08-2015 16:52 #153746
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Wat een baas!
Bedankt, daar heb ik zeker wat aan.
Dacht dat ik klaar was maar kan nog even vooruit zie ik net op jouw lijstje... :twisted:
Maar beter nu gelezen dan straks gebaald.....
Bedankt, daar heb ik zeker wat aan.
Dacht dat ik klaar was maar kan nog even vooruit zie ik net op jouw lijstje... :twisted:
Maar beter nu gelezen dan straks gebaald.....
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29-08-2015 19:52 #153750
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic kantelbeugels en amazon combi project
Zonder meer. Minstens zo mooi ook dat ie het met ons zo uitgebreid wil delen. Elke zaterdag zet ik een petje op, die kan ik dan na Jan z'n update weer afnemen..."Lars Rengersen" schreef:
Geweldig, wat een vindingrijkheid én mooi resultaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30-08-2015 12:28 #153766
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ziet er super mooi uit Jan, echt een genot om naar te kijken al die strakke delen en mooie oplossingen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
30-08-2015 20:44 #153777
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Bedankt jongens, andersom vind ik het ook leuk om hier wat te laten zien.
We zijn met liefhebbers onder elkaar en de reacties werken voor mij ook weer stimulerend, geloof me, dat heb je soms ook nodig.......
Soms kan ik s'nachts niet slapen van wat er allemaal nog moet gebeuren, ik hoor mezelf nog zeggen; "een ama is heel simpel, zit amper wat aan" :lol:
Je zult maar een Jaguar onder handen hebben, die heeft denk ik dubbel zoveel onderdelen en 1,5x zoveel plaatwerkoppervlak
Ik snap steeds beter waarom een complete resteauratie zo knetterduur is, je bent zo een paar uur bezig met iets simpels als een onderrandje, en dan heb ik de lat nog niet eens hoog liggen vergeleken met écht resteauratiewerk waarbij het origineel zo dicht mogelijk benaderd moet worden.
groet, Jan
We zijn met liefhebbers onder elkaar en de reacties werken voor mij ook weer stimulerend, geloof me, dat heb je soms ook nodig.......
Soms kan ik s'nachts niet slapen van wat er allemaal nog moet gebeuren, ik hoor mezelf nog zeggen; "een ama is heel simpel, zit amper wat aan" :lol:
Je zult maar een Jaguar onder handen hebben, die heeft denk ik dubbel zoveel onderdelen en 1,5x zoveel plaatwerkoppervlak
Ik snap steeds beter waarom een complete resteauratie zo knetterduur is, je bent zo een paar uur bezig met iets simpels als een onderrandje, en dan heb ik de lat nog niet eens hoog liggen vergeleken met écht resteauratiewerk waarbij het origineel zo dicht mogelijk benaderd moet worden.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
01-09-2015 22:59 - 03-09-2015 18:54 #153858
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Vandaag zomaar een vrije dag gekregen, bedankt Alexander!!!
Voor ik het vergeet, eerst de motor maar eens vullen met olie.
Zou anders een beetje zinloos zijn een nieuwe oliepomp te monteren.........
Aan deze kant van de motorruimte moeten nog wat zaken een plekje vinden, sommige makkelijk zoals de uitlaat, andere wat lastigers zoals de 80A dynamo.
Ook een verdamper, afsluiter en gascurburator wachten op plaatsing.
Maar waar zal ik bijv. de verdamper eens neerzetten?
Misschien helemaal vooraan?
Dan eerst de dynamo maar plaatsen om te zien of er nog ruimte over blijft.
Geboorte van een steun;
Nu de lengte van de snaar bepalen; veel te lange snaar genomen en afgetekend;
Naar de buren gelopen (HAMU) om deze langs de snaar-meter te houden et voila;
Dit plekje valt dus af voor de verdamper;
Ik denk dus dat ik de verdamper boven in de accubak ga plaatsen.
Hij steekt dan wel wat boven het bovenste punt uit van het koelsysteem maar ik denk dat het wel los loopt want;
-verdamper heeft grote (over)capaciteit en als de koelvloeistof-flow even wat stokt zal dat niet direkt leiden tot bevriezing.
-ik zorg voor goede flow door in- en uitstroomlocaties op koelsysteem goed te kiezen.
-waarschijnlijk komt er op dezelfde hoogte ook nog een expansietankje.
Als het mee zit a.s. donderdag weer een ATV-dag, wordt vervolgd, groet Jan
Voor ik het vergeet, eerst de motor maar eens vullen met olie.
Zou anders een beetje zinloos zijn een nieuwe oliepomp te monteren.........
Aan deze kant van de motorruimte moeten nog wat zaken een plekje vinden, sommige makkelijk zoals de uitlaat, andere wat lastigers zoals de 80A dynamo.
Ook een verdamper, afsluiter en gascurburator wachten op plaatsing.
Maar waar zal ik bijv. de verdamper eens neerzetten?
Misschien helemaal vooraan?
Dan eerst de dynamo maar plaatsen om te zien of er nog ruimte over blijft.
Geboorte van een steun;
Nu de lengte van de snaar bepalen; veel te lange snaar genomen en afgetekend;
Naar de buren gelopen (HAMU) om deze langs de snaar-meter te houden et voila;
Dit plekje valt dus af voor de verdamper;
Ik denk dus dat ik de verdamper boven in de accubak ga plaatsen.
Hij steekt dan wel wat boven het bovenste punt uit van het koelsysteem maar ik denk dat het wel los loopt want;
-verdamper heeft grote (over)capaciteit en als de koelvloeistof-flow even wat stokt zal dat niet direkt leiden tot bevriezing.
-ik zorg voor goede flow door in- en uitstroomlocaties op koelsysteem goed te kiezen.
-waarschijnlijk komt er op dezelfde hoogte ook nog een expansietankje.
Als het mee zit a.s. donderdag weer een ATV-dag, wordt vervolgd, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Laatst bewerkt 03-09-2015 18:54 door Jan van Bochove.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-09-2015 11:03 #153865
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic kantelbeugels en amazon combi project
Mooi hoor! Maar de grote vraag is dan natuurlijk, waar laat je de accu?
Ik zou m denk ik onder de accubak doen, zoals op je eerste foto. Zit ie wel wat weggestopt maar zo vaak hoef je er niet bij.
Ik zou m denk ik onder de accubak doen, zoals op je eerste foto. Zit ie wel wat weggestopt maar zo vaak hoef je er niet bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
02-09-2015 19:01 #153871
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hoi Marijn,
Dank je, de accu staat achterin dus die plek is vrij voorin.
kantelbeugels en amazon combi project (vrij onderaan de pagina is de accu te zien, naast LPG-tank)
groet, Jan
Dank je, de accu staat achterin dus die plek is vrij voorin.
kantelbeugels en amazon combi project (vrij onderaan de pagina is de accu te zien, naast LPG-tank)
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
03-09-2015 18:43 #153904
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Wat een weelde, al weer een vrije dag!
Vandaag moet er onder andere maar eens gas gegeven worden.....
Daarvoor maar eens het scharnierpunt plaatsen.
Jammer dat daar nu ook net een remleiding moet lopen.
Maar een vluchtig gemaakt buighulpstukje weet raad, sleutel 19 er op en het cunifer laat zich eenvoudig buigen....
De bestaande gasbediening is een uitgesleten zooitje maar kan wel dienen als opzetje om de definitieve constructie te maken.
Omdat de stand van de twee "gaffels" niet klopt heb ik de stang onderbroken met een bout/moer M8, zodoende kan ik de twee gaffels t.o.v. elkaar draaien.
Bijvoorbeeld 90 graden of 130 graden etc.
De gaffel die op het gasklephuis komt is ook verstelbaar gemaakt in 2 opzichten, daar had ik later geen spijt van
Na een kwartiertje schuiven draaien verstellen en weer terugschuiven ontstaat een volgens mij werkbaar geheel;
Filmpje hieronder, (even op miniatuurtje klikken)
Het had allemaal wat simpeler gekund dacht ik later;
-scharnierpunt op schutbord 5omm richting bijrijder,asje in één rechte (hart)lijn van scharnierpunt naar gasklephuis en dan vanaf gaspedaal-hevel rechtstreeks die as bewegen via maar 1 gaffel..........
Stiekem vind ik dat dubbele stelsel leuker want dan had ik net zo goed "fly by wire" toe kunnen passen;
gasklephuis had al een elektro-motortje, was ook makkelijk geweest voor cruise-control.
Maar zoals gezegd, dit heeft klassieke looks en is onafhankelijk van ECU's :lol:
Terwijl ik daar mee aan het rotzooien ben gaat de spuiterij ook gewoon door.......
Dat spul kan dus definitief gemeten en gemaakt gaan worden, nu de gascarburateur er op.
Deze is inwendig 60mm terwijl het gasklephuis 56mm meet.
Er moet dus een adapter komen die een plaat 60 met 4 gaatjes verbindt met een plaat 56mm met drie gaten.
Omdat er dus een verjonging van 4mm gerealiseerd moet worden op de draaibank het stukje pijp wat kleiner gerold.
Geen eigen idee, ook weer youtube-inspiratie;
Je kunt de mooiste produkten vormen, wat ik doe is dus peanuts........
En zaterdag bij leven en welzijn verder met de andere zijde van de adapter;
groet, Jan
Vandaag moet er onder andere maar eens gas gegeven worden.....
Daarvoor maar eens het scharnierpunt plaatsen.
Jammer dat daar nu ook net een remleiding moet lopen.
Maar een vluchtig gemaakt buighulpstukje weet raad, sleutel 19 er op en het cunifer laat zich eenvoudig buigen....
De bestaande gasbediening is een uitgesleten zooitje maar kan wel dienen als opzetje om de definitieve constructie te maken.
Omdat de stand van de twee "gaffels" niet klopt heb ik de stang onderbroken met een bout/moer M8, zodoende kan ik de twee gaffels t.o.v. elkaar draaien.
Bijvoorbeeld 90 graden of 130 graden etc.
De gaffel die op het gasklephuis komt is ook verstelbaar gemaakt in 2 opzichten, daar had ik later geen spijt van
Na een kwartiertje schuiven draaien verstellen en weer terugschuiven ontstaat een volgens mij werkbaar geheel;
Filmpje hieronder, (even op miniatuurtje klikken)
Het had allemaal wat simpeler gekund dacht ik later;
-scharnierpunt op schutbord 5omm richting bijrijder,asje in één rechte (hart)lijn van scharnierpunt naar gasklephuis en dan vanaf gaspedaal-hevel rechtstreeks die as bewegen via maar 1 gaffel..........
Stiekem vind ik dat dubbele stelsel leuker want dan had ik net zo goed "fly by wire" toe kunnen passen;
gasklephuis had al een elektro-motortje, was ook makkelijk geweest voor cruise-control.
Maar zoals gezegd, dit heeft klassieke looks en is onafhankelijk van ECU's :lol:
Terwijl ik daar mee aan het rotzooien ben gaat de spuiterij ook gewoon door.......
Dat spul kan dus definitief gemeten en gemaakt gaan worden, nu de gascarburateur er op.
Deze is inwendig 60mm terwijl het gasklephuis 56mm meet.
Er moet dus een adapter komen die een plaat 60 met 4 gaatjes verbindt met een plaat 56mm met drie gaten.
Omdat er dus een verjonging van 4mm gerealiseerd moet worden op de draaibank het stukje pijp wat kleiner gerold.
Geen eigen idee, ook weer youtube-inspiratie;
Je kunt de mooiste produkten vormen, wat ik doe is dus peanuts........
En zaterdag bij leven en welzijn verder met de andere zijde van de adapter;
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.