Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Het frontje past als gegoten in de oude dashboards, in de nieuwe staat het niet echt mooi.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zowieso klopt de leeftijd niet met modeljaar 1986, omdat de FM schaal tot 104 Mhz loopt ipv 108. Die uitbreiding kwam nl al in... 1981?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
iets later dan ik dacht dus. sommige radio's waren er al vooraf op voorbereid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Zou ik die radio om kunnen bouwen tot 108, denk je?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Wouter76;166539 schreef : Waarschijnlijk zijn er ook bij deze radio twee aansluitingen voor 12V, eentje waar constant spanning op moet staan (voor vasthouden geheugen), en de geschakelde 12V waar de radio op werkt.
Deze radio ken ik niet maar probeer eens het voorkeuze knopje wat langer ingedrukt te houden wanneer je een zender gevonden hebt die je op wilt slaan (ca 2 sec b.v.)
Om hier nog even op voort te borduren; inmiddels ben ik erachter dat ik de radio prima kan programmeren, zolang hij aan staat kun je met de voorkeuzeknoppen prima naar de geprogrammeerde zenders gaan.
Echter, zodra de radio eenmaal uit is geweest, zijn alle instellingen weer verdwenen. De radio springt, zodra ik 'm aan zet, ook weer op de standaardfrequentie 87.0.
De motor hoeft niet te lopen om de radio aan te zetten; hij ligt aan de constante plus en kan altijd aan. Ik heb twee draden in de 345 (doorlusdraad groen, da's de constante plus, en doorlusdraad bruin, da's de massa) die ik correct heb aangesloten (volgens de PDF van Wouter N.).
Moet ik nog een tweede constante plus aansluiten op de retourvoeding aansluiting van de radio, zodat de instellingen behouden blijven? Of is er intern in de radio iets niet in orde?
EDIT Na de PDF van Wouter nog eens goed te hebben bekeken, zag ik dat ik aan de radio een stekker heb van NA 1985 die ik heb aangesloten volgens het bouwjaar van de auto, namelijk VOOR 1985. Zodoende heb ik de constante plus van de auto aangesloten op pin 2 van de radiostekker, welke VOOR 1985 voor de constante, maar NA 1985 voor de geschakelde plus was. De constante plus was dus wel aangesloten, maar volgens de radio stond de auto altijd op contact en dat is natuurlijk niet de stroombron voor het vasthouden van de instellingen. Ik ga nog wat proberen.
Edit 2: na de constante plus aan pin 1 gelegd te hebben, deed de radio nog niets. Ik heb daarom de draad gesplitst naar zowel pin 1 als pin 2 van de radiostekker (ik heb immers geen geschakelde plus en dan zou ik die eerst helemaal aan moeten leggen, wat inhoudt dat ik het halve dashboard moet slopen) et voil?; hij werkt weer als vanouds ?n de instellingen blijven behouden. Let er bij het aansluiten van de radio dus goed op, van welk jaar de radio stamt en niet van welk jaar de auto is!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.