- Berichten: 1259
kantelbeugels en amazon combi project
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
En ja, dan weet je het wel; hele circus op de brug, dagje slijpen en lassen en de dag vliegt voorbij.....het hele circus weer inpakken opruimen en afwachten wanneer ik weer op de brug kan.
Ineens bedacht ik mij dat m'n zwager ooit eens met een kantelmechanisme in de weer was dus heb ik die gevraagd of hij die nog had en dat bleek het geval
Spul opgehaald, op internet bekeken hoe e.e.a. werkt (liqui kantelbrug op google), en de combi gekanteld.Omdat ik de combi haaks wilde zetten heb ik accu rem- en koppelingsvloeistof versnellingsbak -en diffolie verwijderd evenals de motorolie.
Best een maf gezicht zo op z'n kant(elbeugels)
Genoeg gepraat, de rest wijzen de foto's wel uit.
Je ziet o.a. een RVS bak i.p.v. de brandstoftank, daar komt de LPG-tank in samen met de accu, dit spul komt met hoeklijn opgehangen aan de chassisbalken.
Verder een beetje het standaard roest-slijp-las-verhaal.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Ik realiseer mij dat jullie heus wel eens foto's gezien hebben van amazons met laswerk maar het is meer om het kantelbrug-principe onder de aandacht te brengen.
Een relatief goedkoop principe (vergeleken met hefbrug) dat zeker het overwegen waard is bij langduriger klussen.
Even de uitlaat vervangen is wel een heel gedoe als je de auto daarvoor helemaal op de beugels moet zetten.......
Maar als je toch bezig bent is het vervangen van de versnellingsbakkeering en pignonkeerring dan wel weer een leuk klusje!
Die heb ik tesamen met spatbordranden dan ook gelijk maar meebesteld bij het VolvoKlassiekermagazijn :lol: .
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Stallmann (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 119
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
"Ronald Stallmann" schreef:
dit is perfect werken . . wat loopt er door de tweede (uitlaat) buis ?
Vast een zeer exclusief b40 v8 blok
Ziet er super uit zo'n kantelbrug!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
In de toekomst kan ik er dan nog e.e.a. doorheen trekken om nog wat accesoires aan te sluiten zoals een luchtleiding voor luchtvering achter........
Wensen genoeg, tijd tekort maar dat kennen jullie wel denk ik
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Enne.. heb je de olie uit het blok laten lopen? Zo niet dan ligt dat straks allemaal in je uitlaat en dat geeft lang en veel rook als je 'm straks weer start.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Motor gestart en gecontroleerd of hij oliedruk houdt; ja hoor, één liter blijkt voldoende.
Toen 600meter naar hal gereden en gekanteld, die ene liter blijft naar mijn inschatting nog wel onder de cilinders staan, in elk geval zal ik eerst de motor met de hand een paar slagen draaien om er zeker van te zijn dat er geen olie boven de zuiger is gekomen met alle nare gevolgen van dien.....
De boormachine drijft inderdaad een haakse overbrenging aan welke op zijn beurt een 2 meter lange schroefdraadspindel aandrijft die de auto op z'n kant beweegt.
Hier een filmpje van een soortgelijk apparaat;
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
- Elite lid
- Berichten: 303
600 meter rijden met maar 1 liter olie in de motor???? Vind ik erg onverstandig!Aftappen is toch zo gebeurd, ook zonder smeerput. Voor je weer gaat rijden zou ik hem iig bijvullen,.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.