Stuurrelais injectiesysteem
- V300 register
- Verbannen
François;256208 schreef : Dat open pulken is al eens gedaan door een ander clublid. Met de foto's erbij.
Ik heb er nog genoeg op reserve. Ik zou graag willen weten of dit relais echt stuk is.
Wel toevallig dat dit weer na ongeveer 30 jaar gebeurt.
Begin jaren 70 liep er bij Porsche een project "Langzeitauto" waarbij in het kader van
duurzaamheid getracht werd een auto te ontwerpen die 30 jaar mee zou gaan.
Na 30 jaar zouden de auto's in speciale fabrieken gerestaureerd worden, zodat
ze weer 30 jaar mee zouden gaan. Dit alles om zo zuinig mogelijk met energie
en kostbare grondstoffen om te gaan. Dit is echter nooit van de grond gekomen.
Het lijkt erop dat dit stuurrelais onderdeel uitmaakte van dat project.
Bij de grijze GLT liet het stuurrelais het ook na 30 jaar afweten.
Ik heb bij een brandstofpomprelais van een andere Volvo (264) een slechte aarde gehad en we hebben gewoon een aparte aarde draad gemaakt voor dat relais.
Sindsdien geen probleem en ook geen kapot of te warm relais meer.
Als het dan nog stuk gaat dan zou ik er een extra zekering voor zetten om te kijken of de spanning niet soms oploopt en hij daardoor stuk gaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Robert340;256213 schreef : ......Als het dan nog stuk gaat dan zou ik er een extra zekering voor zetten om te kijken of de spanning niet soms oploopt en hij daardoor stuk gaat.
Daar heb je nou net niets aan, een zekering gaat alleen kapot als er een te hoge stroom vloeit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dit relais voorziet via 15 het stuurrelais van spanning.
Als het contactrelais creepy is, lijkt het alsof iemand het contact af zet.
Dan klikt het stuurrelais natuurlijk ook en wordt de massa van de pomp
en de injectoren onderbroken. Als contactrelais E8 tijdens het starten niet
meer sluit, loopt de pomp dus niet en doen de injectoren niets.
Hoe kun je testen of relais E8 stuk is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
François;256219 schreef : Zou het kunnen dat contactrelais E8 op positie 220 de boosdoener is?
Dit relais voorziet via 15 het stuurrelais van spanning.
Als het contactrelais creepy is, lijkt het alsof iemand het contact af zet.
Dan klikt het stuurrelais natuurlijk ook en wordt de massa van de pomp
en de injectoren onderbroken. Als contactrelais E8 tijdens het starten niet
meer sluit, loopt de pomp dus niet en doen de injectoren niets.
Hoe kun je testen of relais E8 stuk is?
stukje schema doet net iets meer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.