1.7 Turbo 440 in 343DL
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
bodejodel;35775 schreef : Panh ardstang...
Ter info:
en.wikipedia.org/wiki/Panhard_rod
Aha, ikke snap. Maar bij de volvo 300 wordt dus deze zijdelingse speling opgevangen door de bladveren als ik het goed begrijp?
Ik heb volgens mij weleens op volvo300mania.com een topic gezien van een gast die er zo'n panhard-rod onder had gemaakt. Zou het echt zoveel schelen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De 2 bolides bij elkaar. De witte als donor voor de blauwe.
Sub-framepje van de 460
De 460 met z'n neusje aan de grond. Wachtend op de komst van de oud-ijzer-boer.
Toevallig lag er ook nog een BMW 325i met ingebouwde koelvries installatie en een wasmachien.
Muziekje d'rbij.
Gereedschap erbij.
Eindelijk 't 1.7-Turbo-blokkie in de takel.
Effe de 460 velgen op de 343 gelegd. Staat het nou juist fout of heeft het wel wat?
Nog een foto.
Stuk van de kabelboom uit de 460.
Koelfan; altijd makkelijk
Wat een ruimte ineens als dat dashboard eruit is....
Dit is dus dat ene onderdeel wat ik niet thuis kon brengen. Ik weet er al iets meer over. Aan de ene kant zitten er slangen naar het inlaatspruitstuk, aan de andere kan zitten ze aan de ontluchting van de benzinetank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
de slang aan het spruitstuk zit er om een referentie te hebben aan de druk in het spruitstuk.
door de turbo kan namelijk de druk in het spruitstuk flink vari?ren, en als je de druk van de benzine constant houdt -ten opzichte van de buitenlucht!- wordt de carburateur leeggetrokken terwijl er door de turbodruk bijna geen benzine meer in komt.
dus hogere turbodruk = hogere benzinedruk nodig.
en daar zorgt die 'unit' dus voor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het zou alsnog een benzinedrukregelaar kunnen zijn. Raar is wel dat beide benzineleidingen buiten deze unit om lopen. Ik kan ook geen losse brandstofpomp vinden. Misschien dat deze zit ingebouwd in de tank bij de vlotter. Daarnaast loopt er wel een leiding (luchtleiding) vanuit deze unit naar de tank. Voor de rest zie ik geen overstort slangen uit de benzinetank komen. Misschien wordt er via deze unit met behulp van de turbodruk een lichte druk gezet op de tank waardoor de benzine naar buiten "gedrukt" wordt.
Vanavond ga ik m'n rijdende 460 eens goed bekijken. We zullen dan eens zien welke slangen er precies allemaal aan zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Op dit moment ben ik overigens nog steeds bezig om de 340DL 1.7 te slopen. Ik kwam er zelfs achter dat er een zo goed als nieuwe uitlaat onder zat. Iemand interesse?
Carburateurtje is ook nog goed, ook iemand interesse in?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.