show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Stevens Volvo 300 projecten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2019 23:31 #983123 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens Volvo 300 projecten
Fijn dat hij weer apk heeft

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2019 20:20 #983162 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Hij staat bij de poetser, ben heel benieuwd als die klaar is :yesyes:
Want het volgende project staat alweer klaar om aangepakt te worden.

Dit keer een ontzettend kaal uitgevoerde basic 340 waar vanalles aan mankeerd, kan een hele interesante worden als het op het reviseren aankomt van bepaalde essentiele onderdelen wat nog niet eerder op het forum is laten zien. (om het even spannend te houden :p)

Want we houden het wel afwisselend ;)

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2019 13:30 #983225 door Steven340
Project afgerond, hierbij de eindfoto's.
Op naar de volgende.... :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2019 14:08 #983228 door V300 register
Het is echt een prachtige auto geworden Steven! Complimenten :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2019 23:01 #983232 door V300 register
Een plaatje Steven! Wat een mooie auto is dat geworden!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-09-2019 23:02 #983233 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Stevens Volvo 300 projecten
Een prachtig resultaat, petje af Steven!

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2019 19:10 #983236 door Steven340
Dank heren :worship:
300 series opknappen, blijft toch iets moois :rolleyes:

Anyway, de volgende staat alweer klaar.
Betreft een 340 Winner (of eigenlijk "basic" zoals de folder vanaf 1988 aangeeft)

Gewoon simpel, geen opties, maar wel uitgevoerd met de o zo bekende traploze automaat.
Wat ik persoonlijk gewoon ontzettend leuk vind rijden, ik heb het veel liever dan een handbak.
Op de snelweg vooral ook geen haast hebben, dan is het allemaal prima te doen ;)

Deze was eigenlijk niet te bedoeling, maar de vorige eigenaar was de auto zat, de motor liep beroerd en op de originele manier ook gewoon niet goed te krijgen, 3 carburateurs aan verspilt, naja toen had ik er dus zo'n kunstof flens tussen gezet die ik bedacht heb en hem uitsluitend verteld dat het allemaal nog in de ontwikkel fase is etc... blablabla

Afijn, ging een tijd goed, motor begon weer beroerd te lopen.
Tja ik ben er niet bij, heb het niet in de hand, maar het was voor hem de druppel.

Hij had ook net een koplamp aan diggelen gereden,
Auto moest maar naar de sloop.

*zucht* neem hem wel van je over, had immers nog een jaar APK.

Achteraf was het gewoon even de moeren natrekken omdat het kunstof gewoon goed z'n werk had gedaan, loopt nu als een zonnetje.

Achteraf ben ik er ergens wel blij mee, auto werd redelijk mishandeld als ik het zo zie, en guess what. GEEN ROEST
Ok, een paar kleine blaasjes (die ik ook ga aanpakken), maar verder echt een keiharde auto en maar 80.000km gelopen.
Wel wat deukjes her en der, en wat bijgetipte plekjes en wat schade dus moet toch gedeeltelijk opnieuw gespoten worden.

Beetje hetzelfde verhaal als de rode 343.

De vorige eigenaar woonde ook in het bos, werkelijk niet normaal hoeveel bosgrond er uit de wielkasten kwam (en uit de auto zelf)
De wielranden lagen ook helemaal vol met modder.
Ben er op tijd bij, want anders was het allemaal erg hard gaan roesten als dat er nog langer gezeten had.
Tot 4 jaar geleden altijd binnen gestaan, vandaar dat de koets nog zo hard is.

Interieur is erg smerig, maar de bekleding is verder overal heel, dus dat wordt even goed schoonmaken.

Maargoed, foto tijd :photo:

Het eerste wat maar meteen gerepareerd moest worden, de kapotte koplamp.
Zaten ook van die gele lampen in, das helemaal niks, en die reflectoren waren toch al niets meer.

Had nog een setje liggen die ik verchroomd had, eigenlijk bewaard voor m'n diesel maar wil toch kijken of ik een hele serie naar de chromerij kan brengen voor eventueel volgend jaar VKB, en uiteraard kijken wat dan de kosten worden.

En daarom maar eens kijken hoe de lichtopbrengst in de praktijk is met originele H4 lampen.

Oud en verweerd en nieuw:

Dat valt serieus niet tegen zeg, ook op de weg zie je een duidelijk verschil.
Zo hoort het te zijn, en het mooie is dat deze reflectoren niet meer verweren! yeehaa!
Zeer heldere lichtopbrengst, o wat ben ik hier blij mee :)

Verder op techniesch gebied zit er erg veel speling op het diff van de secundaire, ook zit er een steek as los inwendig in de secundarie, of er is een lager naar de kl*te
Dus daar ga ik of een andere voor zoeken of deze uit elkaar trekken en reviseren.
Dat laatste lijkt mij wel erg leuk namelijk, alleen ben bang dat het diff zelf ook niet goed meer is.
Dus denk toch dat ik een andere ga zoeken die goed is en die dan alsnog uit elkaar te trekken om alle keerringen en pakkingen te vervangen.

En zo ook met de primaire, ben die lekkende CVT's een beetje zat, moet nou toch gewoon een keer droog blijven.

Oja, en er zitten nu van die roflex / roulunds dinges riemen onder........ wat een troep :snif:
Hebben erg veel rolweerstand en kraken als een malle als ze koud zijn.
Mensen die hun hond uitlaten kijken me al raar aan als ik 's ochtends weg rij :+

Dus............... dat :)

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2019 18:13 #983293 door Steven340
Tjonge sinds vandaag heeft de blauwe '88er valse lucht perikelen :barf:

Met remmenreiniger getest en jahoor, geen twijfel meer mogelijk.
De carburateur voet......... jarenlang als een zonnetje gelopen, nooit problemen mee gehad, toen mijn overbuurman deze auto kocht zo'n 3 jaar geleden de carburateur gereviseerd en sindsdien altijd goed gelopen en nu ineens toch weer dit.... moeren al aangetrokken maar die zaten eigenlijk nog prima dus daar viel niet zo veel in te doen.

Wil er morgen mee naar de taxatie, het valt nog mee hij blijft nog redelijk goed stationair lopen dus ga het maar wel proberen.

Tja, de carburateur zit nog op de originele manier bevestigd, dus waarschijnlijk ga ik hier ook een kunstof blok tussen zetten.

Die heb ik inmiddels alweer een hele stap verbeterd, zal daar nog wat foto's van maken.
Ik schroef het blok nu namelijk ook op 4 punten in het midden vast op het spruitstuk, daarvoor blinde M5 tapteindes erin gemaakt, en sowieso in het midden op de carburateur.
A.s. zondag maar eens uitproberen :)

De rode en de grijze rijden er nog altijd prima mee :)

Blijf het een slecht concept vinden hoe het origineel zit bij de B14, althans het blijkt in de praktijk maar weer eens :flame: uitgerekend nu.

Wordt vervolgd....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2019 22:39 #983295 door V300 register
Blijft een interessant onderwerp! Ik hoop echt dat het zich ontwikkeld in een product wat vervolgens voor meer 'probleemrijders' beschikbaar wordt.

De 340 van de vriendin, die ook dezelfde valse lucht problemen had, rijdt inmiddels al een paar flinke weken probleemloos. Ik heb de bouten nog niet één keer aangehaald, en blijft goed lopen... Nu wacht op de APK a.s. donderdag, hoe het gesteld is met de uitstoot. Ik heb het idee dat de CO-schroef nog te ver uitgedraaid staat om 'm goed te laten lopen.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2019 19:57 #983298 door Steven340
Tja, ik ga het zien.
Net bij Fred vandaan op de terugweg flink stuk 130 140 gereden, en loopt nu wer als een zonnetje, kijken voor hoelang, zal morgen wel weer bagger zijn.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC