Project: B204GT in een 360
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-08-2008 13:17 #726177
door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
We gaan hier niet schelden. Ik rij een volvo en geen opel.
Maar vanaaf ga ik weer verder. Hoop de kabelboom in m'n auto te hebben. Daarna nog wat slangen goed aansluiten.
De uitlaat is als het goed is bestelt dus hoop dat die er snel is. Kan ik eindelijk rijden.
Maar vanaaf ga ik weer verder. Hoop de kabelboom in m'n auto te hebben. Daarna nog wat slangen goed aansluiten.
De uitlaat is als het goed is bestelt dus hoop dat die er snel is. Kan ik eindelijk rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-08-2008 19:16 #726482
door Frank de Boer
De auto is gestopt met lopen. Dit omdat ik bezig ben met de kabelboom :woei:
Ik heb hem al in de auto liggen. Ging nog vrij makkelijk. De computers (3 stuks) hebben ook al een plaatsje gevonden. Ik moet nu alleen nog de zekeringkast uit elkaar halen en die paar (4) zekeringen in een zwevende plaatsen. Scheelt een hele hoop met ruimte.
Daarna alles goed wegbinden en klaar is dat ook weer gelukkig.
De uitlaat heb ik vandaag eindelijk besteld. Ben aan het zoeken geweest waar ik er 1 kon bestellen. Blijkt dat de brezan bij ons int dorp gewoon kan bestellen. Als het goed is zijn de spullen zaterdag binnen. De planning is iig dat de auto volgende week zaterdag zo goed als klaar is.
Ik heb hem al in de auto liggen. Ging nog vrij makkelijk. De computers (3 stuks) hebben ook al een plaatsje gevonden. Ik moet nu alleen nog de zekeringkast uit elkaar halen en die paar (4) zekeringen in een zwevende plaatsen. Scheelt een hele hoop met ruimte.
Daarna alles goed wegbinden en klaar is dat ook weer gelukkig.
De uitlaat heb ik vandaag eindelijk besteld. Ben aan het zoeken geweest waar ik er 1 kon bestellen. Blijkt dat de brezan bij ons int dorp gewoon kan bestellen. Als het goed is zijn de spullen zaterdag binnen. De planning is iig dat de auto volgende week zaterdag zo goed als klaar is.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-08-2008 10:40 #726530
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: B204GT in een 360
Ik dacht dat je al wist waar je ze kon halen.
Hier nog een mogelijkheid:
www.gkb-import.nl/zoeksimons/index.html
Hier nog een mogelijkheid:
www.gkb-import.nl/zoeksimons/index.html
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Minder
Meer
31-08-2008 11:29 #726637
door Frank de Boer
Ik heb ze ook bij die zaak besteld. Maar via brezan. Kan daar niet particulier bestellen. Maar als het goed is is de uitlaat maandag binnen. Incl nog een paar dingen die kapot zijn (spanningsregelaar, kachelweerstand).
Heb voor de rest eigenlijk alles klaar. Er waren een paar kleine dingen die niet goed waren. Zoals dat hij niet goed stationair liep (erg hoog). Bleek de gasklep los te zitten. En de turbodruk blijft ook niet op volle druk. Even binnenkort de foutcodes uitlezen.
Maar morgen dus de spullen ophalen en dan alles weer inelkaar zetten.
Heb voor de rest eigenlijk alles klaar. Er waren een paar kleine dingen die niet goed waren. Zoals dat hij niet goed stationair liep (erg hoog). Bleek de gasklep los te zitten. En de turbodruk blijft ook niet op volle druk. Even binnenkort de foutcodes uitlezen.
Maar morgen dus de spullen ophalen en dan alles weer inelkaar zetten.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-09-2008 15:47 #726817
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Da's wel stoer. Foutcodes uitlezen bij zo'n oude Volvo
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-09-2008 17:42 #726827
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: B204GT in een 360
De B204GT is dan ook wel een van de modernste oude motoren die er is...
Met LH2.4 motormanagementsysteem kun je met behulp van een uitleeskastje waarop een knipperend lampje zit verschillende codes uitlezen.
Met LH2.4 motormanagementsysteem kun je met behulp van een uitleeskastje waarop een knipperend lampje zit verschillende codes uitlezen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-09-2008 17:02 #726921
door V300 register
Dat uitlezen is niets vreemds bij een B204F/GT, reken er maar op dat je dat nog wel vaker zult moeten doen. Hoop niet dat er iets ergs aan de hand is (vast niet) maar dingen als de egt sensor kunnen nogal wat stress opleveren.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-09-2008 18:53 #726932
door Frank de Boer
Ik heb er nu 3 storingen in zitten. In de tcu dan. Waarvan er 2 zijn die opgelost moeten worden.
Morgen zijn er een paar onderdeeltjes binnen zodat ik eindelijk weer een rijdende auto heb. De uitlaat heb ik vanmiddag opgehaald. Ga ik als het goed is morgenaaf aan beginnen.
Morgen zijn er een paar onderdeeltjes binnen zodat ik eindelijk weer een rijdende auto heb. De uitlaat heb ik vanmiddag opgehaald. Ga ik als het goed is morgenaaf aan beginnen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-09-2008 19:37 #726940
door V300 register
wat zijn de 2 noodzakelijk op te lossen storingen dan?
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-09-2008 21:15 #726975
door Frank de Boer
Dat zijn de:
4-3-1 Temperatuurgevensignaal Ik had de sensor er nog niet aan zitten. Maar heb hem er nu wel aan zitten maar blijft de storing geven. Heb de accu al losgegooid. De stekker uit de tcu gehaald. Blijft erin staan. Heb er ook nog geen ventilator op zitten maar moet volgens mij niet uit maken met de storing. Heb de sensor al doorgemeten. Heeft gewoon weerstand. Wel erg veel.
4-2-1 Drukgever in de regeleenheid. Heb de slang gecontroleerd maar kan er gewoon doorheenblazen dus hij krijgt gewoon druk.
Door beide word de maximale turbodruk niet behaald. Is ook te zien op mijn turbodrukmeter tijdens het rijden. Dus automatisch heb ik ook niet het volle vermogen.
4-3-1 Temperatuurgevensignaal Ik had de sensor er nog niet aan zitten. Maar heb hem er nu wel aan zitten maar blijft de storing geven. Heb de accu al losgegooid. De stekker uit de tcu gehaald. Blijft erin staan. Heb er ook nog geen ventilator op zitten maar moet volgens mij niet uit maken met de storing. Heb de sensor al doorgemeten. Heeft gewoon weerstand. Wel erg veel.
4-2-1 Drukgever in de regeleenheid. Heb de slang gecontroleerd maar kan er gewoon doorheenblazen dus hij krijgt gewoon druk.
Door beide word de maximale turbodruk niet behaald. Is ook te zien op mijn turbodrukmeter tijdens het rijden. Dus automatisch heb ik ook niet het volle vermogen.
Moderators: Mark Smeets