- Berichten: 18
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Stevens Volvo 300 projecten
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-11-2019 20:51 #983531
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
De carburateur van de blauwe '88er is opgestuurd naar een specialist.
Had de busjes vervangen van de gasklep asjes, sindsdien hoor ik een luidruchtig gesis.
Alsof er een vacuüm slang niet op zit.
Heb er geen zin meer in om daar aan te lopen klooien, dus wie weet. En anders bestel ik een compleet gereviseerd exemplaar van BBB dan ben ik van al dat gemier af.
Maar das nog even afwachten.
Intussen was het dit weekend zulk lekker weer dat ik me bezig heb gehouden met de grijze '91er.
En daarvoor nog even een druklager vervangen van de blauwe 340 van m'n broer.
Die schreeuwde het uit als ik de koppeling intrapte, dus nu weer rammelvrij
Maargoed, die grijze wil ik ook graag verkopen, maar daar moet nog wel het nodige aan gebeuren voordat het zover is.
De rode laat ik even voor wat het is, de grijze was er immers eerst.
De voorbalk is erg verrot, dus weer op dezelfde manier als bij de blauwe gedaan is.
En ik heb een mooi donorstuk gevonden, zit alleen nog een complete auto aan vast.
Naja compleet...... de motor was er al uit, maar de koets is nog erg redelijk. Waaronder dus ook de voorbalk.
Staat alleen nog erg ingegraven dus verder dan de oude balk loshalen is het even niet gekomen.
Wellicht over 3 weken weer als ik in Brabant zit.
Wordt inmiddels routine
Had de busjes vervangen van de gasklep asjes, sindsdien hoor ik een luidruchtig gesis.
Alsof er een vacuüm slang niet op zit.
Heb er geen zin meer in om daar aan te lopen klooien, dus wie weet. En anders bestel ik een compleet gereviseerd exemplaar van BBB dan ben ik van al dat gemier af.
Maar das nog even afwachten.
Intussen was het dit weekend zulk lekker weer dat ik me bezig heb gehouden met de grijze '91er.
En daarvoor nog even een druklager vervangen van de blauwe 340 van m'n broer.
Die schreeuwde het uit als ik de koppeling intrapte, dus nu weer rammelvrij
Maargoed, die grijze wil ik ook graag verkopen, maar daar moet nog wel het nodige aan gebeuren voordat het zover is.
De rode laat ik even voor wat het is, de grijze was er immers eerst.
De voorbalk is erg verrot, dus weer op dezelfde manier als bij de blauwe gedaan is.
En ik heb een mooi donorstuk gevonden, zit alleen nog een complete auto aan vast.
Naja compleet...... de motor was er al uit, maar de koets is nog erg redelijk. Waaronder dus ook de voorbalk.
Staat alleen nog erg ingegraven dus verder dan de oude balk loshalen is het even niet gekomen.
Wellicht over 3 weken weer als ik in Brabant zit.
Wordt inmiddels routine
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
22-12-2019 20:50 #983801
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Probeer het niet zo verwarrend te maken, maar er gebeurd van alles tegelijk.
Hierbij nog even het overzicht voordat ik verder ga:
Grijze 1991 340 GL Special > staat bij Erik, voorbalk aan het lassen, daarvoor een andere '91er gesloopt, daar miste de motor al van en was kats verrot, maar wel een goede keienvanger.
Daar ga ik eerdaags weer mee verder, de sloop auto is nog niet helemaal uitgesloopt dus daar moet ik nog wat aan doen.
Blauwe 1988 340 DL Special > Staat al een tijdje stil wegens valse lucht problemen.
Tijdje geleden de carburateur uit elkaar gehaald en de busjes vervangen van de gasklep asjes, dat was allemaal gelukt, eenmaal weer in elkaar gezet en terug in de auto geplaatst kwamen er allerlij problemen naar boven.
Stationair wilde hij niet lager lopen dan zo'n 1500 toeren.
Een hoop luidruchtig gesis was hoorbaar.
De carburateur er weer afgehaald en naar een specialist opgestuurd. Want zelf was ik er helemaal klaar mee.
