Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2011 19:36 #873488 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
mooi opgelost toch :)

mag hier blijven staan hoor; ik verplaats hem nog wel een keer als ik weer grote opruiming ga houden in dit topic

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 20:51 #875351 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Ik heb nu in de volvo 340 rai special een volvo radio R-3042 zitten. Alleen hoe stel je de voorkeuzezenders in? Er zitten namelijk 3 fm(u)-knoppen op.

voor een plaatje:
www.myvolvolibrary.info/serie700_ficheir...86_ACESSORIES_NL.pdf
Bladzijde 6 en dan de eerste 1. Volvonummer 1129827-0

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 20:53 #875352 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
knop uittrekken (wel hard trekken, maar niet TE hard), naar je favoriete zender gaan en knop weer indrukken

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 20:54 #875353 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
aha, dan kunnen ze mooi op alle piraten ingesteld worden.

• D.J. Middelman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 19:02 #878384 door D.J. Middelman (GAST)
Beantwoord door D.J. Middelman (GAST) in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Mijn radio, nu volledig werkend en met iPod dock:

Onder mijn stuur, net uit het zicht een kleine schakelaar waarmee ik kan kiezen tussen de tuner/cassettedeck en iPod.

De iPod dock connector zelf. Met de cassettebak geplaatst zie je er niks van. De hele iPod past zelfs achter deze bak:
Wel het geluid, niet het lelijke ding in het zicht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2011 16:47 #883468 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

antiekeradio;172348 schreef : ombouwen gaat niet lukken. zeker zo'n DLL digitaal pruts ding niet :)

nou, ik heb ook weer eens een domme uitspraak gedaan, blijkt wel.

Inmiddels ben ik met een expert op gebied van elektronica in een hele interessante mail discussie geraakt over dit onderwerp.

het lijkt er namelijk op dat er universele tuners gebruikt zijn (die voor bepaalde markten al w?l tot 108 MHz gingen) waarbij er door toevoegen of weglaten van componenten een aantal basis instellingen van de tuner te wijzigen zijn.

we zijn nog bezig om de laatste details te achterhalen en het geheel te vertalen voor in het clubblad.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2011 17:29 #883472 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

antiekeradio;182264 schreef : nou, ik heb ook weer eens een domme uitspraak gedaan, blijkt wel.

Inmiddels ben ik met een expert op gebied van elektronica in een hele interessante mail discussie geraakt over dit onderwerp.

het lijkt er namelijk op dat er universele tuners gebruikt zijn (die voor bepaalde markten al w?l tot 108 MHz gingen) waarbij er door toevoegen of weglaten van componenten een aantal basis instellingen van de tuner te wijzigen zijn.

we zijn nog bezig om de laatste details te achterhalen en het geheel te vertalen voor in het clubblad.

ha, jij ook al? engelstalig nietwaar?
Op een gegeven moment plofte een mail van hem in mijn inbox, met daarin een heeel technisch verhaal over dat ik mijn radio kon "uitbreiden".
Sinds die tijd houdt 'ie mij ook op de hoogte, maar ik snap er niks van.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2011 04:13 #883519 door V300 register
(excuses voor Google vertalen :woops:)

Ja het kan!

4MP :y:

(Ik zal af van het onderzoek voor mijn vakantie (ongeveer 14-16 september) in Eindhoven)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2011 22:00 #894384 door V300 register
CR 309

Omdat deze radio er nog niet bij staat, de radio die ik heb gekocht. Een CR-309X. Zoals ik in de accessoirefolder heb opgezocht, is dit de meest luxe niet elektronische cassettespeler (of de op ??n na minst luxe) die je kon bestellen op het mk3 model van de Volvo 300-serie.

De radio:

Het type: (excuses voor de gedraaide foto, als ik hem draai draait hij telkens terug)

Heeft iemand aan de draadjes zitten knabbelen :+ Maar de prijs was er dan ook naar:

De aansluiting is, neem ik aan: (weet het niet zeker)
-rood: +12V
-blauw: massa
-zwart: massa speakers
-blauw met witte streep: + ??n speaker
-wit met blauwe streep: + andere speaker
-groot ding links: antenne
(en die ''stekker'' en ''stopcontact'' voor een versterker)

Verder is alle info welkom, en als ik zelf straks meer weet zal ik het aanvullen ;)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2011 22:59 #894397 door Laurens Post
blauw/wit en wit blauw zijn beide kabels voor 1 speaker
Rood = +12
blauw = geschakelde ????
zwart massa

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC