Stuurrelais injectiesysteem

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2013 18:25 #933156 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurrelais injectiesysteem
zo te zien nog een zelf ge?tst printje ook!! mooi man :+

zit je ook op circuits online?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2013 08:41 #933611 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem
ik ben lid, maar ik vind de sfeer er bijzonder vervelend. er zijn er duidelijk een paar 'de baas' waarvan enkele het vaak zelfs fout hebben - als er al een normaal antwoord mogelijk is.

De 360 is verkocht, maar hier is het PCB ingebouwd in het relais van mijn 924. Ik verwacht pas in September door te gaan met die auto, maar als het daar werkt, werkt het ook in de 360.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2013 10:12 #933618 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurrelais injectiesysteem
Floris,

ik zit nog even naar de tekening van je printje te kijken maar het lijkt net of het spoortje voor het stuursignaal van het onderste IC (FET?) contact maakt met vlak "30". Is dat vertekening door vergroting/verkleining? Of hoort dat zo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2013 14:22 #933634 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem

setsunakaede;219296 schreef : Floris,

ik zit nog even naar de tekening van je printje te kijken maar het lijkt net of het spoortje voor het stuursignaal van het onderste IC (FET?) contact maakt met vlak "30". Is dat vertekening door vergroting/verkleining? Of hoort dat zo?



dat is een artifact, komt door de conversie naar JPG.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2013 20:18 #933639 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Stuurrelais injectiesysteem

powerflux;216914 schreef : Zoals Erick zegt forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=199754&postcount=15 de voeding uit 15 te (contact) halen raad ik dus sterk af, als het moet gewoon van 30 afhalen.


Ik had de voeding van 15 gebruikt omdat op de LPG veiligheidsrelais die pin 15 heet.

In de bovenste tekening de aangepaste schema, zoals het volgens powerflux zou moeten, dit houdt wel in dat het veiligheidsrelais continue onder spanning staat, hier ben ik geen voorstander van.

Zelf zou ik een relaiscontact in de voedingslijn naar de veiligheidsrelais plaatsen aangestuurd door de 15 voedingslijn zoals getekend in de onderste tekening.
De draad ligt er al en de min voor de stuurrelais kan bij de min van de veiligheidsrelais



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2013 20:37 #933640 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem
de nadelen van direct van de 30 afhalen heb ik als het goed is ook genoemd. jouw oplossing is echter superveilig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2013 22:41 #933647 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Stuurrelais injectiesysteem

powerflux;219319 schreef : de nadelen van direct van de 30 afhalen heb ik als het goed is ook genoemd.


kon het niet terug vinden.

powerflux;219319 schreef : jouw oplossing is echter superveilig


veiligheid voor alles vooral als het om brandstof gaat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2013 09:27 #933658 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurrelais injectiesysteem

powerflux;219313 schreef : dat is een artifact, komt door de conversie naar JPG.

Gelukkig, ik dacht al zoiets maar het had toch lullig geweest als die verbinding er w?l gezeten had. Ik denk dat dat heel aardig de essenti?le rook uit de onderdelen zou kunnen laten ontsnappen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2013 10:01 #933659 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem

setsunakaede;219337 schreef : Gelukkig, ik dacht al zoiets maar het had toch lullig geweest als die verbinding er w?l gezeten had. Ik denk dat dat heel aardig de essenti?le rook uit de onderdelen zou kunnen laten ontsnappen ;)


mwa. dan stond die fet gewoon altijd uit. 't zou best kunnen dat 1 FET het ook overleeft, maar ik wist niet wat voor stroom de pomp trok dus ik heb het op die van een 924 gedimensioneerd.

2 Fast 4 U;219326 schreef : veiligheid voor alles vooral als het om brandstof gaat


jep, dus het is goed dat je een aanpassing hebt gemaakt. een uitgebrand contacslot is niet alles :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2013 13:43 #939759 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem
Ik heb vandaag zin gehad om verder te werken en kan melden dat mijn solid-state vervanging van het mechanische relais werkt. Met gebruik van de juiste condensatoren is de verwachte levensduur waanzinnig lang.
Laat duidelijk zijn dat ik een hekel heb aan mechanische relais. Trillingsgevoelig, slijtagegevoelig, corrosiegevoelig. Troep, eigenlijk. Het werd dus hoog tijd om de klus af te maken.

Deze week ga ik weer aan de Porsche sleutelen en dan zal ik eens een proefrondje er meer rijden (relais zijn in werking hetzelfde, voor de 360 zit er een extra 87 aansluiting in parallel op)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD