Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
- V300 register
- Verbannen
Nog even iets om hier bij te vermelden, de zwarte (massa) draad zit zo gesoldeerd dat deze splitst. Het is dus vandaar dat ik denk dat dit de massa voor de speakers is.
Een blauwe draad als +12V ben ik overigens nog niet tegengekomen, en in een huisinstallatie/industri?le installatie is het zelfs verboden. Het zou dus kunnen, maar het is zeer ongebruikelijk...
Bedankt in elk geval
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
blauw is bij radiostekkers (ISO) doorgaans 12V als de radio aan staat, om bijv een versterker of elektrische antenne mee aan te sturen.
- V300 register
- Verbannen
- Laurens Post
- Nieuw lid
In de auto industrie is bruin de massa, terwijl het in een woning de voedingsdraad is.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;191184 schreef : hee, das grappig. ik wou het bericht over deze radio vanuit het 340GLE showroom topic hierheen kopi?ren... staat ie er al! goed idee :+
Dat was meer omgekeerd, zo slaag ik er nog een beetje in om dat showroom topic bij te houden Ik heb over zo goed als alles wat het vermelden waard is wel een vraag, dus dat komt in het showroomtopic dan mooi bij elkaar.
@ elpee: Het werkt inderdaad erg verwarrend, want voor je het weet heb je alles negatief geschakeld op deze manier :+
Een beetje offtopic:
Ik heb vandaag nog een Alpine radiocassettespeler en cd-wisselaar van iemand gekregen. Als de Volvo radio werkt, ga ik eens proberen of de wisselaar er ook op werkt.
- V300 register
- Verbannen
-rood 12 V
-zwart massa (ook massa speakers)
-witblauw speaker 1
-blauwwit speaker 2
-blauw geschakelde 12 V
Nu de cd wisselaar nog even testen, en de zaak in de auto bouwen
Bedankt allemaal voor de hulp!
Edit:
Wel een klein probleem, de radio gaat niet af... Bij af blijft hij heel zachtjes spelen. De cassette gaat wel af, maar de radio blijft in principe aan staan zolang er spanning op de radio staat. Op zich niet erg, want dan zet ik er gewoon een bergremschakelaar uit een automaat in
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Zijn hier in NL twee versies van geweest? Naar mijn weten waren het allemaal dezelfde speakers. Echter, er zitten er drie tussen die op de zwarte behuizing niet alleen "Volvo", maar ook "high power" hebben staan.
Is dit bluf, of zijn er daadwerkelijk als optie wat 'zwaardere' luidsprekers in de 300-serie geleverd?