Stuurrelais injectiesysteem

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2017 19:28 #967289 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Dat klopt allemaal...

Het relais werkt buiten de auto ook, maar eenmaal gemonteerd niet meer. En ja, de contacten zijn schoon en netjes voorzien van een tufje vaseline :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2017 21:19 #967309 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Heeft iemand nog tips over het doormeten/controleren van de werking van het relais? Is er misschien iemand met een lopende 360 injectie bij wie ik mijn 2 relais kan testen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2017 23:07 #967311 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurrelais injectiesysteem
Ik heb een fijn lopende B200e; maar ben volgende week in IJsland.... Weet niet hoeveel geduld je hebt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2017 23:18 #967312 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurrelais injectiesysteem
Je mag de relais komen testen bij mij, omgeving zwolle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2017 17:20 #967328 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Graag, ik kan komend weekend al wel! Ik stuur je vanavond even een pb voor een afspraak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2017 21:10 #967339 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Vanavond het relais getest in de 360 van Paul. Die deed het prima, dus de oorzaak is niet het relais.

Nu zit ik dus met een relais dat goed werkt, en de relaisvoet heeft 12,8 V op pin 30 en ook op pin 15 zodra het contact aan staat. Toch werkt het relais dan niet, want het "klikt" niet (en de brandstofpomp gaat niet draaien). De massa van pin 31 is in orde, want die gebruik ik ook voor de multimeter. Als ik pin 30 en 87 op de relaisvoet met een draadje verbind, gaat de brandstofpomp draaien.

Wat is hier nu aan de hand? Wat doen de overige pinnen op het relais? Ik weet dat 50 12,8 V moet krijgen zodra de startmotor draait, dit kan ik nog testen. Verder is 87b voor de injectoren. Wat doen de overige twee pinnen? Kan het zijn dat daar het probleem in zit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2017 21:56 #967340 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurrelais injectiesysteem
Lijkt me dat de injectoren niet bekrachtigd worden. Hebben die een goede massaverbinding? Kabelbreuk van het relais naar de injectoren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2017 22:08 #967341 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurrelais injectiesysteem
Wat is de weerstand tussen contact 87 van het stuurrelais en de blauwe draad op de
4 injectoren? Die moet "0" zijn. Zo niet, draadbreuk.
Je kunt ook 30 en 87 doorverbinden en de spanning tussen de blauwe draad van
elke injector en de massa op het spruitstuk controleren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2017 22:29 #967343 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Dank voor de tip, ga ik morgen meten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2017 22:43 #967344 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem

volvofiel;245234 schreef : Vanavond het relais getest in de 360 van Paul. Die deed het prima, dus de oorzaak is niet het relais.

Nu zit ik dus met een relais dat goed werkt, en de relaisvoet heeft 12,8 V op pin 30 en ook op pin 15 zodra het contact aan staat. Toch werkt het relais dan niet, want het "klikt" niet (en de brandstofpomp gaat niet draaien). De massa van pin 31 is in orde, want die gebruik ik ook voor de multimeter. Als ik pin 30 en 87 op de relaisvoet met een draadje verbind, gaat de brandstofpomp draaien.

Wat is hier nu aan de hand? Wat doen de overige pinnen op het relais? Ik weet dat 50 12,8 V moet krijgen zodra de startmotor draait, dit kan ik nog testen. Verder is 87b voor de injectoren. Wat doen de overige twee pinnen? Kan het zijn dat daar het probleem in zit?


Op pin 1 komen pulsen vanaf de bobine, zelfde signaalsoort als de toerenteller. Als je daar op tikt met 12v icm 30 & 15, zeg 1 a 2x per seconde, dan moet je relais zeker werken, net zoals inderdaad starten nadoen door 12v op 50 aan te bieden. Heb pas geleden nog de hele lijst in een ander topic geplaatst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD