- Berichten: 83
kantelbeugels en amazon combi project
- Dop Dobbel (GAST)
- Premium lid
De rest ziet er iig weer om te kwijlen uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Argh, da's waar ook , daar heb ik niet bij stil gestaan........
Motivatie ; had te maken met G-krachten bij remmen/optrekken toch?
In elk geval bedankt voor de tip
Ik zal het wereldwijdeweb er nog eens op na slaan, stond juist goed zo wat mij betreft :roll:
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Plaatje staal op hulpbus gelast zodat ik een gat van 59mm kan uitdraaien.
Even passen of het deel dat ik gisteren gemaakt heb past;
Tikkeltje "over the top" , adapter aan beide zijden even onder de zwenkarm-slijpmachine door;
En even monteren,
Gasslang tussen carb en verdamper pas gemaakt.
@Dop, ik heb er nog eens wat op zitten googlen en kwam de volgende opstellingen tegen;
dwars net als ikzelf en mijn verdamper....
www.chevytalk.org/fusionbb/showt ... 6855/tp/3/
tot zelfs liggend........
www.jeepkings.ca/forums/showthre ... Conversion
Impco stelt dat de positie verticaal moet zijn en als je hem plat achterover legt moet je een filter hebben om onzuiverheden te filteren die er op die positie waarschijnlijk er voor zorgen dat de zaak ontregeld raakt.
Bovendien heb ik nog eens nagedacht, het vloeibare (dus zwaartste) gedeelte van het gas staat niet tegen een groot membraan te drukken.Het gas wel maar dat weegt verwaarloosbaar weinig.
Ik kan mij dus niet voorstellen dat het problemen op gaat leveren. (had ik al geschreven dat ik dwars ben )
Beetje brainstormen over locatie / montagewijze luchtfilter;
Op marktplaats K&N filter gekocht met partijtje alu buizen.
Beetje Honda Civic-looks, misschien maak ik nog wel een old-school behuizing om het filter om de "oude sfeer" wat te bewaren.
De bobine wil ik op de plek waar de oude ook zat, dit is er eentje van het 9V type die voorgeschakeld moet worden met 1,8 Ohm.
Dus maar weer eens een paar plaatjes en stukje pijp gepakt voor de verandering.......
Even passen;
Achterluik gemonteerd, vorige week nog gelast, nu al weer in de lak, spuiterij bedankt!
Zo, nu ga ik eens even lekker het prachtige VKV-magazine lezen, de cover nodigt er wel toe uit, 240 forever
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Dat klopt, t'is precies wat je zegt; warrig.......
Daar komt nog bij dat ik ook nog eens een Impco-set heb, dat is weer niet te vergelijken met de gangbare mengstukken.
Ik heb zoiets van "we proberen het gewoon".
Om te controleren of ik niet met een te arm mengsel rij heb ik een lambdasonde die ik nog ga verbinden met een regelkastje welke op zijn beurt een stappenmotor aan stuurt in de gasleiding tussen mixer en verdamper.
Die stappenmotor laat ik eerst nog even achterwege het gaat mij in de eerste plaats om de waarneming.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Waarom niet gekozen voor een LPG-injectiesysteem? Zou voor menigeen een brug te ver zijn, maar volgens mij niet voor jou..."Jan van Bochove" schreef:
Om te controleren of ik niet met een te arm mengsel rij heb ik een lambdasonde die ik nog ga verbinden met een regelkastje welke op zijn beurt een stappenmotor aan stuurt in de gasleiding tussen mixer en verdamper.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Ik heb er meerdere malen naar gekeken, zelfs in combinatie met een vrij programmeerbaar motormanagement.
De sky is the limit met dat soort grappen.
Waarom (nu nog) niet?
- eigenlijk wilde ik 2 jaar geleden alleen even de gastank verplaatsen en een paar plekjes lassen (dat liep wat uit de hand)
- ik heb nog nooit zo'n dure auto gehad (2500,-) en financieel is er links en rechts al een paar tientjes bij gekomen :oops:
- gasinjectie en motormanagement is een project in een project (en dit projet slokt al te veel tijd op)
- last but not least; elektronica die ik toe ga voegen mag bij storing nooit leiden tot definitieve stilstand langs de weg
De charme van de oude volvo's is dat het zo'n basic verzameling onderdelen is, er zit weinig op of aan waardoor je onverklaarbaar met pech komt te staan.
Prachtige column daarover door Easy Rider in nieuwste VKV-magazine augustus 2015 blz. 13 "digitaal wrak".
Maar eerlijk is eerlijk, het jeukt wel hoor Gert, jouw gedachte is zo gek nog niet
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Soms heb ik dat, niets past lekker, alles steeds kwijt, dingen overnieuw maken etc. etc.
Vandaag begonnen met de koppeling die de LPG-afsluiter moet gaan verbinden met de verdamper;
Koppeling is conisch dichtend en vast=vast geldt hier als principe.
Je kunt daarna nog wel een graadje of 10 "doordraaien" maar het vernielen van de schroefdraad ligt op de loer!
Eigenlijk moet de conus dus iets korter.
Hulpstukje gelast van pijpje, stukje koker 100x100x5, gaatje geboord op draaibank van 9mm en daar M10x1 in getapt, ook op de draaibank.
Vervolgens van binnen uit de koppeling er in gedraaid en afdraaien maar;
Stukje afgedraaid en even passen, mag nog een haartje af, weer passen etc. etc. uiteindelijk een koppeling die netjes "op 12 uur" staat zonder geweld.
Foto moet ik er nog even van maken .
Dan is de waterpijp aan de beurt, oude is bijna doorgerot en ik wilde de aansluiting wat meer richting verdamper hebben.
Op een of andere manier wijkt mijn kachelkraan af van de originele, niet alle nieuw bestelde slangen passen dus.......
Dan gelijk de pijp maar naar mijn zin maken;
Bij de waterpomp beginnen,
En dan naar achteren, waar de pijp onder uitlaatspruitstuk vandaan komt;
Natuurlijk ontkom je niet aan een stevige ophanging dus die ook maar even gerealiseeerd,
Uiteindelijk valt het nog niet altijd mee om alle slangen én technisch mooi te laten lopen én voor het oog.
Overzichtje van hoe het ongeveer moet komen te zitten;
straks nog even een kraagje solderen op de pijp om het rubber ringetje binnen te houden waarmee de pijp afdicht t.o.v. het waterpomphuis.
dat was het weer, prettig weekend, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Snijring is een ring die onderdeel is van een hydrauliekkoppeling, middelste onderdeeltje op de achtergrond.
Deze is doormidden gezaagd en op beide zijden gesoldeerd.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.