1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
Hoe werkt overigens een "normale" dump-valve? Werk die niet gewoon met veerkracht?
Hmmmm, lastig...........toch nog eens even goed over nadenken.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
dus ook op vacuum en blaast de lucht af in je inlaattraject dus hoor je er niks van
de oude moet je afdoppen ,2 van die dingen werkt niet
de dumpvalve plaats je in de buis die van je turbo naar de intercooler gaat
de vacuumslang van de oude maak je aan de dumpvalve en klaar
de orginele heet trouwens een bov (blow off valve)
afdoppen kan met een plug 3/4 in loodgieterstaal
o zit het bij mn vriend ook
kom een keer langs zou ik zeggen kan ik het je zo laten zien hoe het bij die vriend van me zit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nu weet even iets anders........
..........de koni's.................ik heb de hulpveren enz allemaal gedemonteerd. Helaas heb ik mogen constateren dat 1 schokbreker lek is. Deze dempt dan ook een stuk minder dan de andere (goede). Ik weet dat de rebound af te stellen is; hier ligt het dus niet aan. Ook bij het inveren merk ik goed dat de ene soepeler is dan de andere. Natuurlijk heb ik er rekening mee gehouden dan je schokbrekers, wanneer je ze wil testen, eerst een aantal keer langzaamaan op en neer moet bewegen om de lucht eruit te werken (en niet ondersteboven houden ). Bovendien is de "slechte" koni een beetje vettig (en minder geroest :groovy:).
Vraagje: staat deze schokbrekers onder druk? Of niet?
Ze zijn namelijk demonteerbaar. Ik zat er dus aan te denken om de boel eens goed schoon te maken en de olie te vernieuwen. Daarvoor moet ik natuurlijk wel weten welke viscociteit erin moet. Misschien kan ik ze dan meteen beter reviseren. Zouden die keerringsets nog verkrijgbaar zijn? Ik vermoed dat het dan wel een duur grapje wordt, maar je moet toch wat.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik ben er dus achter gekomen dat ik 2 verschillende koni's binnen heb gekregen.
De ene is stugger dat de andere (dempt iets meer) en ook is bij de ene de hulpveer iets progressiever als bij de andere.
Na enig schuurwerk kon ik het typenummer lezen. 't waren dezelfde serienummers maar de ene had een toevoeging "E". Die was dan ook het stugste.
Ik heb dus ook de Autorima gebelt:
Ik kon de koni's gewoon terugsturen en ik zou al mijn geld terug krijgen. Klasse! Maar dan heb ik dus geen koni's meer. Wat zal ik ermee doen? Proberen? of gewoon terugsturen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;33494 schreef : dan kan het nog wel een wankelmotor zijn, maar ik geloof nooit dat het klopt dat de uitlaat roodgloeiend komt te staan bij een ro80
lijkt me gevalletje te late ontsteking of veel te arm mengsel...
Nog even terugkomend op dit onderwerp
De gast waarvan ik m'n 460 Turbo had gekocht beweerde gisteren dat hij de turbo weleens roodgloeiend had gekregen.
"Tuuuuuuuuuuuuuuurlijk jonge........hoe kan dat nou?!" dacht ik.
Gisteren eens een eindje aan het aftrappen geweest (kilometertje of 4-5). Toen ik bij een maat van me op de werft stopte, snel de motorkap opengedaan...........niet normaal! ik heb nog nooit een turbo ZO roodgloeiend zien staan en het uitlaatspruitstuk daarbij. En dat terwijl de olietemperatuur nog maar net 90 graden was en 't koelwater net 65.
Ik heb de motor nog maar 10 minuten na laten draaien waarvan hij nog zeker 5 minuten lang licht gaf.
Opzich wel "vet", aan de andere kant baart het me zorgen. Hoe moet dat straks als ik eens een stevig eindje wil gaan driften met de 343? Er komt dus een oliekoeler in
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik weet wel dat het je bij een 340 niet zo makkelijk zal lukken als je geen grote errors hebt in ontsteking of mengsel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;38612 schreef : Nog even terugkomend op dit onderwerp
De gast waarvan ik m'n 460 Turbo had gekocht beweerde gisteren dat hij de turbo weleens roodgloeiend had gekregen.
"Tuuuuuuuuuuuuuuurlijk jonge........hoe kan dat nou?!" dacht ik.
Gisteren eens een eindje aan het aftrappen geweest (kilometertje of 4-5). Toen ik bij een maat van me op de werft stopte, snel de motorkap opengedaan...........niet normaal! ik heb nog nooit een turbo ZO roodgloeiend zien staan en het uitlaatspruitstuk daarbij. En dat terwijl de olietemperatuur nog maar net 90 graden was en 't koelwater net 65.
Ik heb de motor nog maar 10 minuten na laten draaien waarvan hij nog zeker 5 minuten lang licht gaf.
Opzich wel "vet", aan de andere kant baart het me zorgen. Hoe moet dat straks als ik eens een stevig eindje wil gaan driften met de 343? Er komt dus een oliekoeler in
Denk je nog steeds de hele ombouw voor 400E te doen?
Niet voor niks dat ik het gelijk zo heb aangepakt h?..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;38620 schreef : Denk je nog steeds de hele ombouw voor 400E te doen?
Niet voor niks dat ik het gelijk zo heb aangepakt h?..
Haha, lache man.................altijd leuk die begrotingen :crazy1: klopt nooit geen zak van.
Wat kostte dat bij jouw eigenlijk allemaal Frits? Die oliekoeler, tussenzetstuk tussen oliefilter en slangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;38614 schreef : bij een turbo motor klopt het wel. daarom dat rustig nadraaien.
ik weet wel dat het je bij een 340 niet zo makkelijk zal lukken als je geen grote errors hebt in ontsteking of mengsel.
Inderdaad. Met een slakloze 1400 krijg je het uitlaatspruitstuk echt niet roodgloeiend
Ook niet als je zo'n motortje 25 minuten volgas laat draaien in z'n vrij :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.