B23ET in 360
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-12-2005 17:28 #656683
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic B23ET in 360
Mijn sensor is van VDO, gaat van 0-10 bar (de meter ook) en de aansluitingen zijn even groot.
De daf beschrijving zal ik wel eens scannen, dan kun je het zien. In het schematje staat dat een draad naar de meter moet en de andere draad is in het niets getekend... Zou dit massa kunnen zijn? die zou normaal via het blok moeten gaan zou ik zeggen.
De daf beschrijving zal ik wel eens scannen, dan kun je het zien. In het schematje staat dat een draad naar de meter moet en de andere draad is in het niets getekend... Zou dit massa kunnen zijn? die zou normaal via het blok moeten gaan zou ik zeggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2005 17:37 #656684
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
het is precies zoals dennis al zegt, de ene draad die getekend is in het daf schematje moet op de "G" aansluiting (=gauge).
de voeding zit in de meter, die hoeft verder niet naar de sensor toe. de meter kijkt alleen wat de weerstand tussen de "G" aansluiting en massa is. Massa loopt inderdaad via het cilinderblok en de koets.
het andere contact, daar kun je de draad op aansluiten die nu op je standaard oliedrukschakelaar aangesloten zit. De schakelaar die in de sensor geintegreerd zit heeft waarschijnlijk een andere schakeldruk als de originele sensor, wat hoger dus.
(= eerder alarm)
Groetjes Wouter
PS wat moet je met DAF meters in je volvo, je kunt ze beter ruilen voor een 5 bar universele VDO meter???
de voeding zit in de meter, die hoeft verder niet naar de sensor toe. de meter kijkt alleen wat de weerstand tussen de "G" aansluiting en massa is. Massa loopt inderdaad via het cilinderblok en de koets.
het andere contact, daar kun je de draad op aansluiten die nu op je standaard oliedrukschakelaar aangesloten zit. De schakelaar die in de sensor geintegreerd zit heeft waarschijnlijk een andere schakeldruk als de originele sensor, wat hoger dus.
(= eerder alarm)
Groetjes Wouter
PS wat moet je met DAF meters in je volvo, je kunt ze beter ruilen voor een 5 bar universele VDO meter???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-12-2005 22:10 #656685
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic B23ET in 360
Kwam uit een marktplaats advertentie voort, ik mailde voor de electrische spiegels, maar alleen de linker had hij nog. Toen vroeg ik of mijn bod op beide spiegels dan ook mocht gelden voor de rest van de spullen die hij aanbood omdat hij nog maar 1 spiegel had. Dat was goed, dus ik kreeg die spiegel (nieuw in doos), 2 meters, een sensor en een wielremcilinder voor de 360. Toen bleken het DAF meters te zijn ipv Volvo meters, maar goed, het was al een koopje opzich en ze waren ook nieuw in doos....
P.s. Wie verkoopt er nu 1 spiegel?? Ik verkoop toch ook niet een schoen als ik er 2 aanbiedt....
P.s. Wie verkoopt er nu 1 spiegel?? Ik verkoop toch ook niet een schoen als ik er 2 aanbiedt....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2005 23:06 #656686
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
Ik weet anders nog wel iemand die al geruime tijd op zoek is naar een elektrische rechterspiegel voor een 740. Misschien dat de verkoper daarom de rechter ook los verkocht heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-12-2005 22:04 #656687
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
Wat word er eigenlijk aan het onderstel gedaan van de 360TIC ?
Lijkt mij wel logisch dat de remmerij aangepakt word ?
Lijkt mij wel logisch dat de remmerij aangepakt word ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-12-2005 17:51 #656688
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-12-2005 18:00 #656689
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
er moest ook nog een koelvin op komen maar de ruimte tussen waterpomp poelie en raditeur is 6,2 cm en dat is niet veel!!! de gemiddelde koelvin is toch wel 8cm dik en dat gaat niet en een voor de raditeur is ook geen oplossing want daar heb ik de intercooler al zitten en de olie koeler maar heb vandaag maar bedacht dat er twee op komen en deze 6cm dik maar zit niet in het midden dus de motor komt net niet voor de poelie uit er komen dus twee koelvinnen op van 30cm bij 30 .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-12-2005 17:21 #656690
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
Wat heb je voor turbo? de standaard Garrett T3 ??
En wat zijn de kosten ongeveer van zo'n sper diff ?
Wat ga je als motormanagement gebruiken ? MegaSquirt of meer iets in de richting van DTA ?
En 220 pk, haal je denk ik niet alleen met verhoogde turbo druk & benzine druk...
En de standaard ecu vind meer als 0.85 bar druk niet leuk, gaat ie in ze beveiliging (heb ik nu ook met een Volvo 740 Turbo).
(B230FT) of is dat anders met een B23ET ?
Wat voor nokkenas heb je erin?, een VX3 as, zoals die in de B230FB (meestal 940jes) gevonden kan worden, is stuk pittiger en zeker een aanrader !
ik ga nu toch voor een ander management systeem waarschijnlijk de MegaSquirt, het is wel even knutselen, maar dat komt wel goed.
De standaard ecu is niet je van het, wel schijnt de LH 2.4 het aardig vol te houden tot 250 PK
En wat zijn de kosten ongeveer van zo'n sper diff ?
Wat ga je als motormanagement gebruiken ? MegaSquirt of meer iets in de richting van DTA ?
En 220 pk, haal je denk ik niet alleen met verhoogde turbo druk & benzine druk...
En de standaard ecu vind meer als 0.85 bar druk niet leuk, gaat ie in ze beveiliging (heb ik nu ook met een Volvo 740 Turbo).
(B230FT) of is dat anders met een B23ET ?
Wat voor nokkenas heb je erin?, een VX3 as, zoals die in de B230FB (meestal 940jes) gevonden kan worden, is stuk pittiger en zeker een aanrader !
ik ga nu toch voor een ander management systeem waarschijnlijk de MegaSquirt, het is wel even knutselen, maar dat komt wel goed.
De standaard ecu is niet je van het, wel schijnt de LH 2.4 het aardig vol te houden tot 250 PK
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-12-2005 17:45 #656691
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
heb een standaard t3 maar t35 als optie van een coswort het sper diff was +/-500 euro en dan nog 150 voor nieuwe sperr plaatjes
ik ga eerst met het standaard MOTRONIC systeem rijden en later mischien met een cosworht motor managment met een 3bar map sensor enz
mijn standaart ECU is mega dom !! zit geen electronich beveiliging op
bij een turbo motor met dit vermogen zijn nokkenassen niet belang rijk !!
ik ga eerst met het standaard MOTRONIC systeem rijden en later mischien met een cosworht motor managment met een 3bar map sensor enz
mijn standaart ECU is mega dom !! zit geen electronich beveiliging op
bij een turbo motor met dit vermogen zijn nokkenassen niet belang rijk !!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-12-2005 17:53 #656692
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets