Zware belading -> dempers sparen...
- V300 register
- Verbannen
-Plattere banden zullen wel wat werken inderdaad, maar ik heb er nog hele goeie banden op liggen dus dat vind ik zonde.
- Die hulpbalgen van Niveauplus zien er goed uit, maar zoals al vaker gezegd wel duur. Wel een optie voor als ik geen ander alternatief heb/ weet.
- Ik heb ook nog wel een setje nieuwe rode Koni's special D onder mijn bed liggen maar die zijn reserve voor de circuitauto...
- Ik ben nog wel bezig met een andere set hulpveren, die zijn er in twee soorten: een voor heavy duty (veelvuldig) gebruik, dus bijvoorbeeld voor bankrovers en mensen met een vierpits-gasfornuis onder de motorkap. En er is een set voor 'ik-moet-soms-wel-eens-wat-grindtegels-lozen'. Ik weet nog niet precies wat het gaat kosten en hoe het precies werkt/ gemonteerd moeten worden, maar wanneer ik meer weet dan type ik het hier wel even bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Iets zegt me dat die hulpveren nieuw best wat mogen kosten.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hetzelfde heb ik met banden, voor mij alleen maar A-merken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Aan de achterkant lekker setje goedkope Happy-Hong-Kong.........driftuhhhhh!!!
Even zonder gekheid;
Persoonlijk vind ik een goede wegligging heel belangrijk. Dit hoort hier dus ook bij. Maar wat is er nu mooier dan zelf een goedkopere oplossing oplossing zoeken voor een bepaald probleem?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Hierdoor realiseerde ik me dat het eigenlijk (voor mij) helemaal niet echt nodig is om echte tijgerballen te gaan plaatsen. Het moet niet. Daarom wil ik eerst gaan experimenteren met een dubbele bladveer. Die trek ik wel ergens for cheap van de sloop ofzo. Die tijgerballen kunnen altijd nog. Dat blijft aantrekkelijk klinken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
een blad van de bladveer van een daf 44 is perfect (maar daar kom je niet zomaar aan)
is ongeveer 1/3e van de dikte van de huidige veren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
antiekeradio;50144 schreef : geen 2x de normale bladveer monteren; dan komt die bak veel te hoog ?n te stug uit.
Ik denk dat je dit voor een deel zelf kunt bepalen door de lengte te wijzigen, toch? Ik ben rekenkundig niet zo goed onderlegd maar het lijkt me dat het monteren van een langere (normale) bladveer meer effect geeft als een kortere. Maw met het plaatsen van een langere bladveer wordt de achterkant stugger dan met het plaatsen van een kortere. Op die manier kan ik zelf experimenteren, steeds korter maken tot ik tevreden ben. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ga je die inkorten dan wordt de boel weer slapper.
Zorg ervoor dat bij de overgang van 1 naar 2 bladveren dit geleidelijk gebeurd. Maak dus een bocht aan die korte bladveer zodat er geen scherp rand tegen de originele veer drukt; dan zou deze weleens last kunnen gaan krijgen van metaalmoeheid.
Wat je ook eens zou kunnen doen: spelen met de hardheid van het materiaal. De originele bladveer zou ik sowieso intact laten en niets aan doen. Maar zou je bijvoorbeeld bij de extra bladveer wat spanningen uitgloeien dan wordt deze soepeler. Wat dit met de ductiliteit enzo doet, weet ik niet precies.........dat wordt testen dus. Zolang je dit maar niet met de originele bladveer doen.......dan ben je namelijk aardig link bezig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.