1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;45652 schreef : ik weet niet zo goed hoe een turbodrukregeling door MS aangestuurd kan worden.
kan een turbodrukregeling niet gewoon mechanisch? (drukbalg die bij te hoge druk de wastegate open zet)
Jep, kan/is inderdaad gewoon mechanisch. Tussen het slangentje zit origineel nog een elektromagnetische klep tussen. Deze sluit onder een bepaald toerental. Hierdoor loopt de turbodruk hoger op. Vanaf een bepaald toerental gaat deze klep pas open; wanneer de turbodruk te hoog wordt. Hierdoor heb je op lager toerental een hogere turbodruk dan dat je eenmaal op hoog toerental komt. Hierdoor krijg je een constanter vermogen en je powerband op een lager toerental.
Dit zelfde wou ik dus ook hebben, alleen dat wil ik het toerental zelf gaan regelen waarbij die magneetklep opengaat. Als het goed is zijn daarvoor extra uitbreidingen te koop/ te maak .
Vondt het opzich wel interessant om hier eens goed naar te kijken. :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;45685 schreef : Zorg eerst maar dat je het boeltje werkend hebt op MS. Daarna gaan denken aan andere leuke gadgets. Met het samenstellen van de MS wel rekeninghouden met toekomstige wensen/plannen.
Jij bedoelt of 't misschien niet onverstandig is om meteen een MS II aan te schaffen en deze eventueel tijdelijk om te bouwen naar MS I zodat je in het vervolg ooit nog over kunt gaan naar MS II zonder diep in te buidel te tasten?
Oja, de boel moet nog werken ook
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Kom netjes om 8 uur op m'n werk aan.
Poort gesloten, dus ik nog 5 minuten gewacht...............
..............niemand te zien. MOOI!!!!! Dan belooft een lekker dagje sleutelen te worden!
Meteen naar m'n 343 gereden en het lasapparaat en slijptol gepakt en weer eens lekker aan het hobbyen geweest. Vandaag heel wat roest weggeslepen en plaat er terug ingemaakt. Linkerspatbordrand opnieuw gevormd, hier en daar nog wat roestplekjes bijgewerkt. De schakelpook is nu eindelijk bevestigd en de aandrijfas hangt eronder en ik heb een begin gemaakt aant de zelfbouwuitlaat. M'n dag kon niet meer stuk..................totdat er dus weer een brief van het CJIB op de deurmat lag...............
Had laatst weer eens te hard gereden, maar gelukkig viel de boete mee; "slechts" 114 euro. Een kilometer harder en ik had m'n puntenrijbewijsje in kunnen leveren. :halo:
Oja, heb effe probleme met de kompjoeter, dus de foto's komen nog :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ben benieuwd naar foto's...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
slb_340;46536 schreef : Als je geflitst bent kost het je geen punten hoor...
Inderdaad, ik was er ook al achter gekomen. Stel je voor dat er iemand anders met mijn auto geflitst zou worden, dan zou ik een punt krijgen :crazy1:.
K heb en probleempje met de bluetooth op m'n PCtje; ik doe namelijk zo altijd de foto's van m'n telefoon afhalen. Wil nu effe niet lukken. Als carnaval weer voorbij is, dan is dit probleem aan de beurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Effe een beetje roest aan het dichtlassen geweest:
Before
Halverwege
Na
Best aardig gelukt lijkt me
En het spatbord past ook nog vrij aardig
Gaatje onder het reservewiel
Toen was de uitlaat aan de beurt. Om te beginnen hebben we een flexibel stuk van de originele 460 uitlaat afgeslepen. Dit was dan ook het enige wat daar nog van over was :halo:. De downpipe was zo een feit:
De dubbele demper :]
Misschien maak ik d'r nog wel van overige stukken pijp 2 van die DTM stukken op; lekker fout :yesyes:
Tsja, die achteras, blijft lastig, daar moeten we dus sowieso overheen. Als straks de boel verlaagd is dan wil niet dat de boel gaat raken.
Die brandstofleidingen gaan ook worden vervangen door dikkere, dan worden ze meteen op een veiligere plek gehangen.
Al met al, denk ik dat het het beste is om de originele uitlaatpijp een beetje na te bouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.