Stuurrelais injectiesysteem
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Het relais werkt buiten de auto ook, maar eenmaal gemonteerd niet meer. En ja, de contacten zijn schoon en netjes voorzien van een tufje vaseline
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Nu zit ik dus met een relais dat goed werkt, en de relaisvoet heeft 12,8 V op pin 30 en ook op pin 15 zodra het contact aan staat. Toch werkt het relais dan niet, want het "klikt" niet (en de brandstofpomp gaat niet draaien). De massa van pin 31 is in orde, want die gebruik ik ook voor de multimeter. Als ik pin 30 en 87 op de relaisvoet met een draadje verbind, gaat de brandstofpomp draaien.
Wat is hier nu aan de hand? Wat doen de overige pinnen op het relais? Ik weet dat 50 12,8 V moet krijgen zodra de startmotor draait, dit kan ik nog testen. Verder is 87b voor de injectoren. Wat doen de overige twee pinnen? Kan het zijn dat daar het probleem in zit?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
4 injectoren? Die moet "0" zijn. Zo niet, draadbreuk.
Je kunt ook 30 en 87 doorverbinden en de spanning tussen de blauwe draad van
elke injector en de massa op het spruitstuk controleren.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Floris Schropp
- Nieuw lid
volvofiel;245234 schreef : Vanavond het relais getest in de 360 van Paul. Die deed het prima, dus de oorzaak is niet het relais.
Nu zit ik dus met een relais dat goed werkt, en de relaisvoet heeft 12,8 V op pin 30 en ook op pin 15 zodra het contact aan staat. Toch werkt het relais dan niet, want het "klikt" niet (en de brandstofpomp gaat niet draaien). De massa van pin 31 is in orde, want die gebruik ik ook voor de multimeter. Als ik pin 30 en 87 op de relaisvoet met een draadje verbind, gaat de brandstofpomp draaien.
Wat is hier nu aan de hand? Wat doen de overige pinnen op het relais? Ik weet dat 50 12,8 V moet krijgen zodra de startmotor draait, dit kan ik nog testen. Verder is 87b voor de injectoren. Wat doen de overige twee pinnen? Kan het zijn dat daar het probleem in zit?
Op pin 1 komen pulsen vanaf de bobine, zelfde signaalsoort als de toerenteller. Als je daar op tikt met 12v icm 30 & 15, zeg 1 a 2x per seconde, dan moet je relais zeker werken, net zoals inderdaad starten nadoen door 12v op 50 aan te bieden. Heb pas geleden nog de hele lijst in een ander topic geplaatst.