1.7 Turbo 440 in 343DL

  • Jarl Hulsebosch (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2007 17:01 #687175 door Jarl Hulsebosch (GAST)
Beantwoord door Jarl Hulsebosch (GAST) in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Terugsturen. Je gaat toch niet rijden met twee dempers die verschillende karakteristieken hebben. Dat lijkt me niet echt lekker tuffen. Succes ermee!

Jarl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2007 17:04 #687176 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;38635 schreef : Haha, lache man.................altijd leuk die begrotingen :crazy1: klopt nooit geen zak van.

Wat kostte dat bij jouw eigenlijk allemaal Frits? Die oliekoeler, tussenzetstuk tussen oliefilter en slangen?


Ongeveer 300 euro... En dat was met 10% korting. Maar dan heb je het wel over ECHTE kwaliteit. (alles direct uit de racerij, geen tuningsmeuk) Leidingen moet je zelf op maat maken en in elkaar zetten.


Edit: en over die dempers: Je vertelde geloof ik dat ze een behoorlijk verschil hadden, zelfs als je ze gelijk probeerde af te stellen? Dan heb je er inderdaad weinig aan. Een klein verschil onderderling hebben dempers altijd. Maar als je ze niet gelijk afgesteld krijgt, terug ermee. Gewoon marktplaats in de gaten houden voor een setje nieuwe. Je hebt ze echt wel nodig trouwens, zeker met driften :] Anders win ik straks, als we tegen elkaar moeten twinnen :]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2007 17:20 #687180 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

rwdstudent;38639 schreef : Ongeveer 300 euro... En dat was met 10% korting. Maar dan heb je het wel over ECHTE kwaliteit. (alles direct uit de racerij, geen tuningsmeuk) Leidingen moet je zelf op maat maken en in elkaar zetten.


Edit: en over die dempers: Je vertelde geloof ik dat ze een behoorlijk verschil hadden, zelfs als je ze gelijk probeerde af te stellen? Dan heb je er inderdaad weinig aan. Een klein verschil onderderling hebben dempers altijd. Maar als je ze niet gelijk afgesteld krijgt, terug ermee. Gewoon marktplaats in de gaten houden voor een setje nieuwe. Je hebt ze echt wel nodig trouwens, zeker met driften :] Anders win ik straks, als we tegen elkaar moeten twinnen :]


300 pieterballe?
Ik dacht dat je zei dat zo'n oliekoeler zelf alleen maar 70 euro kostte?
Ik neem aan dat de thermostaat-bypass zo duur was? En dat tussenstuk voor tussen het oliefilter?

Edit: Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo'n "kijk" op heb op die dempers. Welk verschil is nog acceptabel en welk niet? Daarbij is de kans dat ik weer een setje koni's met hulpveren tegenkom niet zo heel groot. De afweging is moeilijk. Anders moet jij er maar eens naar kijken / aan voelen komend weekend.
Wat betreft het driften: Ik zal altijd naar een "beun" oplossing zoeken om m'n achterkant stijver te krijgen als die van jouw ;)

Edit 2: Mag ik jouw erop attenderen dat er een boutje van je verdelerkap niet helemaal aangedraaid zit? :halo:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2007 19:22 #687189 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Oliekoeler was tegen de 100 euro
Thermostaat/ sandwichplate was tegen de 100 euro
Leidingen iets meer dan 100 euro (je hebt 8 adapters nodig, welke bijna 10 euro de stuk zijn...)
Het kan goedkoper idd.. Oliekoeler is van setrab, erg duur. Mocal was eerst mijn keuze, maar was niet leverbaar. Vergelijkbare oliekoeler van mocal is 70E ex btw.

:]

Ik zal weleens naar die dempers kijken, als je geen haast hebt met terugsturen?

Ik denk trouwens dat ik ook dubbele bladveren ga gebruiken hoor. :]

Ik weet dat het boutje van m'n verdeler los zit. Was al zo toen ik hem kocht. Het is verkeerde draad, vandaar dat ik hem niet verder erin gedraaid heb. Moet nog een andere voor komen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2007 23:07 #687205 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Vanavond even bij Buis langsgeweest. De dempers zijn in prima staat. We hebben ze gewoon even stug kunnen afstellen. Het klopt dat ??n veer iets progressiever is, maar dat is zo minimaal... Ik denk dat je er helemaal niks van gaat merken. Prima setje dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2007 00:25 #687211 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

rwdstudent;38670 schreef : Vanavond even bij Buis langsgeweest. De dempers zijn in prima staat. We hebben ze gewoon even stug kunnen afstellen. Het klopt dat ??n veer iets progressiever is, maar dat is zo minimaal... Ik denk dat je er helemaal niks van gaat merken. Prima setje dus.


Ik ben het met je eens Frits.
Morgenavond effe ritje maken in je 340 nu alles vol met koni's hangt en je nieuwe motorrubbers hebt.

Over koni's gesproken. Ik ben op dit moment nog bezig met het voorzien van de voorpoten.
Ik had ook al 1 ring van een voorveer afgeslepen om te verlagen. Toen Frits even langs kwam dachten we dat er nog wel een ring af kon. Sh*t, teveel. :+
Morge effe m'n andere veerpootjes ophale. Kunnen we weer vrolijk slijpen.
Persoonlijk denk ik dat er maximaal 1 en een kwart winding afkan. Morgen, pardon, straks is er weer een dag ;).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2007 14:59 #687239 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik heb bij mijn 360 ook 1 winding afgeslepen. Dat was precies genoeg.
Ik heb wel 2 kunststof veerringen tussen de veer geplaatst. Samen met de koni's op de stugste stand werd hij mooi laag en stug.
Met maar 1 kunststof ring per veer en de Koni's op standje "plank" raakte mijn banden de bovenkant van de wielkast als ik een verkeersdrempel met gepaste snelheid nam.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2007 15:08 #687241 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dat strookt niet met mijn ervaringen. De laatste foto's van m'n auto is -1 ring. Laag vind ik hem niet, stug zeker wel. Dempers staan half way. Ik kan nog steeds met vol gas over de drempels, zelfs met de 15" velgen. Aanlopen doet het niet.

Eigenlijk wil ik hem een stuk lager, maar dan moeten er wel stijvere veren komen. Probleem alleen is nog dat de bovenste veerschotel uit z'n houder komt bij maximaal uitveren. Ik weet niet hoe andere dat oplossen. (ja ik weet het wel, er wordt niet naar gekeken)

Maar we gaan wel een beetje offtopic. Let Buis do the talking :]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2007 15:38 #687246 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
360's liggen uit zichzelf al een paar cm lager dan 340's he!
Zou het niet daaraan liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2007 19:45 #687260 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL


Wat is dat nou? Nu alleen nog een 300 serie er omheen! :]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD