Stuurrelais injectiesysteem
- Floris Schropp
- Nieuw lid
volvofiel;244946 schreef : Ok, hij liep dus niet, dus dan neem ik aan dat het aan de stekkerverbindingen ligt bij de pomp. Ik ga een nieuw stuurrelais bestellen en volgend weekend de stekkers bij de pomp nalopen.
Dank Floris!
Heb je een multimeter (of minimaal een testlamp)? Dan kun je sowieso meten of je voor en na de pomp-zekering spanning hebt, en of dat bij de pomp nog steeds zo is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik heb een nieuwe Bosch pomp gemonteerd en heb daarvoor de originele stekkers onder de auto moeten vervangen, kan best zijn dat er daar iets mis is gegaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Dat ze op het oog heel lijken wil niet zeggen dat het elektrisch ook zo is..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Mijn vermoeden is dat ik de stekkers bij de pomp bij het terug onder de auto schroeven van het hele "pakket" heb beschadigd/losgetrokken, want het was wel een gepruts om alles weer op z'n plek te krijgen.
Komend weekend ga ik er weer mee verder. Voor nu in ieder geval bedankt voor je hulp Floris!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Laatste stap is dan onder de auto, of je daar 12V hebt.
Ik hoor de pomp bij mijn auto overigens ook niet lopen, maar hij doet het wel
Let ook op dat je plus en min goed om hebt aangesloten, anders pompt hij de benzine de verkeerde kant op (just saying)
Als je zeker weet dat hij vonkt kun je ook nog wat benzine in de luchtinlaat goed, als hij dan wel aanslaat weet je dat hij het doet en dat het aan de benzine aanvoer ligt. Maar die truc kende je vast ook al
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik ga komend weekend verder. Wist trouwens niet dat er een stekker bij de achterbank zat, dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Wat meetresultaten:
Contact uit: +12,8 V op pin 30 van de relaisvoet
Contact aan: +12,8 V op pin 30 en pin 15 van de relaisvoet
Dus dat lijkt me in orde.
Echter, als ik meet bij de stekker onder de achterbank meet ik niet meer dan +9,8 V. Ik neem aan dat hier gewoon +12,8 V op hoort te staan en dat ik dus ergens 3 V verloren ben. Kan dat veroorzaakt worden door een te slechte massa? En welke "stekkerverbindingen" zitten er allemaal tussen het relais en de stekker onder de achterbank? Het lijkt me dat ik al deze stekkerverbindingen moet schoonmaken.
Overigens heeft dat stekkertje 3 draden: een zwarte, een bruine en een dunne witte. Ik neem aan dat zwart de massa is en bruin de +12 V. Maar wat doet die witte?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Morgen ga ik de zekeringkast (die er in de motorruimte overigens als nieuw uit ziet) eens goed bekijken, net als de rest van de bekabeling. Ergens zit er iets niet goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Inmiddels heb ik ook de grote zekeringkast bekeken en de stekkers los, maar dit ziet er allemaal als nieuw uit. Glimmende contacten, geen half teruggedrukte of verbrande pinnen, ook de massa-aansluitingen glimmen me tegemoet.
Ik ben echter al wel de nodige "extra bedrading" tegengekomen voor o.a. de radio en nog een andere accessoire. Inclusief een geïmproviseerd, zwevend relais achter het dashboard. Dus ik zoek verder :+
Als in de tussentijd iemand nog tips/trucs heeft, hoor ik die graag! Elektronica is niet mijn sterkste kant...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Kan het verminderde voltage niet komen omdat het pinnetje slecht contact maakte?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.