Die heeft de carburateur opnieuw uit elkaar gehaald, super mega ultrasoon gereinigd, en van de eerste trap de gasklep as vervangen voor een n.o.s. exemplaar wegens dat deze was uitgesleten.
En er was wel meer mis, wat ik zelf ook over het hoofd had gezien, heb er een heel rapport bij gekregen.
Daarna de carburateur met nieuwe pakkingen op de originele manier gemonteerd, benzine tank leeggezogen en verse E98 erin gegooid.
Gestart en warm laten lopen, maar het afstellen was een drama.
De carburateur zuigd bij de voet weer een hoop valse lucht, remmenreiniger heeft hier veel invloed op.
Inmiddels ook de moeren weer wat aan kunnen draaien omdat de pakkingen warm zijn geweest. Zeker niet te strak, daar kijk ik erg mee uit.
Ik laat het nu even voor wat het is, en kijken over een paar dagen wel weer verder.
Aan de carburateur kan het nu zeker niet meer liggen.
Toch weer die k*t constructie met die warmte plaat wat telkens voor problemen zorgt.
Mijn winterauto named "The Ugly" rijdt nog altijd geweldig met de kunstof flens die ik ontwikkeld heb.
Mocht deze valse lucht aanhouden pas ik dat ook bij deze toe.
Heb nu 2 auto's waar versie 2.0 op zit (met boutjes in het midden in het spruitstuk) en die lopen er fantastisch op.
Ook met vorst is starten en lopen geen enkel probleem, en werkt naar behoren. Met de pekelbak al twee keer ondervonden dat het vroor.
Dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Wilde het voor deze auto toch nog even proberen om het op de originele manier te doen, maar helaas, ALWEER een flinke tegenvaller.
Dan is er nog de rode 1988 340 Basic > die staat nu in de wintermaanden lekker verwarmd binnen bij mij op het werk.
Daar kan ik hem klaar maken voor de verkoop.
Nu bezig met de secundaire waarvan de lagers niet mee lekker zijn waar de steek assen op vast zitten.
Deze er nu onderuit gehaald, nu nog kijken hoe ik de poelies ga overzetten op de nieuwe.
Helaas heeft de nieuwe behoorlijk roestige poelies.
(Foto's met m'n telefoon, had m'n camera even niet bij de hand)
Al met al van alles tegelijk bezig, het een op het werk, het ander thuis en nog iets anders bij Erik.
Ach, het blijft wel lekker afwisselend zo
Hierbij nog even het overzicht voordat ik verder ga:
Grijze 1991 340 GL Special > staat bij Erik, voorbalk aan het lassen, daarvoor een andere '91er gesloopt, daar miste de motor al van en was kats verrot, maar wel een goede keienvanger.
Daar ga ik eerdaags weer mee verder, de sloop auto is nog niet helemaal uitgesloopt dus daar moet ik nog wat aan doen.
Blauwe 1988 340 DL Special > Staat al een tijdje stil wegens valse lucht problemen.
Tijdje geleden de carburateur uit elkaar gehaald en de busjes vervangen van de gasklep asjes, dat was allemaal gelukt, eenmaal weer in elkaar gezet en terug in de auto geplaatst kwamen er allerlij problemen naar boven.
Stationair wilde hij niet lager lopen dan zo'n 1500 toeren.
Een hoop luidruchtig gesis was hoorbaar.
De carburateur er weer afgehaald en naar een specialist opgestuurd. Want zelf was ik er helemaal klaar mee.
Die heeft de carburateur opnieuw uit elkaar gehaald, super mega ultrasoon gereinigd, en van de eerste trap de gasklep as vervangen voor een n.o.s. exemplaar wegens dat deze was uitgesleten.
En er was wel meer mis, wat ik zelf ook over het hoofd had gezien, heb er een heel rapport bij gekregen.
Daarna de carburateur met nieuwe pakkingen op de originele manier gemonteerd, benzine tank leeggezogen en verse E98 erin gegooid.
Gestart en warm laten lopen, maar het afstellen was een drama.
De carburateur zuigd bij de voet weer een hoop valse lucht, remmenreiniger heeft hier veel invloed op.
Inmiddels ook de moeren weer wat aan kunnen draaien omdat de pakkingen warm zijn geweest. Zeker niet te strak, daar kijk ik erg mee uit.
Ik laat het nu even voor wat het is, en kijken over een paar dagen wel weer verder.
Aan de carburateur kan het nu zeker niet meer liggen.
Toch weer die k*t constructie met die warmte plaat wat telkens voor problemen zorgt.
Mijn winterauto named "The Ugly" rijdt nog altijd geweldig met de kunstof flens die ik ontwikkeld heb.
Mocht deze valse lucht aanhouden pas ik dat ook bij deze toe.
Heb nu 2 auto's waar versie 2.0 op zit (met boutjes in het midden in het spruitstuk) en die lopen er fantastisch op.
Ook met vorst is starten en lopen geen enkel probleem, en werkt naar behoren. Met de pekelbak al twee keer ondervonden dat het vroor.
Dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Wilde het voor deze auto toch nog even proberen om het op de originele manier te doen, maar helaas, ALWEER een flinke tegenvaller.
Dan is er nog de rode 1988 340 Basic > die staat nu in de wintermaanden lekker verwarmd binnen bij mij op het werk.
Daar kan ik hem klaar maken voor de verkoop.
Nu bezig met de secundaire waarvan de lagers niet mee lekker zijn waar de steek assen op vast zitten.
Deze er nu onderuit gehaald, nu nog kijken hoe ik de poelies ga overzetten op de nieuwe.
Helaas heeft de nieuwe behoorlijk roestige poelies.
(Foto's met m'n telefoon, had m'n camera even niet bij de hand)
Al met al van alles tegelijk bezig, het een op het werk, het ander thuis en nog iets anders bij Erik.
Ach, het blijft wel lekker afwisselend zo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-12-2019 15:43 #983816
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens Volvo 300 projecten
Heerlijk, die verslagen. En complimenten betreft de gereinigde carburateur, die ziet er echt prachtig uit.
De rode 340 die ik van het zomer heb aangepakt (ook vanwege de valse lucht problematiek) rijdt nog steeds goed, al moet ik af en toe even de vier bouten weer wat aandraaien. Er zit dan ook een boel vloeibare pakking tussen (tussen de originele flensen en pakkingen), wat wellicht zich nog steeds aan het 'zetten' is. Zolang het hierbij blijft ben ik tevreden. Ik snap je frustratie, want het kan heel erg akelig zijn.
De rode 340 die ik van het zomer heb aangepakt (ook vanwege de valse lucht problematiek) rijdt nog steeds goed, al moet ik af en toe even de vier bouten weer wat aandraaien. Er zit dan ook een boel vloeibare pakking tussen (tussen de originele flensen en pakkingen), wat wellicht zich nog steeds aan het 'zetten' is. Zolang het hierbij blijft ben ik tevreden. Ik snap je frustratie, want het kan heel erg akelig zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
23-12-2019 17:48 #983817
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Tja, probeer juist die fleudiemeuk te vermijden.
Snap ook niet hoe dat in de fabriek ging.
Probeer het eerst acceptabel te maken, dan gewoon gaan rijden en wie weet lost het zichzelf op.
Kijk het nog even aan voordat ik hem er weer afhaal.
Zo had ik dat ook met de 340 van m'n zus, zelfde verhaal, flink stuk gereden en het had zichzelf opgelost.
Gaat nu al zo'n 10.000km goed.
Snap ook niet hoe dat in de fabriek ging.
Probeer het eerst acceptabel te maken, dan gewoon gaan rijden en wie weet lost het zichzelf op.
Kijk het nog even aan voordat ik hem er weer afhaal.
Zo had ik dat ook met de 340 van m'n zus, zelfde verhaal, flink stuk gereden en het had zichzelf opgelost.
Gaat nu al zo'n 10.000km goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
27-12-2019 17:07 #983840
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Rond tweede week Januari breng ik de blauwe 340 naar de garage.
Die heeft ook de APK gedaan van deze auto.
Valse lucht blijft aanhouden, niet lekker mee te rijden.
Die garage vind het allemaal onzin en heeft altijd zoiets van dat het prima op te lossen is.
Ook die kunstof flens die ik bedacht heb had hij zoiets van; je moet niet lopen klooien en het origineel laten. Tja, het werkt anders prima.
Maargoed..... succes ermee. Ben benieuwd of je het voor elkaar krijg.
Heb het veel te druk met andere auto's, dus als hij het goed krijgt vind ik het prima.
Eigenlijk vanaf het begin al een miskoop geweest, zat achteraf veels te veel werk aan.
Maar ik ben er al zo ver mee gekomen, nou wil ik hem ook 100% goed hebben.
Wordt vervolgd...
Die heeft ook de APK gedaan van deze auto.
Valse lucht blijft aanhouden, niet lekker mee te rijden.
Die garage vind het allemaal onzin en heeft altijd zoiets van dat het prima op te lossen is.
Ook die kunstof flens die ik bedacht heb had hij zoiets van; je moet niet lopen klooien en het origineel laten. Tja, het werkt anders prima.
Maargoed..... succes ermee. Ben benieuwd of je het voor elkaar krijg.
Heb het veel te druk met andere auto's, dus als hij het goed krijgt vind ik het prima.
Eigenlijk vanaf het begin al een miskoop geweest, zat achteraf veels te veel werk aan.
Maar ik ben er al zo ver mee gekomen, nou wil ik hem ook 100% goed hebben.
Wordt vervolgd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
29-12-2019 18:56 #983878
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Weer even bezig geweest met de rode 340
Waterpomp was lek, zat een verkeerd type carburateur op, komt weer een originele 105 voor terug.
En het hele koelsysteem ook maar meteen doorgespoeld.
Nu nog even mooi de radiateur zwart spuiten.
Daarna de achterremmen gecontroleerd, en schoongemaakt.
Daar was gelukkig al iemand mee bezig geweest, wielremcilinders waren nog niet zo oud en nog prima.
Wel een beetje een overkill aan vet gebruikt, dus dat nog schoongemaakt.
Ook meteen de achterste remslang vervangen.
En de trommels mooi schoongeborsteld, bij één trommel de rand uitgedraaid, die was iets verder heen dan de andere kant en ging er erg moeilijk vanaf.
Morgen weer verder.
Waterpomp was lek, zat een verkeerd type carburateur op, komt weer een originele 105 voor terug.
En het hele koelsysteem ook maar meteen doorgespoeld.
Nu nog even mooi de radiateur zwart spuiten.
Daarna de achterremmen gecontroleerd, en schoongemaakt.
Daar was gelukkig al iemand mee bezig geweest, wielremcilinders waren nog niet zo oud en nog prima.
Wel een beetje een overkill aan vet gebruikt, dus dat nog schoongemaakt.
Ook meteen de achterste remslang vervangen.
En de trommels mooi schoongeborsteld, bij één trommel de rand uitgedraaid, die was iets verder heen dan de andere kant en ging er erg moeilijk vanaf.
Morgen weer verder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
12-01-2020 18:54 #983994
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Dit weekend weer verder gegaan met de rode 340.
Was de bedoeling om de secundaire weer er onder te hangen, maar liep hier helaas op vast omdat ik twee keerringen niet had.
En helaas ook zo gauw niet te vinden waren.
Nordicar zit bij mij om de hoek, die hebben van alle types keerringen liggen behalve de 300 serie :crazy1: echt hopeloos, blijft een ondergewaardeerde Volvo
Die achter de steekas hadden ze wel, want die zit ook op de 240.
Van de week maar even kijken bij een groothandel.
Aller eerst de poelies eraf gekregen, met de trekker onder spanning zetten en dan rustig met een hamer tikken, dan komt hij vanzelf los.
Daarna boven de ontvetterbak gehangen, want die dingen zijn altijd zo ontzettend smerig. Stuk beter zo.
Tja, en tot zover de secundair, nu eerst achter keerringen aan.
Dan maar de koppeling, die moet tenslotte ook nog vernieuwd worden.
Vanaf nu ben ik ook klaar met klooien op niks af, voortaan gaat alles met goed en makkelijk gereedschap.
Zo nu een motorsteun / balk / brug aangeschaft.
