1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
Ben vanavond weer eens effe lekker een 3 uurtjes aan het lassen geweest:
De intercooler is eindelijk af:
En ben alvast aan het voorbereiden geweest voor het volgende spruitstuk:
65mm gasklephuis (in plaats van de standaard 45mm) in combinatie met 70mm inwandige pijp.
Dit alles zal straks op een 2-liter inlaatspruitstuk worden gelast. Waarom een 2-liter inlaatspruitstuk? Ten eerste omdat het huidige spruitstuk me niet bevalt want:
- begint te scheuren
- gasklephuis is te klein
- aansluitingen voor ECU enz zitten verre van ideaal
Daarnaast zijn de runners van een 2-liter inlaatspruitstuk iets dikker zijn en vooral het plenum is een stuk groter. Als het goed is komt het spruitstukkie deze week nog binnen. Dan kan meteen de slijptol erin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hallo Erik,
Ziet er allemaal mooi uit! Ik ben benieuwd hoe de setup straks gaat werken.
Wat is het formaat van de intercooler btw? Trouwens de cardanas nog in balans gekregen?
Een tijdje terug had ik ook de plannen voor een turbo-ombouw. Echter blijft het toch N/A. Wel met leuke goodies:yeah:. (Komt wel weer een update)
Gr. Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wessem340;174618 schreef : Hallo Erik,
Ziet er allemaal mooi uit! Ik ben benieuwd hoe de setup straks gaat werken.
Wat is het formaat van de intercooler btw? Trouwens de cardanas nog in balans gekregen?
Een tijdje terug had ik ook de plannen voor een turbo-ombouw. Echter blijft het toch N/A. Wel met leuke goodies:yeah:. (Komt wel weer een update)
Gr. Fabian
Afmeting was volgens mij 600x300x80 (als ik me niet vergis). Cardanas is nog niet trillingsvrij. Moet ik nog eens een keer aan beginnen...........maarja..............tijd.............
Aaaaaaah jawel joh.............turbo erop knalle!!!! Is helemaal niet veel werk .
Wat ga je dan doen? Throttlebodies? VET!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;174694 schreef : Afmeting was volgens mij 600x300x80 (als ik me niet vergis). Cardanas is nog niet trillingsvrij. Moet ik nog eens een keer aan beginnen...........maarja..............tijd.............
Aaaaaaah jawel joh.............turbo erop knalle!!!! Is helemaal niet veel werk .
Wat ga je dan doen? Throttlebodies? VET!
De ITB's zijn idd al binnen. (46mm) Verder nog andere bewerkingen(kop). En er zijn nokstokken in de maak voor een uberlompe powerband. Dat zijn de plannen voor de zomervakantie. Eerst de freesmachine CNC bouwen..
Gr. Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wessem340;174757 schreef : De ITB's zijn idd al binnen. (46mm)
:wtf2::crazy1:
Is dat niet ietwat groot?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
flip21;174758 schreef : :wtf2::crazy1:
Is dat niet ietwat groot?
Nee hoor, 46mm is een hele mooie maat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het is wat groot als je het met een rechte buis van 46mm zou gebruiken. Met een rechte buis zou theoretisch 35mm voldoende zijn. Echter ga ik gebruik maken van een buis met een hoek. Tapstoelopend. Dan is het een ideale maat voor +/-7500rpm topvermogen. Rev limiter gaat op de 8000 rpm btw. Uiteraard niet met stnd. kop! Ik en mijn broer zijn zeer benieuwd. Echter hebben we genoeg projecten staan.
Maar wachten jullie maar op de foto's als het gemaakt gaat worden. Foto's zeggen meer dan duizend woorden!
@ Erik Buijs, zijn er trouwens nog plannen voor bewerking van de cilinderkop? En welk vermogen/koppel wil je bereiken met jou setup?
Btw, we gaan maar weer eens ontopic over Eriks auto:y:.
Gr. Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wessem340;174807 schreef : Het is wat groot als je het met een rechte buis van 46mm zou gebruiken. Met een rechte buis zou theoretisch 35mm voldoende zijn. Echter ga ik gebruik maken van een buis met een hoek. Tapstoelopend. Dan is het een ideale maat voor +/-7500rpm topvermogen. Rev limiter gaat op de 8000 rpm btw. Uiteraard niet met stnd. kop! Ik en mijn broer zijn zeer benieuwd. Echter hebben we genoeg projecten staan.
Maar wachten jullie maar op de foto's als het gemaakt gaat worden. Foto's zeggen meer dan duizend woorden!
@ Erik Buijs, zijn er trouwens nog plannen voor bewerking van de cilinderkop? En welk vermogen/koppel wil je bereiken met jou setup?
Btw, we gaan maar weer eens ontopic over Eriks auto:y:.
Gr. Fabian
De kop blijft voorlopig gewoon origineel. Waarom? Omdat ik simpelweg nog te weinig verstand van zaken heb om daar wat aan te doen. Daarnaast heb ik aan de rest m'n handen al vol aan .
Doel is in ieder geval +200pk. Moet heel goed te doen zijn. Maar eerst zien, dan geloven natuurlijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;174918 schreef : voordeel van je motorblok nagenoeg origineel houden is wel dat mocht hij een keer goed ploffen het een plug&play kwestie is met een nieuw blokje en een niet al te dure aangelegenheid;)
En laat mij dan toevallig nog 2 blokken op voorraad hebben liggen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.