Stuurrelais injectiesysteem
- V300 register
- Verbannen
30 en 87 doorverbinden om de spanning over de injectoren te meten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Volg vanaf het contactslot de wit-groene draad. Het relais dat hieraan zit,
kan de boosdoener zijn. Had dit ooit onder het rijden; het leek alsof iemand
stiekem de sleutel terug naar stand "0" zette.
Volgens mij wordt dit relais via het contactslot bekrachtigd en zorgt dit op
zijn beurt weer voor spanning op contact 15 van je stuurrelais.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Gewoon om het contactslot zelf als oorzaak uit te sluiten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Het enige vreemde is dat bij contact aan de verlichtingsschakelaar in het interieur oplicht en de rest niet. Maar misschien is dat een van de vele veiligheidstrucs van Volvo...
Maar ik sta inmiddels weer naast de auto, dus ik ga aan de slag met je tips van gisteravond
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
- weerstand tussen 87 en 31 op relaisvoet bij losgekoppelde injectorstekkers: 60 ohm
- weerstand tussen 87 op relaisvoet en blauwe draad injector: injector 1 4,6; injector 2 4,0; injector 3 3,8; injector 4 3,9
- Weerstand tussen blauwe draad injector en massa op spruitstuk: alle 4 56 ohm
- Spanning op blauwe draad injector als 30 en 87 zijn doorverbonden: alle 4 12,6 V (accuspanning is hetzelfde)
- Weerstand tussen 87 op relaisvoet en blauwe draad injector als 87 en 30 zijn doorverbonden: alle 4 0,1 ohm
- Weerstand blauwe draad injector en 31 op relaisvoet als 30 en 87 zijn doorverbonden: alle vier oneindige weerstand
- Weerstand blauwe draad injector en 31 op relaisvoet als 30 en 87 NIET zijn doorverbonden: alle vier 45 ohm, als ik i.p.v. 31 de massaklem van de accu neem is de weerstand 42 ohm (ook bij massa op spruitstuk)
Ik heb ook steeds de blauwwitte draad van de injectorstekker doorgemeten; de weerstand is dan in alle hierboven genoemde gevallen oneindig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ben je in staat deze draad door te meten? (verlengkabel op je multimeter?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Op de 2 stekkertjes onder het brandstoffilter staat overigens ook 12,6 V bij contact aan. Ik dacht dat op een van de twee pas spanning moet komen te staan als de startmotor draait?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
volvofiel;245243 schreef :
Het enige vreemde is dat bij contact aan de verlichtingsschakelaar in het interieur oplicht en de rest niet. Maar misschien is dat een van de vele veiligheidstrucs van Volvo...
Dit hoort zo. Als je in het donker start, kun je makkelijk de lichtschakelaar vinden. De rest licht op zodra je de verlichting aanzet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.