Zware belading -> dempers sparen...
- V300 register
- Verbannen
Ik wil mijn 360 GLi sedan uit '87 vast zo langzamerhand klaar maken voor de vakantie. Dit betekent dat de riante kofferbak helemaal volgestouwd gaat worden en dat mijn schokdempertjes het zwaar te verduren krijgen op de Autobahn. Bestaan hier bijvoorbeeld (originele) hulpveren voor (naast de Koni's uit een andere thread)? Of misschien van die rubber blokken die ik op mijn bladveren kan knutselen zodat de dempers niet tot hun einde komen?? Of is het (eventueel) vervangen van de dempers als deze kapot mochten gaan goedkoper dan een oplossing proberen te verzinnen ter voorkoming...
Dank u:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Misschien kun je kijken naar Niveauplus luchtballen, te vinden op www.niveauplus.nl . Volgens mij is het type 1302.
Ik overweeg deze ook, vanwege dezelfde redenen(belading), maar hik nog even tegen de prijs aan.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb zelf zo weleens 35 kratten bier vervoert in m'n 360 Hatchback.:crazy1:
De vering achter zat helemaal ten einde.
Ding zwalgde alle kanten op.
In principe lijden je dempers er niet zo heel veel onder. Deze moeten hiertegen bestand zijn.
Vooral de vering zal je aan moeten passen om de body-rol te verminderen.
Niveauplus zou een een oplossing kunnen zijn. Jammergenoeg vrij prijzig (vind ik). Misschien is het mogelijk om een extra hulpveer te plaatsen zoals het geval is bij de Koni's met hulpveren.
Straffere dempers zullen misschien ook geen overbodige luxe zijn.
Je kunt ook al wat opvangen door ander banden te monteren. Voorals plattere banden verbeteren de wegligging, nadeel is weer wel dat het een heel klein beetje te kosten gaat van het comfort, dit is echter verwaarloosbaar. Plattere banden zorgen ervoor dat je auto directer reageert.
In principe is het dus niet zo heel eenvoudig om de wegligging zo aan te passen dat het lekkerder rijden is met meer belading.
Edit: of je zorgt dat je met je circuitbak op vakantie gaat :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
oa. schokbrekers op luchtdruk, met een pompje (niveauregeling dus)
Maar voor de wat simpeler zaken zijn er ook hulpveren te koop geweest.
die zitten met een strop aan de achteras, en met steuntjes tegen de bodem in de buurt van de tank.
vooral interessant voor auto's met een vaste extra belading, zoals een flinke LPG tank.
als je met die hulpveren z?nder belading gaat rijden, wordt het nogal stuiterig allemaal..
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;47887 schreef : er is in het veld van de originele accessoires nogal wat te koop geweest voor de 300-serie.
oa. schokbrekers op luchtdruk, met een pompje (niveauregeling dus)
Maar voor de wat simpeler zaken zijn er ook hulpveren te koop geweest.
die zitten met een strop aan de achteras, en met steuntjes tegen de bodem in de buurt van de tank.
vooral interessant voor auto's met een vaste extra belading, zoals een flinke LPG tank.
als je met die hulpveren z?nder belading gaat rijden, wordt het nogal stuiterig allemaal..
Tenzij je je stuggere demper monteerd, dan krijg je dat stuiteren er weer uit. Maar dan is het geen simpele oplossing meer
Waar zijn overigens die hulpveren te koop dan?
- V300 register
- Verbannen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Frans;48056 schreef : Ik wil niet veel zeggen maar ik heb vaak afgeladen driehonderds gehad zonder dat ik ergens bij na dacht. Tot onverantwoord aan toe. Nou moet ik ophouden want anders zeg ik wel veel.
Da's dus de reden dat deze beste man de boel aan wil passen
Niet onverstandig lijkt me.....
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;48108 schreef : Da's dus de reden dat deze beste man de boel aan wil passen
Niet onverstandig lijkt me.....
Even toe de point. Ik ben een aantal maal met een tot de nok gevulde achterbak en heel veel op het dak en vier personen naar een vakantieadres gereden. Nooit nadelige gevolgen gemerkt. Even opletten met drempels.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
zekerheid en veiligheid voor alles, vooral als je anderen met je mee brengt...