Die houdt de motor omhoog als ik het koppelingshuis eraf haal.
ideaal :w00t:
En daar lag het huis dan. Een tip, haal altijd eerst het staartstuk eraf, dan loop je ook niet te kutten met het eruit trekken met huis en al. De uitlaat moet wel los bij de voorpijp maar kun je zo wel verder laten zitten.
Scheelt enorm.
En die dingen zijn ook altijd zo lekker vet van binnen.
Gelijk maar even schoongemaakt en tevens ook de motorsteunen.
Dat valt me echt op, die auto is zelfs van onder nog zo mooi roestvrij, bijna geen roest op de motorbalk, subframe of draagarmen.
Zelfs de veerpoten zijn nog best knap. Die haal ik er even goed nog onderuit om die weer mooi zwart te maken en te conserveren en worden gelijk de wielkasten in de RX10 gezet.
Nu gelijk de krukaskeerring vernieuwd en het lager in het vliegwiel.
Gelukkig was de drukgroep en het vliegwiel nog in prefecte staat, drukgroep alleen uitgeblazen en schoongemaakt en alles ontvet.
Nog een tip bij het terugplaatsen van het vliegwiel en koppeling, meet nu eerst de speling op alvorens deze terug te plaaten.
Loop je niet achteraf weer te klooien met vulplaatjes.
Tenslotte het staartstuk nog, hiervan ook het lager vernieuwd.
Helaas brak de opsluit ring af dus nu maar voorzien van een gewone zegering, zo blijft het wel op z'n plek.
Het het hele spul weer op z'n plek.
Volgende keer de secundair afmaken en er onder hangen, kunnen daarna de veerpoten onderhanden genomen worden.
Was de bedoeling om de secundaire weer er onder te hangen, maar liep hier helaas op vast omdat ik twee keerringen niet had.
En helaas ook zo gauw niet te vinden waren.
Nordicar zit bij mij om de hoek, die hebben van alle types keerringen liggen behalve de 300 serie :crazy1: echt hopeloos, blijft een ondergewaardeerde Volvo
Die achter de steekas hadden ze wel, want die zit ook op de 240.
Van de week maar even kijken bij een groothandel.
Aller eerst de poelies eraf gekregen, met de trekker onder spanning zetten en dan rustig met een hamer tikken, dan komt hij vanzelf los.
Daarna boven de ontvetterbak gehangen, want die dingen zijn altijd zo ontzettend smerig. Stuk beter zo.
Tja, en tot zover de secundair, nu eerst achter keerringen aan.
Dan maar de koppeling, die moet tenslotte ook nog vernieuwd worden.
Vanaf nu ben ik ook klaar met klooien op niks af, voortaan gaat alles met goed en makkelijk gereedschap.
Zo nu een motorsteun / balk / brug aangeschaft.
Die houdt de motor omhoog als ik het koppelingshuis eraf haal.
ideaal :w00t:
En daar lag het huis dan. Een tip, haal altijd eerst het staartstuk eraf, dan loop je ook niet te kutten met het eruit trekken met huis en al. De uitlaat moet wel los bij de voorpijp maar kun je zo wel verder laten zitten.
Scheelt enorm.
En die dingen zijn ook altijd zo lekker vet van binnen.
Gelijk maar even schoongemaakt en tevens ook de motorsteunen.
Dat valt me echt op, die auto is zelfs van onder nog zo mooi roestvrij, bijna geen roest op de motorbalk, subframe of draagarmen.
Zelfs de veerpoten zijn nog best knap. Die haal ik er even goed nog onderuit om die weer mooi zwart te maken en te conserveren en worden gelijk de wielkasten in de RX10 gezet.
Nu gelijk de krukaskeerring vernieuwd en het lager in het vliegwiel.
Gelukkig was de drukgroep en het vliegwiel nog in prefecte staat, drukgroep alleen uitgeblazen en schoongemaakt en alles ontvet.
Nog een tip bij het terugplaatsen van het vliegwiel en koppeling, meet nu eerst de speling op alvorens deze terug te plaaten.
Loop je niet achteraf weer te klooien met vulplaatjes.
Tenslotte het staartstuk nog, hiervan ook het lager vernieuwd.
Helaas brak de opsluit ring af dus nu maar voorzien van een gewone zegering, zo blijft het wel op z'n plek.
Het het hele spul weer op z'n plek.
Volgende keer de secundair afmaken en er onder hangen, kunnen daarna de veerpoten onderhanden genomen worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-01-2020 22:22 #983995
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens Volvo 300 projecten
Netjes, ook leuk dat je de tips er bij zet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-01-2020 22:49 #983996
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens Volvo 300 projecten
Het zijn bijna "how-to's". Keurig zo met de foto's erbij. Altijd handig, mocht ik er zelf ooit zelf nog bij moeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
25-01-2020 18:57 #984061
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Vandaag weer even verder gegaan aan de rode 340.
Dacht eindelijk goeie keerringen gevonden te hebben voor de secundaire.
Maar helaas, de nieuwe bleek een inch maat te zijn en zat dus te los in de behuizing.
Kan ik hem wéér niet er onder hangen.
Volgende week maar even langs Eriks in Alkmaar daar komen deze oorspronkelijk ook vandaan zag ik, heb ze alleen bij een andere groothandel gehaald.
Kijken of die rechtstreeks de goeie kunnen leveren.
Dan maar de radiateur geverfd, die was nog als nieuw, alleen niet erg mooi glimmend meer.
Maar daar had ik nog een mooi spuitbussie voor.
Stuk beter zo
Daarna een mooie nieuwe waterpomp gemonteerd.
Daarna wilde ik de bumpers nog opknappen, hiervoor had ik speciale bumperverf gehaald.
Echter hadden ze deze kleur grijs of gewoon zwart.
Oorspronkelijk zijn ze mooi donkergrijs met een zwarte stootrand erin.
Om nou alles helemaal zwart te maken vond ik weer net te ver gaan.
Eerst lichtjes opgeschuurd met scotch bride
Daarna geverfd.
Echter na het spuiten (ik had al een beetje m'n twijfels) zit ik er toch aan te denken de zwarte spuitbus te halen.
Ik vind hem eigenlijk kwa kleur te licht.
En jullie???
Daarna nog wat andere dingen mooi zwart gespoten.
Knapt er al erg mooi van op zo :yesyes:
Als laatst nog een spatbord eraf gehaald, puur om alles goed te conserveren.
En helemaal na verwachting was het uiteraard roestvrij en nog helemaal netjes in de fabrieks antiroest.
Dit gaat echt een mooie auto worden
Morgen weer verder met o.a. RX10
Dacht eindelijk goeie keerringen gevonden te hebben voor de secundaire.
Maar helaas, de nieuwe bleek een inch maat te zijn en zat dus te los in de behuizing.
Kan ik hem wéér niet er onder hangen.
Volgende week maar even langs Eriks in Alkmaar daar komen deze oorspronkelijk ook vandaan zag ik, heb ze alleen bij een andere groothandel gehaald.
Kijken of die rechtstreeks de goeie kunnen leveren.
Dan maar de radiateur geverfd, die was nog als nieuw, alleen niet erg mooi glimmend meer.
Maar daar had ik nog een mooi spuitbussie voor.
Stuk beter zo
Daarna een mooie nieuwe waterpomp gemonteerd.
Daarna wilde ik de bumpers nog opknappen, hiervoor had ik speciale bumperverf gehaald.
Echter hadden ze deze kleur grijs of gewoon zwart.
Oorspronkelijk zijn ze mooi donkergrijs met een zwarte stootrand erin.
Om nou alles helemaal zwart te maken vond ik weer net te ver gaan.
Eerst lichtjes opgeschuurd met scotch bride
Daarna geverfd.
Echter na het spuiten (ik had al een beetje m'n twijfels) zit ik er toch aan te denken de zwarte spuitbus te halen.
Ik vind hem eigenlijk kwa kleur te licht.
En jullie???
Daarna nog wat andere dingen mooi zwart gespoten.
Knapt er al erg mooi van op zo :yesyes:
Als laatst nog een spatbord eraf gehaald, puur om alles goed te conserveren.
En helemaal na verwachting was het uiteraard roestvrij en nog helemaal netjes in de fabrieks antiroest.
Dit gaat echt een mooie auto worden
Morgen weer verder met o.a. RX10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets