Modeljaar 1958
- 16 april 1958 begint de export, uitsluitend met de 4-versnellingsbak
- Introductie van de B16B met 85 SAE pk in combinatie met de M4 4-versnellingsbak, die als extra ook besteld kan worden met de B16A
- Spatbord embleem: Amazon of -S in goudkleur, -S in mat rood
- Kleuren: 19, 49, 50, 51, 54 en 60
- Bevestigingsschroefdraad voor de driepuntsgordels is standaard, de gordels zelf zijn een accessoire.
Modeljaar 1959
- De kofferdekselgreep krijgt de spitse langwerpige ééndelige vorm met runeteken met Volvo erdoorheen. De onderkant van het runeteken is tevens de kofferdeksel opener
- De kachelbediening vindt zijn ons vertrouwde plek midden in het dashboard
- De kachelunit wordt veranderd, de afdekkap van de electrische fan is bol van vorm, grijsblauw van kleur en zit op de voor ons vertrouwde plek midden op het schutbord
- Spatbord embleem: Volvo-121 of Volvo-122-S , matzwart op goudkleur, de -S in matrood, voor de Zweedse markt wordt het embleem Amazon nog gehandhaafd
- De kleur mogelijkheid wordt uitgebreid met de monochroom kleuren 56 en 59, beide met de omschrijving Olijf Groen
- Introductie van de standaard driepuntsgordel met een vierkante beugel op de middentunnel.
Modeljaar 1960
- Introductie van de 122S in de USA
- De 121 kan besteld worden met de M31 versnellingbak, een 3-bak + overdrive van Laycock de Normanville (dus naast de H6 en M4)
- Synchromesh ook op de eerste versnelling op alle bakken
- Het kleurenscala worden uitgebreid met 42
Modeljaar 1961
- De 122S kan besteld worden met de M30 semi-automatische 3-versnellingsbak
- Verbeterde stoelen en achterbank
- Kleuren: 19, 31, 42, 56, 59, 67 en de combinaties 49, 50, 51, 54 en 60
Modeljaar 1962
- September 1961 introductie van het model 131, de 2-deurs coach, eerst uitsluitend in de kleur zwart en in februari 1962 van het model 221, de stationwagen, deze uitsluitend met B18A
- Introductie van de B18A met 75 SAE pk en de B18D met 90 SAE pk
- Kleppendeksel met dop in het midden, kachel unit blijft bol van vorm en grijsblauw van kleur
- B18A in combinatie met de M40 of de M30 versnellingsbak
- B18D in combinatie met de M40 4-versnellingsbak, of de M41 4 + overdrive.
- Hangend gaspedaal
- Overschakeling naar 12 volt
- De richtingaanwijzers voor krijgen de bekende vorm, oranje voor de richting en wit voor het stadslicht.
- Achteras overbrenging M 30+40: 4.10:1
- Bij de M41: 4.56:1
- Bij de 221: 4.55:1.
- B18D altijd in combinatie met schijfremmen op de vooras
- Rembekrachtiger is accessoire
- Sedan en coach houden de 4 inch velgen met bandenmaat 5.90-15
- De Estate heeft 4.5 inch velgen met bandenmaat 6.40-15.
- Grille wordt vervangen door een slankere versie, nog steeds driedelig, het frontpaneel krijgt hiermee ook een andere interne vorm
- De achterdeur verliest het ventilatieraampje
- De spatbord emblemen: Volvo-121 of Volvo-122S
- Embleem B-18 in brede vorm linksboven op de grille en rechtsonder in smalle vorm op het kofferdeksel, matrood op goudkleur
- Embleem 'Overdrive' in zigzag-vorm links op kofferdeksel
- De kleurcombinaties verdwenen behalve 60 voor de Zweedse politie
- Beschikbare kleuren: 19, 42, 46, 65, 67, 72 en 73
Modeljaar 1963
- Driekleurige achterlichten met achteruitrijdlampen en oranje clignoteurs
- Kleuren: 19, 42, 46, 60, 67, 72, 73, 79, 80 en 84
Modeljaar 1964
- De dop op het kleppendeksel zit nu aan de voorkant
- Introductie van de volautomatische 3-versnellingbak BW 35 voor de 4-deurs modellen; achteras: 4.1:1
- Introductie van de rechthoekige kofferdekselgreep
- De dakhemel is nu van plastic
- Kleuren: 19, 42, 46, 60, 67, 79, 80, 84 en 85
Modeljaar 1965
- De 220 is nu ook leverbaar met de B18D, uitsluitend met de M40 bak
- De afdekkap van de electrische fan van de kachel unit is nu platter van vorm en het geheel is nu zwart van kleur
- Benzinepomp van het gesloten metalen type
- De ruitensproeier verdwijnt van de paravan en zit nu op de motorkap.
- Op alle modellen nu standaard schijfremmen, op de Estate standaard bekrachtigd, optioneel op de andere modellen
- Remdrukbegrenzer op de achteras
- 4.5 inch velgen met 8 ovalen koelsleuven in de kleur zilvergrijs met kleinere wieldoppen met een V in een glanzend zwart centrum, zonder velgsierringen
- Bandenmaat: 6.00-15 diagonaal
- Op de Estate overigens 5 inch velgen.
- Nieuwe ééndelige grille met smalle horizontale balk en drie verticale balkjes
- Er is geen embleem voor de motoraanduiding, links op de grille zit het rune teken, matzwart op aluminium
- Spatbord emblemen nu onder de sierlijst, vierkantig met gestileerd kroontje, type aanduiding: 121 matzwart op blank metaal, 122S matrood op blank metaal
- Embleem 'Overdrive' is nu recht van vorm
- Handgreep op het dashboard voor de bijrijder
- Kleuren: 19, 42, 46, 60, 79, 80, 84, 89 en 90
- Orthopedische stoelen met optioneel hoofdsteunen, voorbereiding voor gordels achter, een andere bevestiging (ovalen beugel) voor de voorgordels op de middentunnel.
Modeljaar 1966
- Introductie van de Favorit, een uitgeklede 131 met M30 versnellingsbak
- Oa. zonder sierlijst op de voor en achterruit, een vast zijraampje ( niet uitklapbaar ), geen sierstrip op de dakgoot, geen aansteker en slechts één zonneklep, leverbaar in zwart of wit
- De B18D levert nu 95 SAE pk
- Kleuren: 19, 42, 46, 60, 79, 80, 89, 90 en 91.