1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ben echt benieuwd hoe het er dadelijk uitziet als je klaar bent, tot nu toe vind ik het echt porno, ik wou dat ik jouw gereedschap had! Ik kan helaas alles alleen maar op de JBF-methode maken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ik zou het wel weten, gewoon een 90gr bochtreducer kopen voor 2 tientjes en klaar:+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Jos360;167470 schreef : Damn, als je die met doorslijpschijven en een vijl gemaakt hebt vind ik het nog echte skills, ik gokte op een stiftslijper ofzo!
Ben echt benieuwd hoe het er dadelijk uitziet als je klaar bent, tot nu toe vind ik het echt porno, ik wou dat ik jouw gereedschap had! Ik kan helaas alles alleen maar op de JBF-methode maken
Het gereedschap heb ik ook lang niet altijd. Alles moet gepland worden zodat ik 't op 't werk kan doen enzo. Werkt niet makkelijk maar 't is te doen.
Ik doe het by the way ook gewoon op de JBF-methode. Maar als je er een beetje ervaring in krijgt en er wat tijd in stopt lijkt het af en toe wel professioneel. De daarbij trappen de meeste er nog in ook :+
AvdAkker;167597 schreef : de t*ring, haalt er een ff wat alu-laswerk op z'n hals! op de binnenbocht nog best lastig om dat luchtdicht te lassen lijkt me.
ik zou het wel weten, gewoon een 90gr bochtreducer kopen voor 2 tientjes en klaar:+
Hmmm, kan ook, maar dan ben ik meer tijd kwijt met het zoeken en het wachten op de onderdelen, dan maak ik 't liever zelf .
Ben niet graag afhankelijk van een ander, daar loopt het namelijk meestal spaak.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Heb een paar hele nuttige tips ontvangen van een collega.............en dat had ik eerder moeten weten! Nu schiet het lassen tenminste echt lekker op!
Het 50-80mm verloopje is klaar en ziet er nog beste gelikt uit! Vanavond nog een beetje bijwerken. Ben al een beetje begonnen aan de intercooler, maar is nog wel veel werk. Foto's komen nog
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het 50-80mm verloopje is nog best aardig gelukt:
En de eindkappen van de intercoolert:
Ik weet het; een beetje dik gelast maar da's beter dan dat 't afbreekt
Binnenkant een beetje bij gewerkt.
Volgende week de boel in elkaar lassen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hoppa; weer een leuke gadget:
Een nokkenas van een B18E. Schijnt de enigste standaard af-fabriek nokkenas te zijn welke een snellere motorkarakteritiek opleveren dan die van B19FT.
De B18E heeft standaard 109pk tov de B18FT welke standaard 120pk heeft.
Hierdoor zal straks het blokje beter gaan ademen. Niet alleen meer vermogen zal een voordeel zijn, maar ook een betere warmte-afvoer.
Wanneer je namelijk een grotere turbo op een standaard B18FT zet, zal de druk in de cilinder hoog oplopen met daarbij het nadeel dat de zuigers het kunnen gaan begeven vanwege te hoge temperatuur. Daarbij wordt het rendement lager omdat de in- en uitlaat te restrictief zijn en dus een lager rendement.
Alleen een B18E nokkenstok op een standaard B18FT zal weer als nadeel hebben dat de turbo teveel tegen gaat houden. Aangezien de kleppen langer open zijn is de kans dus groter dat deze verbranden.
Dit laat zien dat een combinatie van een snellere nokkenas (welke zorgt voor het beter ademen van de motor) en een grotere turbo (welke ervoor zorgt dat er meer lucht in de motor terecht komt) dus "ideaal" is.
Nou nog eens een keer gaan kijken hoe dat in de praktijk gaat blijken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.