Amazon 1967 - 1970

Modeljaar 1967

  • Laatste productiejaar van de P120
  • Introductie van de 123GT als uitloop topmodel
  • De B18A krijgt een Stromberg carburateur ipv de Zenith en levert nu 85 SAE pk
  • De B18D krijgt het uitlaatspruitstuk met dubbele voorpijp en levert nu 100 SAE pk
  • Er komt een gesloten koelsysteem.
  • Weer een nieuwe grille, met slankere balkjes
  • Runeteken zwart op aluminium op de linkergrille
  • Gordelsysteem is gelijk aan de 140
  • De letters op de motorkap zijn nu zilverkleurig ipv goudkleurig
  • Kleuren: 19, 42, 46, 60, 79, 91, 94, 95, 96 en 102 (alleen GT)

Specificaties 123GT:


Modeljaar 1968

  • De B18D komt te vervallen
  • Rembekrachtiging standaard op alle modellen
  • Introductie van de gedeelde stuurkolom in combinatie met een veiligheidsstuurwiel
  • Kleuren: 42, 46, 60, 79, 94, 95, 96, 97 en 102 (alleen GT)


Modeljaar 1969

  • Dit is het laatste bouwjaar van de 220
  • Introductie van de B20A met 90 SAE pk en als B20B met 118 SAE pk
  • Verbeterd emissie systeem
  • Wisselstroomdynamo is nu standaard op alle modellen
  • Koppelingsbediening verandert van hydraulisch naar mechanisch per kabel
  • Gescheiden remsysteem in dubbele triangel vorm: per systeem beide voorremmen en één achterrem
  • Waarschuwingslampje voor gebruik van de handrem
  • Stuurslot.
  • Rechthoekig embleem B20 op linker grille
  • Zwaardere kwaliteit stoelbekleding
  • Kaartentassen verdwijnen van de deurbekleding
  • De daksierlijst is nu verdwenen
  • Sierstripje midden op de motorkap wordt weggelaten
  • Kleuren: 42, 46, 60, 79, 94, 96, 97, 99 en 102 (alleen GT)


Modeljaar 1970

  • Het laatste jaar van productie
  • Gordels standaard op de achterbank
  • Hoofdsteunen standaard op de voorstoelen (optioneel sinds 1965)
  • Op sommige markten verdwijnen de bumperrozetten
  • Kleuren: 42, 46, 60, 79, 94, 96 en 99.

 

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD