Stuurrelais injectiesysteem
- V300 register
- Verbannen
zit je ook op circuits online?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
De 360 is verkocht, maar hier is het PCB ingebouwd in het relais van mijn 924. Ik verwacht pas in September door te gaan met die auto, maar als het daar werkt, werkt het ook in de 360.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik zit nog even naar de tekening van je printje te kijken maar het lijkt net of het spoortje voor het stuursignaal van het onderste IC (FET?) contact maakt met vlak "30". Is dat vertekening door vergroting/verkleining? Of hoort dat zo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
setsunakaede;219296 schreef : Floris,
ik zit nog even naar de tekening van je printje te kijken maar het lijkt net of het spoortje voor het stuursignaal van het onderste IC (FET?) contact maakt met vlak "30". Is dat vertekening door vergroting/verkleining? Of hoort dat zo?
dat is een artifact, komt door de conversie naar JPG.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
powerflux;216914 schreef : Zoals Erick zegt forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=199754&postcount=15 de voeding uit 15 te (contact) halen raad ik dus sterk af, als het moet gewoon van 30 afhalen.
Ik had de voeding van 15 gebruikt omdat op de LPG veiligheidsrelais die pin 15 heet.
In de bovenste tekening de aangepaste schema, zoals het volgens powerflux zou moeten, dit houdt wel in dat het veiligheidsrelais continue onder spanning staat, hier ben ik geen voorstander van.
Zelf zou ik een relaiscontact in de voedingslijn naar de veiligheidsrelais plaatsen aangestuurd door de 15 voedingslijn zoals getekend in de onderste tekening.
De draad ligt er al en de min voor de stuurrelais kan bij de min van de veiligheidsrelais
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
powerflux;219319 schreef : de nadelen van direct van de 30 afhalen heb ik als het goed is ook genoemd.
kon het niet terug vinden.
powerflux;219319 schreef : jouw oplossing is echter superveilig
veiligheid voor alles vooral als het om brandstof gaat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Gelukkig, ik dacht al zoiets maar het had toch lullig geweest als die verbinding er w?l gezeten had. Ik denk dat dat heel aardig de essenti?le rook uit de onderdelen zou kunnen laten ontsnappenpowerflux;219313 schreef : dat is een artifact, komt door de conversie naar JPG.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
setsunakaede;219337 schreef : Gelukkig, ik dacht al zoiets maar het had toch lullig geweest als die verbinding er w?l gezeten had. Ik denk dat dat heel aardig de essenti?le rook uit de onderdelen zou kunnen laten ontsnappen
mwa. dan stond die fet gewoon altijd uit. 't zou best kunnen dat 1 FET het ook overleeft, maar ik wist niet wat voor stroom de pomp trok dus ik heb het op die van een 924 gedimensioneerd.
2 Fast 4 U;219326 schreef : veiligheid voor alles vooral als het om brandstof gaat
jep, dus het is goed dat je een aanpassing hebt gemaakt. een uitgebrand contacslot is niet alles
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Laat duidelijk zijn dat ik een hekel heb aan mechanische relais. Trillingsgevoelig, slijtagegevoelig, corrosiegevoelig. Troep, eigenlijk. Het werd dus hoog tijd om de klus af te maken.
Deze week ga ik weer aan de Porsche sleutelen en dan zal ik eens een proefrondje er meer rijden (relais zijn in werking hetzelfde, voor de 360 zit er een extra 87 aansluiting in parallel op)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.