Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-10-2013 19:36 #939227
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
zoals je ziet op de foto's zit er oorspronkelijk een witte stekker, en bijbehorende contrastekker bij.
het is de bedoeling dat de booster tussen de kabelboom vd auto en de radio tussengeschakeld wordt. De voeding wordt dus via de booster doorgelust naar de radio.
het is de bedoeling dat de booster tussen de kabelboom vd auto en de radio tussengeschakeld wordt. De voeding wordt dus via de booster doorgelust naar de radio.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-05-2014 06:40 #947187
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
ik heb een CR-3091 om te plaatsen, nu zitten er in mijn 340 4 speakers maar de radio is enkel voorzien met 1 stekker, hang ik 2 speakers per kant parallel over elkaar of gaat dit niet in orde komen met deze radio en sluit ik gewoon best 2 speakers aan?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-05-2014 07:19 #947190
door V300 register
Je hebt een paar mogelijkheden:
1 Je sluit inderdaad slechts 2 speakers aan.
2 Je zoekt een andere radio, een CR201 of zo. Een radio die standaard is voorzien van 4 speakeraansluitingen.
3 Je neemt nieuwe speakers met de dubbele impedantie van de standaard speakers, en sluit ze 2 aan 2 parallel aan (speakers links parallel, speakers rechts parallel). Standaard speakers zijn geloof ik 4 ohm, dus dan moet je 4 speakers van 8 ohm aanschaffen.
4 Je neemt nieuwe speakers met de helft van de impedantie van de standaard speakers, en zet ze 2 aan 2 in serie.
5 Je monteert een versterker met 4 uitgangen.
Ik zou je aan willen raden voor optie 2 te gaan, aangezien mijn persoonlijke ervaringen met een CR3091 behoorlijk slecht zijn.
Ik heb er zelf 2 waarvan de knop om de zender te zoeken doordraait, en 1 welke je nog steeds een heel klein beetje hoort als je hem af hebt gezet...
Als je toch een radio die is bedoeld voor 2 speakers neemt, dan zou ik voor optie 3 gaan. Sowieso is het vervangen van 20+ jaar oude speakers echt een aanwinst! Speakers die je nu voor ?10 per stuk koopt, klinken prachtig in vergelijking met die oude meuk
1 Je sluit inderdaad slechts 2 speakers aan.
2 Je zoekt een andere radio, een CR201 of zo. Een radio die standaard is voorzien van 4 speakeraansluitingen.
3 Je neemt nieuwe speakers met de dubbele impedantie van de standaard speakers, en sluit ze 2 aan 2 parallel aan (speakers links parallel, speakers rechts parallel). Standaard speakers zijn geloof ik 4 ohm, dus dan moet je 4 speakers van 8 ohm aanschaffen.
4 Je neemt nieuwe speakers met de helft van de impedantie van de standaard speakers, en zet ze 2 aan 2 in serie.
5 Je monteert een versterker met 4 uitgangen.
Ik zou je aan willen raden voor optie 2 te gaan, aangezien mijn persoonlijke ervaringen met een CR3091 behoorlijk slecht zijn.
Ik heb er zelf 2 waarvan de knop om de zender te zoeken doordraait, en 1 welke je nog steeds een heel klein beetje hoort als je hem af hebt gezet...
Als je toch een radio die is bedoeld voor 2 speakers neemt, dan zou ik voor optie 3 gaan. Sowieso is het vervangen van 20+ jaar oude speakers echt een aanwinst! Speakers die je nu voor ?10 per stuk koopt, klinken prachtig in vergelijking met die oude meuk
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-05-2014 07:38 #947191
door V300 register
ok, bedankt voor de snelle reactie, dan ga ik voorlopig gewoon de 2 voorste speakers aansluiten, achteraf zien we wel wat we doen
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-12-2014 21:39 #954994
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Omdat ik inmiddels al aardig wat Volvo radio's heb verzameld wil ik ze ook allemaal 100% goed hebben, zo doen bij de meeste de cassette speler het niet meer vanwegen slippende en uitgerekte aandrijf riempjes.
Maar dan is het soms wel makkelijk als je de radio even snel kan aansluiten om te testen. Dus heb ik ala beunhaas stijl een volvo radio test station gemaakt
Men neme een oude PC kast compleet met voeding, twee speakers erin wat ledjes, draadjes, schakelaar en weerstanden solderen en klaar, werkt vooral erg makkelijk.
En met radio
En heb het meteen zo gemaakt dat als de stekker erin zit het rode ledje gaat branden, en als de schakelaar omhoog staat het gele ledje gaat branden en de voeding ingeschakeld wordt.
Nu nog maar even mooi afwerken. Moet ook nog een antenne op.
Heb ook een hele exclusieve volvo radio gescoord die ik niet eens kan vinden in de accesoire folder maar moet wel helemaal opgeknapt moet worden. Erg vies en veel aanslag aan de binnenkant, zal morgen daar eens foto's van maken. Gaat om het model: CR-2170
Maar dan is het soms wel makkelijk als je de radio even snel kan aansluiten om te testen. Dus heb ik ala beunhaas stijl een volvo radio test station gemaakt
Men neme een oude PC kast compleet met voeding, twee speakers erin wat ledjes, draadjes, schakelaar en weerstanden solderen en klaar, werkt vooral erg makkelijk.
En met radio
En heb het meteen zo gemaakt dat als de stekker erin zit het rode ledje gaat branden, en als de schakelaar omhoog staat het gele ledje gaat branden en de voeding ingeschakeld wordt.
Nu nog maar even mooi afwerken. Moet ook nog een antenne op.
Heb ook een hele exclusieve volvo radio gescoord die ik niet eens kan vinden in de accesoire folder maar moet wel helemaal opgeknapt moet worden. Erg vies en veel aanslag aan de binnenkant, zal morgen daar eens foto's van maken. Gaat om het model: CR-2170
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-12-2014 22:17 #954995
door V300 register
Tinypic laadt hier de foto's niet... Probeer Imgur.com eens
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-12-2014 22:23 #954996
door V300 register
Ik zie de foto's prima hoor
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-12-2014 22:32 #954997
door V300 register
Ik zie er na een minuut 2, maar er schijnt nog wel iets aan het laden te zijn via
Tinypic
...
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-12-2014 09:51 #955004
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Probeer eens een andere browser? Gebruik zelf altijd safari, en nooit problemen met tinypic :hmmz2:
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-12-2014 09:52 #955005
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
nee, dit moet niet aan je browser liggen hoor. tinypic is bij mij ook gewoon traag.
Moderators: Mark Smeets