1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2011 12:45 #862019 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
HOLY MOLY! dat ziet er echt peurno uit! ik ben zo verdomde jaloers op deze skills. Dat verloop stukje "ff uittekenen" Bots, wat een prachtwerk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2011 13:37 #862028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Damn, als je die met doorslijpschijven en een vijl gemaakt hebt vind ik het nog echte skills, ik gokte op een stiftslijper ofzo!

Ben echt benieuwd hoe het er dadelijk uitziet als je klaar bent, tot nu toe vind ik het echt porno, ik wou dat ik jouw gereedschap had! Ik kan helaas alles alleen maar op de JBF-methode maken :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 20:43 #862152 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
de t*ring, haalt er een ff wat alu-laswerk op z'n hals! op de binnenbocht nog best lastig om dat luchtdicht te lassen lijkt me.
ik zou het wel weten, gewoon een 90gr bochtreducer kopen voor 2 tientjes en klaar:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2011 09:51 #862201 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Jos360;167470 schreef : Damn, als je die met doorslijpschijven en een vijl gemaakt hebt vind ik het nog echte skills, ik gokte op een stiftslijper ofzo!

Ben echt benieuwd hoe het er dadelijk uitziet als je klaar bent, tot nu toe vind ik het echt porno, ik wou dat ik jouw gereedschap had! Ik kan helaas alles alleen maar op de JBF-methode maken :(


Het gereedschap heb ik ook lang niet altijd. Alles moet gepland worden zodat ik 't op 't werk kan doen enzo. Werkt niet makkelijk maar 't is te doen.

Ik doe het by the way ook gewoon op de JBF-methode. Maar als je er een beetje ervaring in krijgt en er wat tijd in stopt lijkt het af en toe wel professioneel. De daarbij trappen de meeste er nog in ook :+

AvdAkker;167597 schreef : de t*ring, haalt er een ff wat alu-laswerk op z'n hals! op de binnenbocht nog best lastig om dat luchtdicht te lassen lijkt me.
ik zou het wel weten, gewoon een 90gr bochtreducer kopen voor 2 tientjes en klaar:+


Hmmm, kan ook, maar dan ben ik meer tijd kwijt met het zoeken en het wachten op de onderdelen, dan maak ik 't liever zelf :P.
Ben niet graag afhankelijk van een ander, daar loopt het namelijk meestal spaak.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2011 10:34 #862211 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
aandrijfassen, iemand?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2011 13:01 #862347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Gisteren al een anderhalf uurtje aan het lassen geweest.
Heb een paar hele nuttige tips ontvangen van een collega.............en dat had ik eerder moeten weten! Nu schiet het lassen tenminste echt lekker op!

Het 50-80mm verloopje is klaar en ziet er nog beste gelikt uit! Vanavond nog een beetje bijwerken. Ben al een beetje begonnen aan de intercooler, maar is nog wel veel werk. Foto's komen nog ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2011 20:51 #865053 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Heb echt gigantisch weinig tijd gehad deze week maar.......Fotooooooos!!!!

Het 50-80mm verloopje is nog best aardig gelukt:




En de eindkappen van de intercoolert:

Ik weet het; een beetje dik gelast maar da's beter dan dat 't afbreekt ;)


Binnenkant een beetje bij gewerkt.

Volgende week de boel in elkaar lassen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2011 23:17 #865073 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dat verloop ziet er zeker prima uit Erik! Net of het origineel zo hoorde, ipv opgebouwd uit plaat. Kudos!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2011 10:53 #866426 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Remblokkiezzzzzzz binnengekomen (met dank aan Funsdaf!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2011 15:17 #866446 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
B18E-nokkenas

Hoppa; weer een leuke gadget:

Een nokkenas van een B18E. Schijnt de enigste standaard af-fabriek nokkenas te zijn welke een snellere motorkarakteritiek opleveren dan die van B19FT.
De B18E heeft standaard 109pk tov de B18FT welke standaard 120pk heeft.

Hierdoor zal straks het blokje beter gaan ademen. Niet alleen meer vermogen zal een voordeel zijn, maar ook een betere warmte-afvoer.
Wanneer je namelijk een grotere turbo op een standaard B18FT zet, zal de druk in de cilinder hoog oplopen met daarbij het nadeel dat de zuigers het kunnen gaan begeven vanwege te hoge temperatuur. Daarbij wordt het rendement lager omdat de in- en uitlaat te restrictief zijn en dus een lager rendement.
Alleen een B18E nokkenstok op een standaard B18FT zal weer als nadeel hebben dat de turbo teveel tegen gaat houden. Aangezien de kleppen langer open zijn is de kans dus groter dat deze verbranden.

Dit laat zien dat een combinatie van een snellere nokkenas (welke zorgt voor het beter ademen van de motor) en een grotere turbo (welke ervoor zorgt dat er meer lucht in de motor terecht komt) dus "ideaal" is.

Nou nog eens een keer gaan kijken hoe dat in de praktijk gaat blijken ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD