Hoe herken je een goede (Koni) schokbreker?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 21:39 #681683 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Hoe herken je een goede (Koni) schokbreker?
Gelukt! Dat laatste bericht van je deed het, Frits;)
Ik heb de demper eerst op z'n stugst gedraaid. Toen heb ik afgetekent op beide delen. Als je hebt afgetekend zul je zien dat je de demper ca. 1 3/4 maal volledig kunt ronddraaien. Z'n beginstand was op z'n stugst en ik heb hem exact 1 slag teruggedraaid. Hij staat dus 1 hele slag vanaf de stugste stad en 3/4 slag van de slapste stand. Iets slapper dan stijver dus, al zal ie in deze stand al flink veel stijver zijn dan mijn huidige normale dempers.
Misschien kan ik ze er zondag onder zetten, heb begrepen dat de achterzijde niet zoveel werk is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2007 14:23 #681706 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoe herken je een goede (Koni) schokbreker?
Is vrij easy inderdaad. De moeren van de oude dempers willen weleens vast zitten, maar verder is het een fluitje van een cent.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2007 16:20 #685097 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Hoe herken je een goede (Koni) schokbreker?
Een mooi en leerzaam topic. Thanks

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 12:23 #687866 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Hoe herken je een goede (Koni) schokbreker?
Goed, de Koni achterdempers zitten er inmiddels al een paar weken onder. Klus was idd vrij easy en goed zelf te doen. Ik merk het een klein beetje, hij dempt nu achter ietsje pietsje straffer. Ik zou ze echter nog wel wat strakker willen hebben, komt de wegligging wel ten goede.

Inmiddels heb ik ook de Koni voordempers in mijn bezit:groovy:
Ik hoop deze er komende week onder te zetten, samen met de verlagingsveren. Dan zal ik het verschil beter merken.

Dan nog op zoek naar verlagingsblokken voor de achterzijde. Ik ben daarover al in gesprek met Erik Buijs.
Ik heb d'r zn an! :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2007 13:05 #687868 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoe herken je een goede (Koni) schokbreker?
dat gaat de goeie kant op doeke!
heb je dan ook verlagingsveren voor voor?
zodra je de auto dan wat lager hebt, een foto'tje natuurlijk he ;)
om het verschil goed te kunnen zien.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2007 10:11 #688049 door Doeke Dobma (GAST)
Hoe stel je de Koni's voor de voorzijde in? Zijn toch nogal anders dan de achterdempers.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2007 10:14 #688052 door V300 register
was dat niet wat frits vertelde? dat je hem moest indrukken en dan draaien?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2007 15:47 #688057 door V300 register
jupz, dat dus

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2007 22:49 #688128 door Doeke Dobma (GAST)
:confused:
Hebben de voordempers dan geen bump-stop die je eerst moet verwijderen? Ik zie geen gaatjes waar je de bumpstop los kunt drukken, zoals bij de achterdempers...
:confused:

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2007 17:12 #688366 door Doeke Dobma (GAST)
Dit topic maar even een schop geven.
Nogmaals de vraag: Hoe stel ik de voorschokdempers in?
Bij de achterdempers moet je eerst de bumpstops verwijderen. Bij de voordempers hoeft dat niet, omdat ze gewoon buiten & boven de demper zitten??? Gewoon indrukken en draaien geeft bij mij niet hetzelfde effect als bij de achterdempers. Ik kan maar blijven draaien, heb niet het idee dat er iets veranderd aan de stijfheid. Wie legt het me duidelijk uit?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC