B23ET in 360
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-12-2005 23:36 #656643
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2005 09:41 #656644
door V300 register
Poe hee...mooi project hoor.
Ik moet het zelf gaan stellen met een intercooler van een volvo 440 turbo, heb nog niet eens gekeken of er plaats voor is, maar daar zijn slijptollen voor.
Ik ga denk ik een poging wagen om een vrijwel identieke motorsteun te maken als die van jou.. de hoogte afstellen mag toch niet zo'n ramp zijn aangezien je er ringen tussen kan passen.
Ik begin me wel af te vragen of mijn B21ET ook zo'n oliefilter verlengstuk heeft, ga er wel vanuit aangezien er ook een koeler bij zit.
Wat voor motormanagement gebruik je/ga je gebruiken? Had zelf een megasquirt in gedachten maar de kans is groot dat ik het eerst met K-Jet zal moeten proberen. Ben zelf elektrotechnisch ingenieur dus begrijp meer van kabelbomen dan die rare mechanische injectie, vraag me af of dat zich makkelijk laat installeren.
Ik moet het zelf gaan stellen met een intercooler van een volvo 440 turbo, heb nog niet eens gekeken of er plaats voor is, maar daar zijn slijptollen voor.
Ik ga denk ik een poging wagen om een vrijwel identieke motorsteun te maken als die van jou.. de hoogte afstellen mag toch niet zo'n ramp zijn aangezien je er ringen tussen kan passen.
Ik begin me wel af te vragen of mijn B21ET ook zo'n oliefilter verlengstuk heeft, ga er wel vanuit aangezien er ook een koeler bij zit.
Wat voor motormanagement gebruik je/ga je gebruiken? Had zelf een megasquirt in gedachten maar de kans is groot dat ik het eerst met K-Jet zal moeten proberen. Ben zelf elektrotechnisch ingenieur dus begrijp meer van kabelbomen dan die rare mechanische injectie, vraag me af of dat zich makkelijk laat installeren.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2005 10:11 #656645
door V300 register
het verleng stuk zit niet op een b21et maar wel op een 740/940turbo op b200 versie . het project kost veel geld maar ben ook al een tijdje bezig met de spullen te vinden en te kopen heb een complete 760 turbo gekocht voor de motor een harde 360 gekocht glt mijn remmen zijn in de maak bij biesheuvel voor as balk ga ik veranderen om een betere wiel stand te krijgen draagarmen dicht lassen caster stangen verlengen en nog veel meer volgend jaar mei moet hij rijden .
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2005 14:58 #656646
door V300 register
Waarom las je geen verstelbare rod-ends op je draagarmen? (van die konische dingen)
Zie het wel eens vaker gedaan zien worden in het ae86 wereldje, en dan heb je volledig verstelbaar camber. Als je toch de draagarmen dicht gaat lassen is het misschien wel een poging waard. Ik kan eventueel wel een paar linkjes ter voorbeeld sturen een keer. Lijkt me wel zo handig voor eventueel straatgebruik waar extreem camber meer na- dan voordelen heeft.
Ik heb ook ergens nog wat foto's staan van iemand die een stabilisatorstang op zn achteras geklust had..denk dat dat ook een leuke verbetering voor je wegligging zou kunnen zijn.
Ben benieuwd of het mij en mijn broer ooit gaat lukken om het project af te krijgen, van een budget is niet veel sprake
Zie het wel eens vaker gedaan zien worden in het ae86 wereldje, en dan heb je volledig verstelbaar camber. Als je toch de draagarmen dicht gaat lassen is het misschien wel een poging waard. Ik kan eventueel wel een paar linkjes ter voorbeeld sturen een keer. Lijkt me wel zo handig voor eventueel straatgebruik waar extreem camber meer na- dan voordelen heeft.
Ik heb ook ergens nog wat foto's staan van iemand die een stabilisatorstang op zn achteras geklust had..denk dat dat ook een leuke verbetering voor je wegligging zou kunnen zijn.
Ben benieuwd of het mij en mijn broer ooit gaat lukken om het project af te krijgen, van een budget is niet veel sprake
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2005 18:19 #656647
door V300 register
ga van de week weer eens lekker aan de slag raditeur er in koplampen frond beetje afbouwen enz daar komen ook leuke foto,s van !! weet iemand het onderdeel nummer van een dynamo steun voor aan de linker kant van de motor ? ik zoek er 1 voor turbo project kan niet goed achter het nummer komen zitten op oude 740 940
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2005 18:55 #656648
door V300 register
yep die heb ik ook gezien op volvo300mania. ging om een panhardstang.
yep die heb ik ook gezien op volvo300mania. ging om een panhardstang.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2005 19:32 #656649
door V300 register
Misschien bedoelen we toch andere plaatjes..
Ik heb volgens mij ooit een paar plaatjes gehad van Janspeed (die hier wel eens op t forum kwam). Waren volgens mij van een rally-360.
Op de plaatjes van dat brede rode hok die hier ook wel eens voorbij zijn gekomen staat ook een heel mooi concept voor de achteras.
Dat ding heeft een Watts-linkage (2 stangen en een kantelpunt in het midden) en ook een zelfbouw stabilisatorstang. Zo'n watts linkage is trouwens nog beter dan een panhard stang omdat ie geen zijwaartse krachten maakt tijdens het inveren, helaas wel ingewikkelder.
Dit bedoel ik:
www.xs4all.nl/~ivan141/pics/360/achteras/WA TTSLINK360.JPG
Ik weet overigens wel het verschil tussen een panhard en een stabi hoor...dit is de achterkant van mn dagelijks vervoer:
www.xs4all.nl/~ivan141/pics/360/achteras/AE 86AS.JPG
Ik heb volgens mij ooit een paar plaatjes gehad van Janspeed (die hier wel eens op t forum kwam). Waren volgens mij van een rally-360.
Op de plaatjes van dat brede rode hok die hier ook wel eens voorbij zijn gekomen staat ook een heel mooi concept voor de achteras.
Dat ding heeft een Watts-linkage (2 stangen en een kantelpunt in het midden) en ook een zelfbouw stabilisatorstang. Zo'n watts linkage is trouwens nog beter dan een panhard stang omdat ie geen zijwaartse krachten maakt tijdens het inveren, helaas wel ingewikkelder.
Dit bedoel ik:
www.xs4all.nl/~ivan141/pics/360/achteras/WA TTSLINK360.JPG
Ik weet overigens wel het verschil tussen een panhard en een stabi hoor...dit is de achterkant van mn dagelijks vervoer:
www.xs4all.nl/~ivan141/pics/360/achteras/AE 86AS.JPG
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2005 21:10 #656650
door V300 register
ok, ik heb plaatjes gezien van een panhardstang onder een 300.
die watts linkage van je eerste plaatje is echt beauty... mooi uitgevoerd! (en een mooie constructie natuurlijk)
die watts linkage van je eerste plaatje is echt beauty... mooi uitgevoerd! (en een mooie constructie natuurlijk)
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-12-2005 21:17 #656651
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic B23ET in 360
Volgens mij bedoelde je deze wouter:
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.ph p?t=1929&highlight=drift+bros
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.ph p?t=1929&highlight=drift+bros
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2005 21:24 #656652
door V300 register
yep
Moderators: Mark Smeets