Zware belading -> dempers sparen...
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;50233 schreef : een veer uitgloeien kan niet zomaar.... niet als het daarna nog als veer moet dienen in ieder geval
Ligt er maar net aan.
Kun je geen andere bladveer vinden dan zou het een optie kunnen zijn.
De moeilijkheid zit hem echter in de symmetrie. De linkerbladveer moet namelijk wel even stijf of even soepel worden als de rechterbladveer.
Dit vergt echter wel aardig wat oefening wil je het een beetje hetzelfde krijgen.
Anders gezegd: niet zomaar even te doen door de eerste de beste hobbyist
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Doeke Dobma;50349 schreef : Als ik 2 originele bladveren vind, en deze op exact dezelfde lengte maak, en mooi afrond aan de uiteinden, heb ik dan kans op succes?
In principe zou zoiets al een stuk moeten schelen.
Leter wel op bij het monteren van een extra bladveer dat je wagen weer een cm omhoog gaat. Verlaagblokken kopen? Ik heb ze ook in 5cm :humor:.
Daarnaast moet je er wel voor zorgen dat je achteras goed geborgt blijft.
- V300 register
- Verbannen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
antiekeradio;47887 schreef : er is in het veld van de originele accessoires nogal wat te koop geweest voor de 300-serie.
oa. schokbrekers op luchtdruk, met een pompje (niveauregeling dus)
Maar voor de wat simpeler zaken zijn er ook hulpveren te koop geweest.
die zitten met een strop aan de achteras, en met steuntjes tegen de bodem in de buurt van de tank.
vooral interessant voor auto's met een vaste extra belading, zoals een flinke LPG tank.
als je met die hulpveren z?nder belading gaat rijden, wordt het nogal stuiterig allemaal..
Iemand uit voorburg met een bijzonder mooie GLT (auto komt uit Friesland) heeft een veersysteem op luchtdruk. Deze zijn echter snel versleten. Is het ook mogelijk hulpveren om de schokbrekers heen te zetten. Zijn deze verkrijgbaar en welke afmetingen/bestelnummers. Kun je met deze veren ook onbeladen en beladen regelen?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
speciale steunen voor naast de tankophanging, en stroppen voor om de achteras.
ik heb nog een set liggen maar die is zo verroest dat het niet goed bruikbaar meer is.
- V300 register
- Verbannen
Ik ga denk ik zelf wat hulpveren op maat ga maken van hulpveren van een ander merk.
laatste keer dat ik 4 man en wat lading (niet eens veel) mee had liep hij al steeds in de bumpstops. niet echt comfortabel of veilig
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid