1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;175396 schreef : Het 2 liter inlaatspruitstuk moet binnenkort afgelast worden.
Uitlaatspruitstuk heb ik gisteren de slijptol ingezet. Die gaat namelijk aangepast worden. (aanpassingen vallen best mee).
Nog genoeg werk dus
Veel succes, en we zijn benieuwd naar de foto's.
Trouwens btw, wat ga je doen met de leidingen van de turbo? Origineel(aangepast) of flexibel?
Gr. Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ruben;175394 schreef : Volgens mij had ik je daar al voor gewaarschuwd Buijs! Je hoeft toch niet perse iets helemaal opnieuw te maken. Pas de bochten (twee?)die niet passen aan.
Zal goed kunnen dat je me er inderdaad voor hebt gewaarschuwd, Ruben! Maar ja..............ik ben ook weleens vergeetachtig
Wessem340;175416 schreef : Veel succes, en we zijn benieuwd naar de foto's.
Trouwens btw, wat ga je doen met de leidingen van de turbo? Origineel(aangepast) of flexibel?
Gr. Fabian
Moet ik nog bekijken. Een RVS-leidingkje kan ik ook zo buigen op de zaak en volgens mij hebben ze de nippels ook wel liggen (indien het BSP is). Dat is wel wat ik prefereer aangezien je met die hitte zit van de uitlaat daaro.
Mocht ik op de zaak de spullen niet hebben, dan wordt het flexibel denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Inlaatspruitstukkie aangepast: gasklephuispijpie
Aansluitingen voor dumpvalve, ECU en nog wat.....
Het verschil: 2-liter inlaatspruitstuk aan de linkerkant en het originele B18FT spruitstuk aan de andere kant.
't plenum van de 2 liter is ook een aardig stukkie groter
Gaten aan de kant van de kop zijn iets groter. Wordt dus toch effe de kop een beetje bijwerken.
Diameter van de doorlaat van de runners zijn ook een paar mm groter. En je ziet meteen al het volgende probleem............
.........waar het originele 1700 inlaatgedeelte netjes past.............
......past die van de 2-liter dus mooi effe niet.
Dus het uitlaatspruitstuk ligt nu mooi aan diggelen......... Elk voordeel heeft z'n nadeel. Ik ben er nu ook achtergekomen dat de inbranding van de lassen dus zeer slecht is. ('t ding had ik dus 3 jaar geleden in elkaar gebakken met m'n nihile laservaring icm met een lasapparaat wat maximaal 100A kon leveren. Dit geeft me dus de kans om het geheel beter aan te pakken :yesyes:
Dit klusje zet ik echter eerst even in de ijskast; eerst verder met de auto:
De neus even leeggeruimd
Radiateur netjes in het midden geplaatst
Intercoolertje passen. Ik kwam er toen pas achter dat 't ding toch eigenlijk best groot is
Koelfans passen er ook mooi voor. En ook van de bumpersteunen hoeft maar heel weinig af.
Zelfs de bumpert past nog EN er is nog ruimte genoeg voor de oliekoeler en een beetje kreukelzone . De radiateur en intercooler zitten bijna tegen elkaar. Hierdoor is er zo min mogelijk ruimte voor het ontstaan van turbulentie (wat er weer voor zorgt dat de doorstroming en dus ook koeling wordt belemmerd. Met andere woorden: laminaire stroming is de shit!)
Inlaatspruitstuk komt mooi in de buurt van de intercoolerpijp. Alleen nog een beetje inkorten.
Aan de andere kant komt hij ook mooi in de buurt van de turbo. Netjes dus.
Afijn...............werk aan de winkel!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ruben;175634 schreef : Nice, super. Ziet er goed uit! Intercooler past mooi.
Valt inderdaad niet tegen!
Heb gisterenavond de steuntjes gemaakt. Binnenkort eens aflassen, en de steuntjes voor de koelfans maken en de oliekoeler. Dan kan het neusje terug in elkaar en de auto de straat op.
Daarna kan ik eens op m'n gemak aan het uitlaatspruitstuk verder. Daarna iets verzinnen voor de aansluitingen voor de stationair toerentalregeling en de dumpvalve en vervolgens de uitlaat voor gaan bereiden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
We zien de updates wel weer verschijnen:y:
Gr. Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Eerst even een weekendje weg met de vriending, daarna is 't autootje weer aan de beurt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;175736 schreef : verdeurie, zit er eindelijk weer een beetje gang in dat project; gaat ie op vakantie
Erg h??!
Ach vriending moet ook wat aandacht hebben. En Buijs moet ook weleens wat rust hebben.
Hobby'en valt niet mee als je elke week minimaal 60-70 uur moet draaien, je baas tevreden moet houden (omdat je natuurlijk ook in zijn werkplaats wilt kunnen beunen), een vriendin tevreden houden, bestuur van een jongerenvereniging........enz. enz.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;176344 schreef : Erg h??!
Ach vriending moet ook wat aandacht hebben.
Kijk maar uit dat ze niet over je schouder mee staat te lezen als je zo'n dingen zegt! Weet niet of het een typfoutje is of opzettelijk, maar ik vond hem iin ieder geval goed gevonden! }:w00t:
VRIENDING!!! Hoe kom je erbij! :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.