Stuurrelais injectiesysteem
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
edit: inmiddels heb ik me verdiept in de materie. Ik zal eens kijken of ik het nu zelf kan beredeneren, maar hulp blijft welkom.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Mocht het dus er mee kappen, dan kun je door een draadje van 30 naar 87 en 87b te leggen gewoon doorrijden. De pomp zal dan direct gaan draaien. Voeden vanuit de 15 is niet verstandig omdat zo'n benzinepomp gerust 15A kan vragen en het contact daar niet op voorzien is. Aangezien de injectoren door de computer in de 'min' geschakeld worden, wordt er nog geen benzine geinjecteerd. Dit zal pas gebeuren zodra er pulsen vanaf de bobine (dus als de motor draait) door de groene draad op pin 1 binnenkomen. Verzuipen zal de motor dus niet.
Zoals Erick zegt forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=199754&postcount=15 de voeding uit 15 te (contact) halen raad ik dus sterk af, als het moet gewoon van 30 afhalen.
Sidenote: omdat de pomp nu dus niet automatisch uitschakelt als de motor stopt met draaien/er geen pulsjes vanaf de bobine meer komen, is dit wel minder veilig. De benzine stroomt gewoon door zolang de accu vol is of de verbinding intact. Maar thuiskomen zul je zonder merkbaar verschil.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;199710 schreef : Gezien de aanwezigheid van 1 en 50 naast de gangbare "plus en min" zaken, plus het feit dat dit relais maar 1 output heeft denk ik dat deze output het laten draaien van de benzinepomp regelt, onder de volgende omstandigheden:
1 - contact aan: korte timeout waarin de benzinepomp aan gaat, ook al loopt de motor nog niet of wordt deze nog niet gestart.
2 - startsignaal actief: tijdens het starten loopt de pomp
3 - ontstekingspulsen actief: de motor loopt, dus de pomp ook.
dat wisten we op pagina 1 toch al?

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Wouter;216919 schreef : dat wisten we op pagina 1 toch al?
ja. maar nu is de tijdelijke fix ook bevestigd.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
niet gevoelig voor trillingen (gescheurde solderingen) door zeer lage massa of inbranden.
Eerst alleen het mechanische deel, het eigenlijke relais dus. Volgende week krijg ik de PCB's, en dan ga ik ze eens goed testen.
Later ga ik ook een compleet geintegreerd PCB met de timer erop in elkaar draaien, met daarbij wat extra veiligheden tegen piekspanningen ter vervanging van het hele ding. Ik weet alleen nog niet hoe ik het in de uiteindelijke variant mechanisch met de connector ga oplossen omdat sommige pinnen direct aan het mechanische relais zitten ipv via het PCB. Dat is allemaal uniek spul, kun je niet zo bestellen.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben benieuwd naar je bevindingen en het schema.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

Ten overvloede: dit is alleen een vervanger voor het stukje mechanica van het relais. Het voorkomen van vieze of gescheurde contacten dus. Als de FETs dat overleven maak ik er dus nog eentje met de timer er ook op. Die zal ik sowieso delen.